UUSI VOLVO V70 ON HIENO AJETTAVA!

Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot UUSI VOLVO V70 ON HIENO AJETTAVA!

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 31 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Stark 24.09.2007 at 23:08.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 102)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #275192

    Simppa-
    Jäsen

    Se I6 turbo on muuten T6

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 29.08.2007 klo 12:37]
    #275193

    petos
    Jäsen

    onnea jälleen hienosta keskustelun avauksesta…
    ei tästä mitään kehittävää varmaan seuraa, mutta vastataan kuitenkin, sen verran tämä ainainen omien volvojen tuputtaminen jonain uutena kuningasmerkkinä, hatuttaa…

    tässä alkaa olemaan vain vitsit aika vähissä, kun nyt näköjään ollaan jo BMW:n ja Mercedeksen ohi siirrytty..

    [quote title=”29.08.2007 klo 10:57 Tapio Taula kirjoitti”]

    Täytyy tunnustaa, että on se todella upea ajettava tuo vuoden 2008 mallin V70.

    Auto kulkee moottoritiellä kuin raiteilla, mutta kaistanvaihto 140km/h mittarinopeudessa sujuu kuin ajatus. Samoin kääntäminen pikkuteillä ja parkkipaikoilla- muutos aiempaan on selvä.

    -no se on hyvä jos nyt vuonna 2008 on saatu nuokin huikeat ominaisuudet kuntoon.

    Edellinen koeajamani auton oli BMW 730d ja vertailuna voin sanoa, että Volvo on huomattavasti edellä kaarreajo-ominaisuuksissa ja automaatin ja moottorin yhteensopivuudessa.

    -jokaisellahan on makunsa, mutta minusta BMW- 7 sarjalainen on aivan huippu edustusauto, enkä usko että joku ”etuvetoinen valepremium” olisi ainakaan ajoltaan lähelläkään…

    Sanalla sanoen uusi V70 on onnistunut kokonaisuus, josta moitteen löytäminen on aika vaikeaa…

    -kumma että minä olen löytänyt jokaikisestä volvosta valtavat puutteet ohjauksessa, alustassa, korin käytöksessä jne… eli kaikessa joka kiinnostaa aktiivista ja vaativaa kuljettajaa…

    #275194

    Simppa-
    Jäsen

    XWD:

    Ainakin silloin, kun koeajoin S80-mallia, oli koeajoautossa 17″ vanteet ja selvästi isommat renkaat kuin Audissa. Silti kiinnitin huomiota S80:sen hiljaisuuteen verrattuna Audiin. Taisi kaikissa S80.ssä olla väh. 17″ vanteet. Koeajoaudissa oli perus 16″ rinkulat.

    #275195

    Lainaus:
    29.08.2007 klo 18:08 Simppa- kirjoitti
    Ainakin silloin, kun koeajoin S80-mallia, oli koeajoautossa 17″ vanteet ja selvästi isommat renkaat kuin Audissa. Silti kiinnitin huomiota S80:sen hiljaisuuteen verrattuna Audiin. Taisi kaikissa S80.ssä olla väh. 17″ vanteet. Koeajoaudissa oli perus 16″ rinkulat.

    Mitenkähän tämä liittyi asiaan kun kyse on V70 mallista? Tekeekö S80:n mahdollisesti pienempi melutaso V70 mallista hiljaisen ;) ?

    #275196

    Simppa-
    Jäsen

    Uusi V70 on sama auto kuin S80, mutta farmarina. Vai onko kenties V70 mallissa vähemmän eristettä? Sisustus on ainakin täysin samanlainen kuin sedanissa.

    Audia kyseisellä viestillä ei ollut tarkoitus moittia. Audissa on sitten on omat vahvuutensa verrattuna Volvoon.

    #275197

    Putput
    Jäsen

    Lainaus:
    29.08.2007 klo 10:57 Tapio Taula kirjoitti
    Sanalla sanoen uusi V70 on onnistunut kokonaisuus, josta moitteen löytäminen on aika vaikeaa…


    Taitaa se vaikeus olla ihan sinun oma henkilökohtainen ongelma.

