Formula ykkösten sietämätön keveys

Etusivu Keskustelu Autot Muut autoaiheet Formula ykkösten sietämätön keveys

Tämä aihe sisältää , 10 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  petos 25.06.2009, 21:26.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 52)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #83522

    petos
    Jäsen

    Nämä itkien kirjoitetut vuodatukset on kyllä hauskimpia :laugh:

    #83523

    Iku-Turso
    Jäsen

    Hahaa!

    Eipä herahtanut kyyneltäkään avausta kirjoittaessani, huvitti lähinnä. Odotin listaa auro"urheilussa" kehitetyistä turvaratkaisuista – turha toivo, koska niitä ei juuri ole. Varsinkaan suhteutettuna investointien massiivisuuteen.

    Paljon perän pärinää ja Monacossa asuvia veropakolaisia, siinä koko saldo. Revi siitä huumoria. Ja nyt sitten fanit osoittavat fiksuutensa: rotuennakkoluulojen vaivaamia wasp- (White Anglo-Saxon Protestant) punaniskoja. Revi siitäkin. Formulaininää toivotan kuitenkin tupaasi, jos sitä tahdot.

    #83524

    petos
    Jäsen

    Iku-Turso:

    Odotin listaa auro"urheilussa" kehitetyistä turvaratkaisuista – turha toivo, koska niitä ei juuri ole.

    -en itseasiassa tiedä tarkemmin kuinka paljon turvallisuusjuttuja on merkit kehittäneet autourheilun avulla. Vaikkeivat olisi ollenkaan, mitä sitten???????

    mikä syy se olisi silti hyökätä moottoriurheilun kimppuun?

    ei kisoja ajeta vain jonkun kehitystyön siviiliautoja varten, vaan urheilun ja viihteen takia.

    Varsinkaan suhteutettuna investointien massiivisuuteen.

    -eiköhän ne investoinnit tehdä merkkien imagojen ja mainostuksen avuksi, tuskin joku Toyota tai Honda satsaa miljoonia moottoriurheiluun keksiäkseen sieltä jotain henkilöautoonsa -pöh, mainosta varten kaikki tehdään.

    onhan toki mahdollista että sieltä kautta keksitään jotain sinne siviilipuolellekkin.

    Paljon perän pärinää ja Monacossa asuvia veropakolaisia, siinä koko saldo. Revi siitä huumoria.

    -kun kerran moitit toisten veronmaksuasioita, kertoisitko mitä itse teet ja missä palkkatyöksesi, ja minne maksat siitä veroa??

    Jos Kimin työnantaja on Italiassa, ja työ tapahtuu lähinnä eri puolilla eurooppa, miksi pitäisi maksaa saatanalliset verot suomeen?

    Jos esim. kimi ei tänne maksa veroja, tuskin Kimi on paljon täällä meidän verorahoilla toimivia avustuksia tai palveluita nostamassa. Vai onko? en minä ainakaan ole kuullut.

    Ja nyt sitten fanit osoittavat fiksuutensa: rotuennakkoluulojen vaivaamia wasp- (White Anglo-Saxon Protestant) punaniskoja. Revi siitäkin.

    -rasisteja ja muita urpoja on joka puolella, ja kaikkien lajien ja asioiden parissa, kuten jalkapallon.

    Joten miksi juuri formuloiden pitäisi erityisesti hävetä?

    tämä nyt on vain uutta formuloissa, koska tätä ennen vain valkoihoisia roduiltaan on ollut ratin takana.

    #83525

    andertz
    Jäsen

    Koska Berlusconi on Hamiltonia haukkunut, Obamaahan se väitti ruskettuneeksi.

    #83526

    petos
    Jäsen

    Jep hiljaista tuli.

    Ihmettelen näitä vuodatuksia, nykyäänhän ei edes telkkariohjelmat häiriinny formuloista, kun ovat siirtyneet maksullisiksi, joten voi katsoa formuloiden sijaan sarjoja, tai tosi-teeveetä, tai jotain yhtä kehittävää.

    #83527

    Iku-Turso
    Jäsen

    Pahoittelen, kanssakaasuttelijat, tuli työkiireitä. Niin, arvoisa ”petos”, olen ainakin vielä työssäkäyvä ja veroja (Suomeen) maksava perheenisä, mutta se ei tähän kai paljon liity. Olet kyllä oikeassa, että kilvanajot ja yleisesti kilpailu kuuluvat monia meitä kiinnostaviin ajanvietteisiin, joillakin harrastuksiinkin.

    Moottoriurheilu ja erityisesti sen ”kuninkuuslaji” formula 1 ovat epäilemättä ajajilta fyysistä kuntoa, kestävyyttä ja nopeita refleksejä vaativia lajeja, (uhka)rohkeudesta puhumattakaan. Pointtini onkin se, että tätä pakokaasunkatkuista urheilumuotoa perustellaan usein, jos ei aina näin: se kehittää polttomoottorin, korirakenteiden, jarrujen tai turvavarusteiden tekniikkaa. Eli on väitteen mukaan yleishyödyllistä toimintaa, viihdytysarvon lisäksi.

    Aina välillä näitä satuja kilpa-autoilun evolutionäärisistä heijastuksista arkiautoilun kehitykseen mediassa esitetään, minusta ilman lähdekritiikkiä. Jotain positiivista toki on tihkunut tavis-autoihinkin, vaikkapa polttoaineensuihkutuksesta, mutta oikeastaan alun perin lentokonemoottoreista nekin ja lisäksi hirmuisella viipeellä.

    Koko räjähdysmoottori, oli se sitten bensiinillä, kerosiinilla, alkoholilla, löpöllä tai millä vain käyvä, on poisväistyvä luonnonoikku, elinkelvoton. Jollain muulla keinoin olisi jo kiire tuottaa liike-energiaa ihmisille. Pitää yhteiskunta mobiilina. Koska, jos suoraan sanotaan, maailma hukkuu kohta paskaan, ilmakehää myöten.

    En ole ns. viherpipertäjä, tulin juuri kotiin ja tuolla takana hurisee robotti-imuri, ja muutenkin tykkään tekniikan saavutuksista ja toivon Tiurin tavoin sieltä löytyvän myös ratkaisun tekniikan luomiin ongelmiin. Mutta, men, aber, but jos formula-, kuten leikkisästi urheilutoimittaja sanovat, -sirkuksessa olisi näitten kaikkien vuosien aikana käytetty edes osa niistä kehitysmiljardeista vaikkapa lehmänpierulla tai akuilla kukkuviin moottoreihin, olisi sillä touhulla ollut jokin hyödyllinen päämäärä. Kun se nyt on mainonta ja Bernie Ecclestonen rahasampona toimiminen.

    Kimi on kasvanut, saanut koulutuksen ja terveydenhuollon Suomesta. Ja käy täällä aina silloin tällöin kapakkakierroksellakin, jos ei sitten vedä moottorikelkalla haikuja Lapissa. Voisi näistä lähtökohdista ehkä jotain pulittaa yhteiskunnallekin, josta hän on maailmalle ponnistanut. Huojentaa meidän kaikkien taakkaa, jotka edelleen tätä routaista maata asutamme ja pidämme pihavalon palamassa.

    Tuo on totta, mitä kirjoitit rasismin esiintymisestä monissa muissakin massaurheilulajeissa, vaikka urheilua yleisesti pidetään reiluna ja rehtinä meininkinä. Ikävä juttu. NBA:n korismatseissa sitä ei sentään ilmene.

    Nimim. andertzille: totta töriset, hieman epäselvästi kirjoitin ”Berlusconin tyyliin vitsailtuna”, tarkoitin vain että ennakkoluuloja (miten se pizzanpohja makarooni kehtas!) elätellään vaikka kuinka olisi viihteestä ja urheilusta kysymys.

    #83528

    petos
    Jäsen

    Iku-Turso:

    Pointtini onkin se, että tätä pakokaasunkatkuista urheilumuotoa perustellaan usein, jos ei aina näin: se kehittää polttomoottorin, korirakenteiden, jarrujen tai turvavarusteiden tekniikkaa. Eli on väitteen mukaan yleishyödyllistä toimintaa, viihdytysarvon lisäksi.

    -minä en kyllä yleensä missään tapaa mitään sen kummempaa”perustelua” formuloille. Ehkä ei vaan ole minun silmiin sitten osunut.

    Kyllä uskon sieltä aina jotain pientä löytyvän ihan normaaliautoihinkin. Ei välttämättä suoraan, mutta parin lisäidean kanssa.

    Taatusti jotkin ratkaisut/keksinnöt on siellä ainakin testattu ja sitten pantu siviiliautoihin. En nyt jaksa kylläkään etsiä siitä mitään todisteita.

    Kun se nyt on mainonta ja Bernie Ecclestonen rahasampona toimiminen.

    -Ai AINOA päämäärä?

