Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Ajettua

BMW C 600 Sport ja C 650 GT

3.8.2012

SAKSALAISET VELJEKSET

BMW on tullut maksiskoottereiden markkinoille C-sarjaksi nimetyllä mallilla, josta on tehty sekä Sport- että GT-versio. Ajettavuudessa eroja on vähän, varustelussa sitäkin enemmän.

Jompikumpi uutuusskoottereista olisi ehdottomasti kuulunut tämän numeron maksikootterivertailuun. Tuotantovaikeuksien takia mallit eivät kuitenkaan ehtineet siihen mukaan. Kävimme kuitenkin keväällä koeajamassa uutuuden Espanjassa.

Sport-malli on suunnattu kaupunkipyöritykseen, GT-llä voi ajaa luontevasti jopa matka-ajoa.

Molemmissa on samankokoinen, 647-kuutioinen, kaksisylinterinen moottori. 44 kW:n tehoinen voimanlähde kuljettaa BMW:tä melkoisen mukavasti.
GT-mallissa ajoasento on tilava, sport-mallissa melko ahdas.

Muitakin eroja on. Muun muassa istumakorkeutta on Sportissa 81 cm ja GT:ssä 79 cm.

BMW ilmoittaa tehneensä GT-mallin kohdalla historiaa. Autoista tutuiksi tulleet huomiovalot ovat vihdoin tulleet moottoripyöriin.

GT-mallin huomiovalot ovat todella kirkkaat, ja ne näkyvät hienosti. Kyseessä on tärkeä uudistus, joka yleistyessään tulee parantamaan motoristien liikenneturvallisuutta.

Tero Kiira (tiivistelmä TM:n 14/12 artikkelista s. 56)

Lisää ostoskoriin Osta juttu Tilaa tekstiviestillä Tilaa sms:lläTilaa ja maksa APE -kukkarolla Tilaa APE:lla
Lähetä linkki kaverille Lähetä kaverille Tulosta juttu Tulosta

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto