Uusi Volvo S60

Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uusi Volvo S60

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 55 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Ishvan 29.05.2011, 18:07.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 536)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #181233

    Muotoilu ei jostain syystä kyllä iske yhtään. Etupää oudon pyöreä, sisältä tulee mieleen joku japsi merkki, subaru (?)

    Keskituuletin ritilikön paikka todella outo (radio paneelin paikalla), täysin muusta ritilä linjasta poikkeava sijainti.

    Tekniikka sen sijaan mielenkiintoinen.

    #181236

    Zagarat
    Jäsen

    "suunniteltu herättämään suuria tunteita," hehhe. Herättää lähinnä säälittävän huokaisun "taas yksi samannäköinen kuin muut koppakuoriaiset."

    #181239

    simppa
    Jäsen

    Mielenkiintoisia koneita ja vihdoinkin saadaan powershift muihinkin kuin pokkukoneisiin. T6 kaipaisi ehdottomasti powershiftiä parikseen, eikös tuon pitäisi kestää vääntöäkin sen verran? Tuleekohan tuo 5-sylinterinen 2.0d myös muihin malleihin?

    #181241

    A-utoilija
    Jäsen

    Tuolla parempi resoluutioisia kuvia:

    http://carscoop.blogspot.com/2010/02/2011-volvo-s60-sedan-fully-revealed.html

    Ei tuo nyt ole yhtään hullumpi sisältä, kun vaan varustelee mieleisillä sävyillä. Tämän kokoluokan autoissa on vähän se ongelma, että mitta loppuu kesken sopusuhtaista ulkomuotoa ajatellen, kun pitää olla kohtuulliset matkustamotilatkin. Mutta kyllä tuon saksalaisten kilpailijoittensa rinnalle voi huoletta laittaa vertailuun ja siinä joukossa on ihan edukseen.

    #181244

    AkiK
    Jäsen

    Oma uusi kone on tuo 5-sylinterinen 2-litrainen diesel. Mielenkiintoista nähdä mihin se kykenee, nykyinen 2.4-litrainen versio on aika kilpailukykyinen.

    Bensaturbokoneet on omaa sukua Ford EcoBoost, ne tulevat S-maxiin ja Mondeoon piakkoin. Mielenkiintoisia nekin. 1.6 T sopii tuohon autoon hyvin, toivottavasti kulutukset pysyvät maltillisina. 180 hv / 240 Nm riittää kyllä tuon kokoiseen sedaniin.

    Ulkonäkö ei varmaan ole haitaksi myynnille, uuttakin on mutta aika paljon XC60 piirteitä tuosta löytyy. Sisustus on minusta tyylikäs.

    #181246

    FARwd
    Jäsen

    AkiK:

    "1.6 T sopii tuohon autoon hyvin, toivottavasti kulutukset pysyvät maltillisina. 180 hv / 240 Nm riittää kyllä tuon kokoiseen sedaniin."

    Toivottavasti tuo pitää paikkansa. Toisenlaisiakin kokemuksia nimittäin on; Opelin 1,6 Turbo (180 hv / 230 Nm) ei pätevistä lukemistaan huolimatta oikein sovi Insignian painoiseen perheautoon. Syynä on heikonpuoleinen vääntö alakierroksilla ja liian "äkkinäinen" turbon mukaantulo. Ehkäpä Fordin insinöörit ovat säätäneet ahtopaineen nousun paremmin.

    #181250

    Niksu-
    Jäsen

    Mielenkiintoinen uutuus tosiaan ja Volvollakin panostettu tuohon moottoriteknologiaan vihdoin! Ulkomuoto ei niin sytytä paitsi perästä tykkään. Niin ja AkiK koneen perusrakenteet näissä R4 pohjautuu Fordiin mutta Volvo on itse kehittänyt ja patentoinut tuon kehittyneemmän turbotekniikan kuin mitä FomoCo:n EcoBoost-koneissa.

    #181254

    simppa
    Jäsen

    Fordin Ecoboosteihinhan nuo koneet perustuvat, mutta olenko aivan väärässä, jos olen saanut sellaisen mielikuvan, että Volvolla niitä oltaisiin hieman jatkojalostettu?

    Ainakin noiden dieseleiden kulutukset ovat hyvällä mallilla. DRIVe-mallin 4,3l on todella mallikelpoinen luku, eikä 5,2l ole sekään paha 160hv/400nm koneelle.

    #181257

    Tuota
    Jäsen

    Hyvät koneet, mutta muotoilu ei osu omaan silmään.

