Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Ajettua

Husqvarna Nuda 900

12.3.2012

ALASTON ASE

Husqvarna Nuda 900 on olemukseltaan nakupyörän ja supermoton yhdistelmä. Persoonallisesta ulkonäöstä ei aivan heti osaa päätellä, minkälaiseen ajoon pyörä on suunniteltu, ja missä se on parhaimmillaan.

Husqvarna on nykyään BMW:n omistuksessa. Tämän takia ei ole ihme, että Nudan voimanlähde perustuu Rotaxin valmistaman BMW F 800 R -mallin moottoriin. F 800 R:n moottoriin on kuitenkin tehty muutoksia, jotta se soveltuisi paremmin Husqvarnan tyyliin. Huipputeho on muutosten jälkeen 77 kW ja suurin vääntö 100 Nm.

BMW F 800 GS:n runkoa on lyhennetty 50 mm ja ohjausakselin kiinnitystä tukevoitettu vaihtamalla tilalle 80 mm:n putki. Lisäksi ohjauskulmaa on pienennetty.
Näillä muutoksilla Nudaan on haettu supermotomaisia ominaisuuksia eli nopeaa ohjaustuntoa sekä urheilullista ja kevyttä käsiteltävyyttä.

Nuda osoittautui riemastuttavaksi ajettavaksi. Erinomainen ajoasento, kapea ja jäykkä runko sekä pyörän maltillinen paino antavat hyvät lähtökohdat hauskanpitoon.

Uutuudesta on tarjolla myös Nuda 900 R -malli. Punavalkoiseksi väritetty 900 R mukailee Husqvarnan kilpailuvärejä. Varustus on perusmallia urheilullisempi, ja 900 R soveltuukin hyvin myös ratapäiväiloitteluun.

Petri Rämö (tiivistelmä TM:n 5/12 artikkelista, s. 20)

Lisää ostoskoriin Osta juttu Tilaa tekstiviestillä Tilaa sms:lläTilaa ja maksa APE -kukkarolla Tilaa APE:lla
Lähetä linkki kaverille Lähetä kaverille Tulosta juttu Tulosta

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto