Insignia on hitti!

Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Insignia on hitti!

Tämä aihe sisältää , 45 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  mhj 02.01.2015, 15:30.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 252)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #188825

    ddr5
    Jäsen

    Varmaan todella haluttu auto käytettynä tuollainen sähköhimmeleitä täynnä oleva Opel. Olikos se Toyota vai Opel, joka kinuaa valtiolta 3,3 miljardin lainaa selviytyäkseen?

    #188829

    Nasse
    Jäsen

    No varmaan kun Vectroja myyntiin 10 kpl, niin kun Inssssignijoita menee 100, niin enemmänhän se työntekijöitä vaatii! Näin kärjistettynä, mutta heikolta tuo Opelin asema vaikuttaa! Ja onko onnistuttu: painoa liikaa, moottorit tasapaksuja, muotoilu samaa mitä kaikilla muillakin! Hohhoijaa, heräsivät liian myöhään!

    #188834

    235+255
    Jäsen

    -Z-:

    Hyvältä näyttää, ns. taantumasta huolimatta!!

    Hyvä jos näyttää hyvältä. Omaa silmää Insignia ei miellytä suuremmin ulkoakaan, mutta ei varsinkaan sisältä. Aivan liikaa kaikenlaista muovikromihärpäkettä ja muovista "harjattua alulistaa" ängetty samaan pakettiin jotta näyttäis muka hienolta. Skodassakin toki samaa vikaa, ei sillä.

    #188841

    Bertone
    Jäsen

    Nasse:

    Ja onko onnistuttu: painoa liikaa, moottorit tasapaksuja, muotoilu samaa mitä kaikilla muillakin! Hohhoijaa, heräsivät liian myöhään!

    Enpä ole samaa mieltä mistään mainitsemastasi, mutta tuo painoon liittyvä kommentti on yksinkertaisesti väärin. Insignia ei ole sen painavampi kuin muutkaan luokan autot.

    Insignian omapaino on 1503kg, kun esim. Passat painaa 1492kg.

    #188846

    UpGrade
    Jäsen

    Toivottavasti tämä kysynnännän yllättävyys ei aiheuta samanlaista laadun romahdusta, kuin 80-luvulla E Kadetin kanssa… Silloinkin "ammattilaiset" teki autoja… :laugh:

    #188850

    Penteles
    Jäsen

    Itse kun haluan ajaa bensiiniautomaatilla, ei Insigniasta löydy taloudellista mallia. Polttoaineen kulutus, päästöt ja hinta ovat Opelissa yläkantissa. Tosin tehoa on enemmän, mutta jos vähemmälläkin tulee toimeen.

    Esim. jos vertaa vaikkapa VW Passattiin:

    Opel 2.0 Turbo ECOTEC 162 kw (220 hv) Automaatti, 9,6 l/100km, CO2=225 g/km, 350 Nm 2000-4000 rpm/min, Hinta 41 950 euroa.

    Volkswagen Passat Sedan Comfortline 1,4 TSI 90 kW (122 hv), DSG-automaatti, 6,4 l/100km, CO2=152 g/km, 210 Nm 1500-4000 rpm/min, Hinta 30 560 euroa.

    #188855

    Bugracer
    Jäsen

    Itse pidän Insignian farkkuversiota ainakin kuvien perusteella erittäin hyvännäköisenä, myös sisältä auto vaikuttaa tyylikkäältä. Penkit joille laitan paljon arvoa ova erinomaiset, mutta ajokokemus itseltäni vielä puuttuu.

    Noista bensamoottoreista, niin eikös Insigniaankin ole tulossa pieni ahdettu nyt keväällä? Volkkarilla on kyllä yksi etu puollellaan tuon erinomaisen vaihteistonsa vuoksi.

    #188861

    Penteles
    Jäsen

    TM:n koeajo:

    Hyvää:

    - turvallisuus

    - ajovalot

    - ajettavuus maantiellä

    - tavaratila

    Huonoa:

    - Melutaso ja suuntavakavuus matalaprofiilisilla renkailla

    - pääntila takana

    - näkyvyys sivuille ja taakse

    Käsittämättömän kova rengasmelu: 120 km/h nopeudessa 71/72 dB.

    Tosin TM sanoo sen johtuvan noista matalaprofiilisista renkaista. Ilmeisesti ajoivat myös "tavallisilla" renkailla, mutta missä on niiden dB -lukemat, ne olisi kiinnostaneet.