    Formula 1 on suurimpia ja katsotuimpia urheiluspektaakkeleita ja kilpasarjoja, jolla on valtavasti faneja ja katsojia.

    Kyllähän heille on siinä silloin viihdettä, joten ei bernie ole ainoa formuloista ”hyötyjä” ?

    Kimi on kasvanut, saanut koulutuksen ja terveydenhuollon Suomesta. Ja käy täällä aina silloin tällöin kapakkakierroksellakin, jos ei sitten vedä moottorikelkalla haikuja Lapissa. Voisi näistä lähtökohdista ehkä jotain pulittaa yhteiskunnallekin, josta hän on maailmalle ponnistanut. Huojentaa meidän kaikkien taakkaa, jotka edelleen tätä routaista maata asutamme ja pidämme pihavalon palamassa.

    -eiköhän Kimi tee tuon ”yhteiskunnalle pulittamisensa” (jonka vaatiminen sinänsä on hyvin kyseenalaista ) kuluttamalla täällä meillä varmaan vähän helvetisti (!? ) vaikkei ole kirjoilla täällä, ja tuomalla suomelle mainetta maailmalla.

    Jos itsellesi paukkaisi jossain kohtaa elämää muutto maailmankansalaiseksi työn takia + miljoonapalkat, oletko varma että haluaisitko itse maksaa ne juuri suomeen, kun monacossa tai sveitsissä jää omaan näppiin taatusti huomattavan paljon enemmän?

    #83529

    Iku-Turso
    Jäsen

    Kansainvälinen autoliitto FIA on ajanut Kersin* käyttöönottoa, koska se haluaa muuttaa lajin imagoa ympäristöystävällisempään suuntaan ja pudottaa tallien kustannuksia. FIA näkee myös, että näin F1-insinöörit tekevät kehitystyötä, josta on hyötyä siviiliautoilulle. Ferrarin johtaja Luca di Montezemolo taas runttaa jälleen koko ajatuksen.

    · *Kers kierrättää jarrutusenergiaa

    Räikkönen kertoi odottavansa pääsevänsä viettämään harvoja lomiaan uudessa, trooppisessa piilopaikassaan, Thaimaan Phuketissa. Good for Thailand!

    #83530

    petos
    Jäsen

    Iku-Turso:

    Räikkönen kertoi odottavansa pääsevänsä viettämään harvoja lomiaan uudessa, trooppisessa piilopaikassaan, Thaimaan Phuketissa. Good for Thailand!

    palaanpa tähän aiheeseen,

    monia kun harmittaa tai hatuttaa kimin ( ja muiden urheilutähtien ) asuminen ulkomailla, tässä on hyvä pointti:

    ”Vaikka Kimi onkin Suomen kansalainen, verojaan hän ei maksa Suomeen, koska on kirjoilla Sveitsissä ja viettää Suomessa alle kuusi kuukautta vuodessa. Jos Kimi asuisi pysyvästi Suomessa, verottaja nappaisi arviolta noin puolet F1-tähden miljoonapalkasta.

    http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/754871?raikkonen_kimi

    okei, maikkarin viihdeuutiset ei kai ole mikään paras tietolähde, mutta eiköhän se jotakuinkin noin mene.

    En tiedä tarkalleen minkälaista on veronmaksu monacossa, tai sveitsissä ( jossa muuten aivan tolkuttoman omaisuuden urallaan tienannut M. Schumacher on asustellut, samoin kuin muistaakseni ainakin F. Alonso ) mutta kiinnostaisikohan näitä kitisijöitä itse maksella hurjia prosentteja veroa tänne jos muualla pääsee paljon vähemmällä…Suomessahan verotus on tunnetusti ankaraa, ja sen tuntee jokainen perstaskussaan.

    Kimin talo thaimaassahan on vain yksi lukuisista sijoituksista, ja tuskin kimi siellä viettää paljoakaan aikaa tai syydä rahojaan thaimaalaisille.

    Tottahan tuollaisen miljonäärin kannattaa rahojaan sijoittaa luksustaloihin, arvoautoihin yms.

    Vai pitäisikö seisottaa rahoja tilillä :whistle:

    Ps. Mika Häkkinen lentelee omalla lentokoneella miehistönsä kanssa, luin jostain että pyrähdys monacosta suomeen maksaa 20.000€ :xmas:

    #83531

    Iku-Turso
    Jäsen

    Petos

    ”Vaikka Kimi onkin Suomen kansalainen, verojaan hän ei maksa Suomeen, koska on kirjoilla Sveitsissä ja viettää Suomessa alle kuusi kuukautta vuodessa. Jos Kimi asuisi pysyvästi Suomessa, verottaja nappaisi arviolta noin puolet F1-tähden miljoonapalkasta. ”

    Jatketaan sitten. Perinteisesti nimetään pienikin tooodella rikkaiden elämäntyylin (dancing in highlights!) arvostelu kateudeksi, kiitos kun et ole vetänyt sitä korttia pöytään. Olen samaa mieltä, finanssinerot eivät asu Suomessa ja jos asuvatkin, eivät ainakaan maksa veroja tänne.

