Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Ajettua

Cadillac CTS-V Sport Wagon

3.2.2012

V NIIN KUIN VOIMA

Ahdettu 6,2-litrainen V8 takaa isot CO2-päästöt ja komean autoveron mutta samalla yli 300 km/h huippunopeuden. Tämä farmari-Cadillac haastaa ominaisuuksillaan RS:t, M:t ja AMG:t.

Cadillac CTS-V Sport Wagon oli mukana jo viimekesäisessä urheiluautovertailussamme ja pärjäsi siinä aivan kohtuullisesti. Nyt pääsimme ajamaan autolla myös liikenteessä, tosin auton kotimaassa.

V-versiota valmistetaan Cadillac CTS:n kaikista korimalleista eli farmarin lisäksi sedanista ja coupésta.

Koeajoauto oli käsivaihteinen, mikä korostaa CTS-V:n miehekästä luonnetta. Kytkimen polkeminen vaatii voimaa, ja myös vaihdekepin kautta tuntee, että osat on tehty kestämään lähes 750 newtonmetrin väännön.

Voimaa on aina valmiina yli tarpeen. Vaikka tietyissä ajotilanteissa parin tonnin massa tuntuu, on jokaista kiloa liikuttamassa suorastaan kohtuuton määrä voimaa.

Alusta toimii katuajossa yllättävän mukavasti, mistä suuri ansio kuuluu magneettisesti säätyvälle iskunvaimennukselle.

Rengasmelu on voimakasta. Sen voi onneksi tarvittaessa peittää moottorin jyrinään.

USA:ssakin CTS-V maksaa paljon, sillä samalla hinnalla saisi kaksi Camaro SS:ää. Euroopassa se asettuu saman kokoluokan kilpailijoita halvemmaksi, sillä esimerkiksi Ranskassa hinta on melko lähellä Mercedes C63 AMG:tä.

Velimatti Honkanen (tiivistelmä TM:n 3/12 artikkelista, s. 108)

Lisää ostoskoriin Osta juttu Tilaa tekstiviestillä Tilaa sms:lläTilaa ja maksa APE -kukkarolla Tilaa APE:lla
Lähetä linkki kaverille Lähetä kaverille Tulosta juttu Tulosta
Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Cadillac CTS-V Sport Wagon-merkkisiä autoja.

 

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu sekä ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus, tekniset tiedot ja hinnastot