    Melu 60 km/h nopeudessa jo 65/67 dB kun esim. Skoda Superbissa vastaavat arvot 62/62 dB!

    #188865

    Nasse
    Jäsen

    Opel on uutta suunnittelua; olisi luullut, että painoa olisi ollut vähemmän!

    #188869

    235+255
    Jäsen

    Bertone:

    Insignian omapaino on 1503kg, kun esim. Passat painaa 1492kg.

    TM:n tuoreessa koeajossa diesel-automaatin omapaino 1700kg ja paino koeajon aikana 1880kg. TM kertoi joidenkin kilpailijoiden olevan jopa 250kg kevyempiä.

    Penteles:

    Tosin TM sanoo sen johtuvan noista matalaprofiilisista renkaista.

    Niinhän ne sanoi, ja heti perään kertoivat myös moottorin pyrkivän kuulumaan sisälle hitaissa nopeuksissa ja kiihdytyksissä.

    #188874

    235+255
    Jäsen

    -Z-:

    Mitä hiton väliä tuolla painolla on (paitsi dieselveron suhteen).

    Kiihtyyys? Kulutus? Kaikille se "mainio" ei riitä. :kieh:

    -Z-:

    Itselläni 130heppainen diisseli käsilaatikolla. Paino rekisteriotteessa 1613kg

    Mikähän siinä TM:n ajamassa sitten painoi 87kg enemmän? Tuskin se automaatti mitään raskasmetallia on. Vanteet?

    -Z-:

    Pulteissa bemarin jako, mutta pienempi keskireikä.

    Ja luultavasti myös offset on jotain ihan muuta kuin takavetoisissa.

    #188879

    Penteles
    Jäsen

    Omamassa koeajoautolle kuljettajan kanssa valmistajan mukaan 1834 kg.

    Massat 4-ovinen/5-ovinen/Sports Tourer:

    2.0 CDTI ECOTEC 130 hv-automaatti: 1819/ 1834/ 1941 kg

    #188885

    Bertone
    Jäsen

    Valmistajan mukaan (www.opel.de) 4-ovisen Insignian omapaino kuljettajan kanssa on 1503kg. Suomen maahantuojan sivulla on ainakin aiemmin ollut vääriä lukuja.

    http://www.opel.de/res/download/pdf/0I_69_specs.pdf

    #188890

    Kumppani
    Jäsen

    235+255:

    Kiihtyyys? Kulutus? Kaikille se "mainio" ei riitä.

    Kulutus näytti olevan: (puolet maantietä, puolet kaupunkia) 5,6litraa

    Kiihtyvyys….?? Kerro joku uutena myytävä auto (ei mopoauto), jossa se ei oikeasti ole ns. riittävä suomalaisiin oloihin? Missä tilanteissa joudut ottamaan irti max. kiihtyvyyden 0:sta -> 100:aan? :headwall: Ihan vakavissaan!

    Minun mielestäni "mainio" oli hyvä vastaus! Se kuulostaa jo paremmalta kuin "ihan OK" ja silleesti… Mutta minähän en saa kiksejä sekuntienkaan eroista, saati murtosekunneista. Varsinkin kun käytännön liikenteessä ajettaessa ovat vain paperilla nähtävillä…

    Ehkä mä olen kasvanut ohi jonkun vaiheen vain? :p

    #188895

    -Z-
    Jäsen

    Juuri näin kun "kumppani" toteaa. Kiihtyvyys on varmaan numeroina 10-11s nollasta sataan. Ohituskiihtyvyys 80-100, en tiedä, mutta perstuntuma on mainio ja se riittää mulle. Tällä autolla voi turvallisesti ohittaa olematta koopää kaahari. Tuo painosta puhuminen on toisarvoista. Minua harmitti vain kun dvero maksetaan aina alkavalta sadalta kilolta ja 1600 meni rikki. Jos näin "painava" auto kulkee näin kepästi ja kuluttaa normaaliajossa vitosella alkavia lukemia, on se minulle riittävä. Edellisen bensa-autoni keskikulutus oli 7,8 kaikki ajot, eikä sekään ollut paha. Auto painoi saman verran. Sen verran hiljainen kulkija Insi kuitenkin on, että sain heti kättelyssä ylinopeussakot, ekan kerran 20vuoteen =) Vauhtisokeus iski, valitan…

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 252)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.