    Jotenkin reippailta urheilijoilta odottaisi isänmaallisempaa käytöstä. Lähinnä mojovia sijoituksia suomalaiseen yritysmaailmaan. Mutta ihan selvä on, että kansainvälisessä kilpailutoiminnassa mukana oleva urheilija asuu mieluiten mahdollisimman lähellä kilpakenttiään tai ainakin suurimpia lentoasemia mistä singahtaa ympäri maailmaa.

    Olemme siis tästä samaa mieltä. Tietenkin voisimme vastineeksi olla vähemmän nationalistisia kannustaessamme vaikka Kimiä. Hurraa kansainvälinen tähtemme, joka tuo kunniaa Suomelle, ja kultaa Sveitsille!

    Kers-järjestelmääkin jo testataan Ferrarilla, joten eipä siinäkään enää urputtamisen aihetta.

    #83532

    petos
    Jäsen

    Iku-Turso:

    Jotenkin reippailta urheilijoilta odottaisi isänmaallisempaa käytöstä. Lähinnä mojovia sijoituksia suomalaiseen yritysmaailmaan.

    -Vaikea sanoa mihin kaikkeen nämä Kimit ja Häkkiset ym ovat sijoittaneet, ja missä.

    Jos jotain lohduttaa, niin kyllä he käsittääkseni ostavat hyödykettä täällä olonsa aikana isolla rahalla.

    Mutta ihan selvä on, että kansainvälisessä kilpailutoiminnassa mukana oleva urheilija asuu mieluiten mahdollisimman lähellä kilpakenttiään tai ainakin suurimpia lentoasemia mistä singahtaa ympäri maailmaa.

    Olemme siis tästä samaa mieltä.

    -niin, penäät toisaalla nollapäästöjä, mutta täällä sanoit ensin haluavasi että kimit asuisi täällä kokopäiväisesti, mutta suhaisi helsinkivantaa-eteläeurooppa väliä lentokoneella alvariinsa.

    Tietenkin voisimme vastineeksi olla vähemmän nationalistisia kannustaessamme vaikka Kimiä. Hurraa kansainvälinen tähtemme, joka tuo kunniaa Suomelle, ja kultaa Sveitsille!

    -En oikein ymmärrä tälläistä piikittelyä.

    Edellähän totesimme, että kimi asuu sveitsissä taloudellisista ja maantieteellisistä syistä.

    Mitä pahaa se sveitsi on tehnyt?

    Et aiemmin vastannut kysymykseen, että mitä itse tekisit, jos olisit vastaavassa tilanteessa? maksaisit kaikin mokomin megaverot suomeen?

    Sinua otti myös ilmeisesti päähän tämä thaimaan kämppä.

    Kai ymmärrät että se on varmaankin edustuskäyttöön ja nimenomaan sijoitusmielessä tehty hankinta.

    Onko mielestäsi järkeä seisottaa rahoja tilillä, jos rahaa on kuin paskaa? Itse en ihmettele ollenkaan, että kimi suuria rahojaan sijoittelee ostelemalla arvoautoja, lomapaikkoja ym.

    Pitäisikö nämä siis jättää väliin ja sijoittaa johonkin suomalaiseen yritysmaailmaan? Tai koittaa, josko ne rahakasat saisi hautaan mukaan? Vai mitä oikein meinaat, KERRO?

    Kers-järjestelmääkin jo testataan Ferrarilla, joten eipä siinäkään enää urputtamisen aihetta.

    -on myönnetty yleisesti että kers toi pahimpaan mahdolliseen aikaan valtavat lisäkustannukset talleille.

    Voi siitä silti tulla jotain hyvääkin, viihdyttävien kisojen muodossa. Se nähdään parin viikoin päästä alkaen.