    #275198

    A-utoilija
    Jäsen

    Lainaus:
    29.08.2007 klo 19:09 Simppa- kirjoitti
    Uusi V70 on sama auto kuin S80, mutta farmarina. Vai onko kenties V70 mallissa vähemmän eristettä? Sisustus on ainakin täysin samanlainen kuin sedanissa.


    En sanoisi ihan noin, että V70 on S80:n farmari. Volvolla farmarimallisto on aina ollut hiukan sedaneista poikkeava ja siitä kertoo jo mallinumerointi ja sekin ettei uusien V70 ja S80 akseliväli ole identtinen. Ote Volvoviestin V70 koeajosta, joka jaetaan Volvon omistajille ja siinä asia on sanottu hyvin verrattaessa sitä S80:een “Toisaalta: yhteinen ilmiö ei ole yllättävä, sillä mallit ovat sukulaisia. Volvon tapaan kartanoauto on kuitenkin oma itsensä, ei sedanin takapäästään muokattu versio.”

    Rengastuksesta puheen ollen, ainakin S80:n vakiorengastus on miminissään 225/55/R16 W Kineticissä ja Momentumissa. Summum-varustelussa renkaat on 225/50/R17 W. Koeajoautothan on lähes kaikki Summum-varustuksella, joten niisä on siis 17 ” renkaat. Ihmettelen jos Tapio Taulan koeajamassa V70:ssä oli koeajoautossa 205/60 R16 V-renkaat ja vielä T6-mallissa, koska Volvossa ei V-nopeusluokan renkaita saisi rekisteriotteen mukaan kesärenkaissa edes käyttää. Audi A6:n 2,0 TFSI business -mallissa on vakiona 205/60/R16 renkaat ja luultavasti nekin on W-nopeusluokkaa.

    #275199

    echezeaux
    Jäsen

    Uuden Ford V70 wagonin… uups anteeksi; uuden Volvo V70:n ajettavuus alkaa vihdoin viime vuosituhannella alkaneen Ford- vetoisen määrätietoisen tuotekehittelyn jälkeen lähestyä kiiteltyä Ford Mondeon ajettavuutta. :whistle:

    #275200

    Putput
    Jäsen

    Lainaus:
    29.08.2007 klo 20:25 echezeaux kirjoitti
    Uuden Ford V70 wagonin… uups anteeksi; uuden Volvo V70:n ajettavuus alkaa vihdoin viime vuosituhannella alkaneen Ford- vetoisen määrätietoisen tuotekehittelyn jälkeen lähestyä kiiteltyä Ford Mondeon ajettavuutta. :whistle:


    Aivan, ei se ero Fordiin kuitenkaan ole vielä kurottu umpeen. Esimerkiksi C30 T5 on dynaamisesti vielä aika kaukana Focus ST:stä vaikka Focus on isompi.

    #275201

    Jomak
    Jäsen

    Lainaus:
    29.08.2007 klo 19:37 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    29.08.2007 klo 10:57 Tapio Taula kirjoitti
    Sanalla sanoen uusi V70 on onnistunut kokonaisuus, josta moitteen löytäminen on aika vaikeaa…


    Taitaa se vaikeus olla ihan sinun oma henkilökohtainen ongelma.


    Eikä taida olla ainoa vaikeus,Tapsalla taitaa olla probleemia tuon Caps Lockin kanssa :)

    #275202

    jarqu
    Jäsen

    On tainnut TMnetin taso päästä laskemaan kun lukee tätä ylläolevaa keskustelua. En ole mene takuuseen mutta taitaa olla pojat ammattikouluikäisiä tai henkisesti samaa ikäluokkaa.

    Ostan omat autoni välittämättä muiden kommenteista liikaa. Toki on hyvä saada jotain tietoa autoista muidenkin kokemuksien pohjalta.

    Olen ajanut eri merkkeillä ja todennut että kaikissa on omat ongelmat ja valmistusmaat. Pakettiauto kauppaa tehdessäni yllätyin Viton valmistusmaista mutta ei se ostopäätökseen vaikuttanut.