    Katsotaan, miten pitkään Geely saa käyttää tuota Fordin tekniikkaa.

    #181259

    Anders-Simo
    Jäsen

    Volvohan parantaa koko ajan! Nyt täytyy jo nostaa hattua, sillä enää ei ulkonäkö ole este Volvon ostamiselle. Vanhojen laatikkovolvojen jälkeen kaikki Volvot ovat olleet rumia. Tosin kabiini ei ole samaa tasoa kuin ulkokuori. Nyt S60 kuuluu Alfa Romeo 159:n ja Lexus IS:n kanssa luokkansa tyylikkäimpiin. Jos tuosta luokasta kuitenkin pitäisi auto valita, se olisi Audi A4, sillä 159 ja IS ovat jo elinkaarensa ehtoossa.

    Mutta kestävyys tietenkin on vielä suuri kysymysmerkki. Tähänastinen ei lupaa ainakaan hyvää, ongelmia on ollut. Lähipiirissäni on kahdella ihmisellä isot farmarivolvot diesel-moottorilla. Molemmat joutuivat viikoksi pajalle. Lasku useita tonneja. Että sellaista preemiumia. No, eihän Volvo köyhille sovikaan.

    #181261

    NHB
    Jäsen

    FARwd:


    Toivottavasti tuo pitää paikkansa. Toisenlaisiakin kokemuksia nimittäin on; Opelin 1,6 Turbo (180 hv / 230 Nm) ei pätevistä lukemistaan huolimatta oikein sovi Insignian painoiseen perheautoon. Syynä on heikonpuoleinen vääntö alakierroksilla ja liian "äkkinäinen" turbon mukaantulo. Ehkäpä Fordin insinöörit ovat säätäneet ahtopaineen nousun paremmin.

    Insignian kone antaa täyden väännön vasta 2200 1/min alkaen. Fordin version samasta aiheesta pitäisi antaa täysi vääntö 1500 1/min alkaen. Tuskinpa tuo Volvon pakosarja muuttaa mitään.

    #181266

    A-utoilija
    Jäsen

    Anders-Simo:

    Volvohan parantaa koko ajan! Nyt täytyy jo nostaa hattua, sillä enää ei ulkonäkö ole este Volvon ostamiselle. Vanhojen laatikkovolvojen jälkeen kaikki Volvot ovat olleet rumia. Tosin kabiini ei ole samaa tasoa kuin ulkokuori. Nyt S60 kuuluu Alfa Romeo 159:n ja Lexus IS:n kanssa luokkansa tyylikkäimpiin. Jos tuosta luokasta kuitenkin pitäisi auto valita, se olisi Audi A4, sillä 159 ja IS ovat jo elinkaarensa ehtoossa.

    Makunsa kullakin, mutta tyylikkäitä Volvoja on tullut laatikkovolvojen jälkeen monia. Volvon onnistuneen muotoilun aloitti viime vuosikymmenen alussa S60, joten tuon uuden S60:n osalta oikeastaan ympyrä sulkeutuu. Uuden, tulevan V60:n muotoilulta voi myös odottaa paljon ja tuskin tekevät siihen yhtä rumaa perää kuin uudessa V70:ssä ja photoshopatut ennakkokuvat ainakin lupaa hyvää.

    Volvon moottoripalettikin alkaa olla nyt erinomaisessa kunnossa ja enää puuttuu 6-sylinterinen tehodiesel +250 hv. Tuommoista tarvittaisiin vielä imagonkohottajaksi. Uuden T6 bensaturbon jälkeen Yamahan V8 joutaa museoon S80-mallista ja sitä ei osta enää kuin ehkä jenkit, joille pitää olla noita möhkö-kaseja.

    #181268

    simppa
    Jäsen

    Mistäs löydät vaihteiston tuollaiseen koneeseen?

    #181271

    A-utoilija
    Jäsen

    simppa:

    Mistäs löydät vaihteiston tuollaiseen koneeseen?

    Meinaat ilmeisesti tuota ehdottamaani +250 hv dieseliä. Vaihteistojahan löytyy markkinoilta valmiina, eikun ostamaan sopiva. Esim. Jaguar XF:ssä on 3,0D S -mallissa, 275 hv, 600 Nm ja automaatti siinäkin vaihtamisen hoitaa. Toki vähempikin teho ja vääntö riittäisi, mutta kuutosdiesel Volvolta vaan vielä puuttuu.

    #181274

    simppa
    Jäsen

    Volvossa kone on poikittain, Jaguarissa pitkittäin. Jo tuo T6 pistää varmasti lootan tarpeeksi koville.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 536)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.