    Aloitusviestiäsi (jota joku pitäisi suoranaisena provona )

    voisin vielä kommentoida:

    ”Nämä naurettavat väitteet, kuinka tavis-autojen moottoritekniikka ja jopa turvallisuus ovat kehittyneet kilpa-autoilun avulla, voisi vihdoin unohtaa. Kuten hiihdossa epoilu, kilpailu moottorin voimin vauhdittaa vain ja ainoastaan saastumista, sohvaurheilijan läskistymistä & huonoja ajotapoja,ja uutuutena: rasistisia ennakkoluuloja. Vai mitä, arvoisat kanssakaasuttelijat? ”

    -kilpa-autojen hyöty henkilautoissa,

    onko niitä kovin hehkutettu? onhan sieltä kaikkea uutta ideoitu ja kokeiltu, ja jotain varmasti ainakin mutkan kautta saatu henkilautoihinkin.

    -saastuminen,

    autourheilun tuomat päästöt ovat suuressa kokonaisuudessa ajatellen kaiketi luokkaa tippa meressä.

    -sohvaurheilijan läskistyminen,

    Ei varmaan juonna autourheiluun polttomoottoreilla, vaan läskistyjän elintapoihin. Varmaan yhtä lailla läskistyy bigbrotheria katsellessa, tai päivät pitkät konttorissa postaillessa viestejä tälle palstalle, jos on läskistyäkseen.

    -huonoja ajotapoja,

    Jos joku ottaa formulakisasta mallia, ja kaahaa kuin hullu, niin en tiedä, missä lie vika.

    Pitäisikö toimintaelokuvat, räiskintäpelit yms. lopettaa, koska jokin häiriintynyt marginaaliosa katsojista seottuaan matkii niitä?

    -rasismi,

    siihen vastasinkin tuolla aiemmin. Lähinnä olematonta autourheilussa.

    #83533

    petos
    Jäsen

    Tursosta on näköjään kivaa tuputtaa palstalle tällaisia raflaavia väitöksiä, ja piikittelyä autourheilua kohtaan:

    * kilpailu moottorin voimin vauhdittaa vain ja ainoastaan saastumista, sohvaurheilijan läskistymistä & huonoja ajotapoja,ja uutuutena: rasistisia ennakkoluuloja.

    * Paljon perän pärinää ja Monacossa asuvia veropakolaisia, siinä koko saldo.

    * Good for Thailand!

    * Tietenkin voisimme vastineeksi olla vähemmän nationalistisia kannustaessamme vaikka Kimiä. Hurraa kansainvälinen tähtemme, joka tuo kunniaa Suomelle, ja kultaa Sveitsille!

    Sitten kun niihin asiallisesti vastataan, ja todistetaan ne osittain tai kokonaan vääriksi, tai tuodaan uusia näkökulmia noihin väitteisiin, ei huvitakkaan enää keskustella niistä, tai hermot palaa.

    Valitettavaa käytöstä keskustelupalstalla, jossa olisi tarkoitus vaihtaa ajatuksia, lainata toisen tekstejä vastaten toiselle, jne, eikä vain tuputtaa ja möläytellä omia patoutumiaan ja sitten häipyä taas pullon ääreen.

    #83534

    petos
    Jäsen

    Tässä ketjussa olisi itseasiassa paljonkin mielenkiintoista asiaa, tuntuu vaan ettei muut keskustelijat tunnu löytävän tänne autourheilu-osioon.

    Harmi, sillä olisi todella kiva kuulla mitä muutkin näistä jutuista ajattelee.

    #83535

    Iku-Turso
    Jäsen

    petos

    ”-Vaikea sanoa mihin kaikkeen nämä Kimit ja Häkkiset ym ovat sijoittaneet, ja missä.

    Jos jotain lohduttaa, niin kyllä he käsittääkseni ostavat hyödykettä täällä olonsa aikana isolla rahalla.”

    Kimihän osti Salonojalta sen hienon lukaalin Hgin parhaalta rantatontilta. Nyt se on ollut pitkään myytävänä. Ainakin S-oja on siis kylpenyt Kimin setelisateessa, täällä kotomaassa. Naapuritalossa punkkaavat Häkkisen vanhemmat.

    Ja pari päivää sitten K päräytteli moottorikelkalla pohjoisen kirkkailla hangilla. Raamatullinen totuus: ne joilla on, niille annetaan. Ne joilla ei ole, otetaan sekin pois. Tarkoitan että Kimillä jos jollain on ilmaiset lounaat. Mutta ei olla kateellisia, minäkin tunnen myötäiloa K:n puolesta.

    petos

    ”-niin, penäät toisaalla nollapäästöjä, mutta täällä sanoit ensin haluavasi että kimit asuisi täällä kokopäiväisesti, mutta suhaisi helsinkivantaa-eteläeurooppa väliä lentokoneella alvariinsa.”