    Muistakaa että isin autot on isin ja omat autot omia, ainakin jos ne ostettu ilman pankkia.

    #275203

    Vackraste
    Jäsen

    Lainaus:
    29.08.2007 klo 18:08 Simppa- kirjoitti
    XWD:

    Ainakin silloin, kun koeajoin S80-mallia, oli koeajoautossa 17″ vanteet ja selvästi isommat renkaat kuin Audissa. Silti kiinnitin huomiota S80:sen hiljaisuuteen verrattuna Audiin. Taisi kaikissa S80.ssä olla väh. 17″ vanteet. Koeajoaudissa oli perus 16″ rinkulat.


    Audiin ei välttämättä kannata verrata, Audin kilpailijoita kovemmat rengasäänet on tunnustettu niin lehdistön, kuin käyttäjienkin taholta(pois lukien merkkifanaatikot).

    #275204

    Simppa-
    Jäsen

    Niin, tuo rengasmeluhan on koko VAG-konsernin riesa (mm. A4, A6, Octavia, Fabia jne.). Ehkä sen takia Audinkin vakiorenkaat ovat kovin pienet, ettei koeajolla häiritsisi. Toivon, että uusi A4 on eri maata tuon asian suhteen. Vaikuttaa kaikenkaikkiaan lupaavalta tuotteelta, mutta jos on yhtä mölyisä kuin edeltäjänsä ei tule kauppoja. Samaa vikaa on tosin Alfan sataviisysissä.

    Noh, oli se S80 kuitenkin hiljainen. Samaa tasoa eemelin kanssa ja ehkä hieman mölyisämpi kuin 5-sarjalainen, joskin viitonen on farkkuna hieman äänekkäämpi.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 31.08.2007 klo 20:18]
    #275205

    VTEC
    Jäsen

    Nyt täytyy kyllä olla jarqun kanssa samaa mieltä, minkä ikäistä porukkaa täällä oikein on? Jätetäänkö henkilökohtaisuudet pois?

    Asiaan. Ajoin tänään uutta V70 Volvoa, ja ainakin minä pidin. Omaani verrattuna ajotuntuma on kieltämättä ohuempi, mutta ei tuntumaa voi huonoksi sanoa. Sen sijaan mukavuus esim kuoppien yli on huippuluokkaa. Oma suosikkityylini on BMW tyylinen tunnokas ohjaus, mutta kyllähän Volvo on paljon ‘mukavampi’ – ei lähde amalgaamit kun ajaa kuopan yli.

    Ajoin auton täällä Singaporessa, ja täällä kaahailusta saa ruoskaa joten äärimmäinen mutkakäyttäytyminen jäi kokeilematta.

    Muuten auto oli todella mukava ja hiljainen. Hiljaisuus on vain täällä petollista kun asfaltti ei ole karkeaa. Ergonomia toimii ja varsinkin penkit ovat todella hyvät.

    Mutta tämä on nyt vain yhden tyhmän mielipide. Enhän minä niin paljon autoista tiedä kuin nämä gurut täällä :p

    #275206

    A-utoilija
    Jäsen

    Lainaus:
    01.09.2007 klo 11:41 VTEC kirjoitti
    Nyt täytyy kyllä olla jarqun kanssa samaa mieltä, minkä ikäistä porukkaa täällä oikein on? Jätetäänkö henkilökohtaisuudet pois?

    Asiaan. Ajoin tänään uutta V70 Volvoa, ja ainakin minä pidin. Omaani verrattuna ajotuntuma on kieltämättä ohuempi, mutta ei tuntumaa voi huonoksi sanoa. Sen sijaan mukavuus esim kuoppien yli on huippuluokkaa. Oma suosikkityylini on BMW tyylinen tunnokas ohjaus, mutta kyllähän Volvo on paljon ‘mukavampi’ – ei lähde amalgaamit kun ajaa kuopan yli.