    Kokonaisuudessa kilvanajon päästöt ovat, kuten toteat, hyttysen kakka. Esikuvana ne toimisivat positiivisemmin, jos käyttäisivät edes maakaasua tai lampaanpieruja polttoaineena, ehkä kehittäisivät ohessa uusia innovaatioita tavalliseen moottoritekniikkaan. Sitä olen ajanut tässä takaa, kuin susi lammasta. Kuin käärmettä pyssyyn.

    Olishan se makeeta, jos formulakuskit sompailisivat formuloillaan yleisiä teitä pitkin aina kilpailupaikkakunnalle, kotitallistaan. Kun nyt lentokoneet sahaavat otsonikerrosta niin kai sinne kyytiin mahtuu muutama suhteellisen kompaktin kokoinen f-kuskikin.

    petos

    ”-En oikein ymmärrä tälläistä piikittelyä.

    Edellähän totesimme, että kimi asuu sveitsissä taloudellisista ja maantieteellisistä syistä.

    Mitä pahaa se sveitsi on tehnyt?

    Et aiemmin vastannut kysymykseen, että mitä itse tekisit, jos olisit vastaavassa tilanteessa? maksaisit kaikin mokomin megaverot suomeen?

    Sinua otti myös ilmeisesti päähän tämä thaimaan kämppä.

    Kai ymmärrät että se on varmaankin edustuskäyttöön ja nimenomaan sijoitusmielessä tehty hankinta.

    Onko mielestäsi järkeä seisottaa rahoja tilillä, jos rahaa on kuin paskaa? Itse en ihmettele ollenkaan, että kimi suuria rahojaan sijoittelee ostelemalla arvoautoja, lomapaikkoja ym.

    Pitäisikö nämä siis jättää väliin ja sijoittaa johonkin suomalaiseen yritysmaailmaan? Tai koittaa, josko ne rahakasat saisi hautaan mukaan? Vai mitä oikein meinaat, KERRO?”

    Aika rimpsu kysymyksiä. No yritän vastailla ja piikittelen, koska olen sielullisesti siili tai piikkisika, saa valita. Sveitsi on kuuluisa käkikelloista. Siinä hyvät puolet. Huonoa on Sveitsin pankkisalaisuus, jonka suojissa lymyää kolmannen maailman diktaattorit, ryöstettyään ensin valtion kassan. Rikollisia, veronkiertäjiä, mafian kummisetiä ja -tätejä.

    Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa kuin Kimi, olisin luultavasti rattimiehen sijaan trattimies, joka könyäisi viinamäkeä ylös alas. Ihan vaan täällä Suomessa. Kun on helvetin paljon pätäkkää, ei siinä 60 % veronpidätykset palkkatulosta tunnu missään. (Tai vaikka 80 %:n). Ja suurituloisilla (sattumoisin tunnen erään) on loistavat veroneuvojat, eivät he maksa veroja de facto samoilla säännöillä kuin me tavalliset.

    Thaimaan kämppä on ihan lomailuun, ei edustamiseen. Se oli vaan uutisena sen päivän lehdessä ja kertoi Suomen merkityksestä Kimille.

    Autojen ostaminen on surkean huono sijoitus, niiden arvo laskee romahdusmaisesti heti liikkeestä ulos ajettaessa. Ostais Kimi nyt Fisker Karman, kotimaisen auton. Sitten kun se tulee markkinoille. Tännekin heruisi hilloa formulamaailmasta.

    Tännepä tänne kun sijoittaisivat Suomalaiset kilvanajajat, niin kansallishymni raikaisi. Ostaisivat urheilujoukkueita, perustaisivat uusia kehityskelpoisia firmoja. Rahoittaisivat uuden tekniikan yrityksiä, mesenoisivat taidetta, kuten Pentti Kouri teki. Kotimaista taidetta, mutta ei Juhani Palmun latomaalauksia, jotain rajaa sentään.

    Kers on pieni mutta imagomielessä merkittävä sijoitus formuloissa. Vihdoinkin jotain uutta. Ja voi tosiaan lisätä salamaohituksia muuten puuduttavaan kilpailuun.

    Sinänsä autourheilun päästöt eivät ole kvantitatiivinen ongelma. Niiden antama esimerkki autolla liikkumiseen on. Ne lisäävät vauhtia eli päästöjä arkiliikenteessä.