    Ajoin auton täällä Singaporessa, ja täällä kaahailusta saa ruoskaa joten äärimmäinen mutkakäyttäytyminen jäi kokeilematta.

    Muuten auto oli todella mukava ja hiljainen. Hiljaisuus on vain täällä petollista kun asfaltti ei ole karkeaa. Ergonomia toimii ja varsinkin penkit ovat todella hyvät.

    Mutta tämä on nyt vain yhden tyhmän mielipide. Enhän minä niin paljon autoista tiedä kuin nämä gurut täällä :p


    Onhan tuollaisia asiallisia, omaan koeajoon perustuvia kommentteja huomattavasti mukavampi lukea kuin näitä yleisiä Volvon mollauksia ja Kiina-auto – ja Ford-propagandaa, jotka perustuu useimmiten korkeintaan 10 vuotta sitten tehtyyn koeajoon, taksin takapenkillä vietettyihin ravintolaillan jälkeisiin hetkiin, Esson baarista tai “hevosmiesten tietotoimistosta” kuultuihin tai itse keksittyihin juttuihin. Asiallisuushan tällä palstalta tuntuu olevan sitä samaa “huippukorkeaa” tasoa kuin mitä Suomi24-palstallakin ja samat “asiantuntijat” ne täälläkin varmaan kirjoittelee ja sitten on nämä muutamat nimimerkit, joiden elämäntehtävänä on Volvon mollaus ja tuhoaminen. :)

    No sitten asiaan. Volvon parhaat puolet onkin juuri mukavuus, penkit, äänettömyys, ergonomia, turvallisuus ja ajettavuudessa suuntavakavuus ja tunnottomuus urille leveilläkään renkailla ja ne on varmaan suunniteltu nimenomaan Pohjolan oloihin eli on otettu huomioon mm. karkeat ja uraiset tiet. Volvo on siis panostanut oikeasti auton melussa nimenomaan rengasmelun torjuntaan ja ajettavuuteen uraisilla ja kaltevilla teillä. Sileillä teillähän auto kuin auto on hiljainen eli esim. tuolla Singaporen teillä on varmaan ihan sama mitä autoa koeajaa, kaikkihan ne on hiljaisia.

    Mitä tulee Volvon ajettavuuteen, niin itse pidän uuden S80:n ajettavuutta kaikin puolin hyvänä ja ajonopeuden mukaan säädettävä 3-asentoinen ohjaustehostin on hyvä lisävaruste, joka kruunaa ajettavuuden. Uutta V70 en ole koeajanut, mutta todennäköisesti sen ajettavuus vastaa pitkälti uutta S80. Ohjauksen tunnokkuus ei vastaa parhaita autoja, eikä ole ihan edes edellisen autoni Mazda6:n veroinen, mutta sekin lienee ihan tarkoituksellinen asia eli Volvosta on tehty sellainen, ettei se reagoi joka ikiseen tien uraan ja kallistukseen, vaan kulkee vakaasti maantiellä. Tästä ainakin itse pidän eli minun autoni pitää olla sellainen, jota ei tarvi joka hetki ohjastaa. Kyllähän Volvon ohjaus on kuitenkin aivan riittävän tunnokas välittämään tien epätasaisuudet ja auto ohjautuu mutkiin kuten ison auton pitääkin ja on myös ketterä parkkipaikoilla – kiitos ajonopeuden mukaan säätyvän ohjaustehostuksen. Itelläni ei ole myöskään koeajokokemusta siitä millainen ajettava S80 olisi ilman tuota lisävarusteista säädettävää ohjaustehostinta. Ei ole Volvo täydellinen auto, mutta ei ole sitä mikään muukaan.

    Olisihan se mukava, jos Volvoistakin pystyttäisi keskustelemaan asiallisesti tällä palstalla, ilman että heti alkaa loanheitto, jos joku vähän kehuu jotain auton ominaisuutta, mutta lienee turha toivo näiden muutamien nimimerkkien takia. Ugh, olen puhunut. :)

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 01.09.2007 klo 13:27]
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 102)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.