    Aivan yleisesti rallikisoista kotiin palaavat katsojat kaahaavat autoillaan, poliisi todistaa. Nuoret, vasta kortin saaneet kuskit kuvittelevat olevansa vanhoilla ritsoillaan yhtä kovia kuskeja kuin Grönholm tai Kimi. henkiä lähtee ja jos hyvin (?) käy, niin matka jatkuu pyörätuolissa.

    Mikä tahansa sohvalle maaduttava, addiktoiva ohjelma on minusta negatiivista. Jos ja kun urheilu kiinnostaa, niin olisi parasta urheilla itse, eikä skannata sitä kuvaruudulta.

    Räiskintäpelit eivät liity niin arkiseen kapineeseen kuin auto on. Miksi Mika Salo valittiin valistamaan nuorille kuskeille mm. turvavyön käytöstä, jos ei hän (& muut kilpakuskit) ole esikuva, jota kompataan?

    #83536

    petos
    Jäsen

    Iku-Turso:

    Kimihän osti Salonojalta sen hienon lukaalin Hgin parhaalta rantatontilta. Nyt se on ollut pitkään myytävänä. Ainakin S-oja on siis kylpenyt Kimin setelisateessa, täällä kotomaassa. Naapuritalossa punkkaavat Häkkisen vanhemmat.

    Ja pari päivää sitten K päräytteli moottorikelkalla pohjoisen kirkkailla hangilla. Raamatullinen totuus: ne joilla on, niille annetaan. Ne joilla ei ole, otetaan sekin pois. Tarkoitan että Kimillä jos jollain on ilmaiset lounaat. Mutta ei olla kateellisia, minäkin tunnen myötäiloa K:n puolesta.

    -miksi hänellä sitten on ne ”ilmaiset lounaat” ? koska hän on poikkeuksellisen lahjakas, ja hyvä työssään, ja ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Raha tulee rahan luo, kyllä tiedän senkin.

    Asian pointti tuntuu olevan se, että ”Suomen” pitäisi nyt saada jokin ”siivu” kimin menestyksestä, niin olisit tyytyväinen.

    Voin kyllä kuvitella että joku näin ajattelee. Mutta en ymmärrä miksi juuri Formulakuski ja koko sirkus silmätikuksi? ( lajiin tai alaan katsomatta on ökyjä jotka eivät missään muodossa anna mitään ”kiitos-euroja” sinne mistä ovat ponnistaneet ) siksikö että se sopii tähän polttomoottorinvastaiseen kamppanjaasi?

    Kokonaisuudessa kilvanajon päästöt ovat, kuten toteat, hyttysen kakka. Esikuvana ne toimisivat positiivisemmin, jos käyttäisivät edes maakaasua tai lampaanpieruja polttoaineena, ehkä kehittäisivät ohessa uusia innovaatioita tavalliseen moottoritekniikkaan. Sitä olen ajanut tässä takaa, kuin susi lammasta. Kuin käärmettä pyssyyn.

    -nuo ympäristöystävälliset polttoaineethan ON tulossa myös moottoriurheiluun, tietääkseni ihan oikeasti.

    Ruiskutus, moottori, kulutus jne. tekniikkaan on taatusti

    saatu apua moottoriurheilusta, ja monet ideat on aikojen saatossa testattu ensin kilpa-auton kanssa.

    Olishan se makeeta, jos formulakuskit sompailisivat formuloillaan yleisiä teitä pitkin aina kilpailupaikkakunnalle, kotitallistaan. Kun nyt lentokoneet sahaavat otsonikerrosta niin kai sinne kyytiin mahtuu muutama suhteellisen kompaktin kokoinen f-kuskikin.

    -Niin, Formulakuskit sompailevat sinne pelipaikoille ihan ajamaan niitä autoja, eli tekemään työtään.

    Kaikista lentomatkoista ei voi sanoa samaa.

    Kun on helvetin paljon pätäkkää, ei siinä 60 % veronpidätykset palkkatulosta tunnu missään. (Tai vaikka 80 %:n).

    -Varmaan rahassa kierittäisiin 60% huolimatta, eikä tuntuisi missään.

    Kyse onkin periaatteesta.

    Ja suurituloisilla (sattumoisin tunnen erään) on loistavat veroneuvojat, eivät he maksa veroja de facto samoilla säännöillä kuin me tavalliset.

    -tottahan kaikki porsaanreiät ja keinot täytyy käyttää, jos haluaa vaurastua.

    Thaimaan kämppä on ihan lomailuun, ei edustamiseen. Se oli vaan uutisena sen päivän lehdessä ja kertoi Suomen merkityksestä Kimille.

    -eiköhän kimillä ole suomessakin jos jonkinlaista huvilaa.

    Autojen ostaminen on surkean huono sijoitus, niiden arvo laskee romahdusmaisesti heti liikkeestä ulos ajettaessa. Ostais Kimi nyt Fisker Karman, kotimaisen auton. Sitten kun se tulee markkinoille. Tännekin heruisi hilloa formulamaailmasta.

    -Jälleen, voihan noin ajatella, mutta miksi formulakuski silmätikuksi? Ihme holhoamisen maku tällaisissa vihjauksissa.

    niinsanotut arvoautot ovat muuten kaiketi sijoituksina ihan ok, koska ne pitävät arvonsa.

    Tännepä tänne kun sijoittaisivat Suomalaiset kilvanajajat, niin kansallishymni raikaisi. Ostaisivat urheilujoukkueita, perustaisivat uusia kehityskelpoisia firmoja. Rahoittaisivat uuden tekniikan yrityksiä, mesenoisivat taidetta, kuten Pentti Kouri teki. Kotimaista taidetta, mutta ei Juhani Palmun latomaalauksia, jotain rajaa sentään.

    -Kyllähän täällä on vissiin autoliikettä, rallitallia ym bisnestä ex-autourheilijoiden toimesta.

    Kimillä nyt ei taida tuo suomalaisuus niin napata, ja ymmärrän kyllä että se jotain sieppaa.

    Kers on pieni mutta imagomielessä merkittävä sijoitus formuloissa. Vihdoinkin jotain uutta. Ja voi tosiaan lisätä salamaohituksia muuten puuduttavaan kilpailuun.

    -on oma ongelmasi jos et ymmärrä lajin päälle ja se tuntuu puuduttavalta. Tiedoksesi, pari viime kautta on olleet äärettömän viihdyttäviä, tapahtumarikkaita ja jännittäviä.

    Sinänsä autourheilun päästöt eivät ole kvantitatiivinen ongelma. Niiden antama esimerkki autolla liikkumiseen on. Ne lisäävät vauhtia eli päästöjä arkiliikenteessä.

    Aivan yleisesti rallikisoista kotiin palaavat katsojat kaahaavat autoillaan, poliisi todistaa. Nuoret, vasta kortin saaneet kuskit kuvittelevat olevansa vanhoilla ritsoillaan yhtä kovia kuskeja kuin Grönholm tai Kimi. henkiä lähtee ja jos hyvin (?) käy, niin matka jatkuu pyörätuolissa.

    -tuo on valitettava lieveilmiö, tai miksi sitä nyt kutsutaan. Mutta voisiko sanoa että älä vihaa sitä peliä, vaan pelaajaa.

    Mikä tahansa sohvalle maaduttava, addiktoiva ohjelma on minusta negatiivista. Jos ja kun urheilu kiinnostaa, niin olisi parasta urheilla itse, eikä skannata sitä kuvaruudulta.

    -totta. Mutta ei se että Formulat tulee kahden viikon välein lauantaina tunnin ja sunnuntaina parin tunnin katseltavina lähetyksinä ketään läskistytä, vaikka ei urheilisi tippaakaan.

    Räiskintäpelit eivät liity niin arkiseen kapineeseen kuin auto on.

    -ei liitykkään, se oli vain vertais.

    Miksi Mika Salo valittiin valistamaan nuorille kuskeille mm. turvavyön käytöstä, jos ei hän (& muut kilpakuskit) ole esikuva, jota kompataan?

    -ovathan he esikuvia, en kai sitä ole kieltänytkään.

    Vaikka Mika Salo tulisi tunnetuksi siitä että ajaa kolmeasataa kilparadalla ja ettei käyttäisi siviilissä turvavyötä, ei se olisi silti mikään syy nuorukaiselle jättää käyttämättä turvavyötä.

    Pointtini on monessa kohtaa se, että miksi juuri autourheilu pitää erityisesti syyllistää?

    Varmaan moni nyrkkeilyfanikin vetää nakkijonossa toista pataan, tai NHL jääkiekkoilija ei anna suomeen latiakaan huimista tuloista huolimatta. Eri alojen ihmisiä suhaa lentokoneillaa kaikenaikaa, ties missä kissanristiäisissä ja juottamisissa.

    Sekopää hankkii aseen ja teurastaa luokallisen, katseltuaan sitä liikaa räiskintäpelissä. Lista on loputon, ja voidaan huomata ettei autorheilu ole sen mädempää hommaa kun moni muukaan.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 52)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.