7-pykäläisen DSG-vaihteiston kestävyys?

Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka 7-pykäläisen DSG-vaihteiston kestävyys?

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 49 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  finwoman 14.11.2013, 16:51.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 159)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #131429

    juuso01
    Jäsen

    DSG ei ole mikään ongelmaton vaihteisto. Suoranaisia vaihteiston leviämisiä ei ole vastaan juurikaan tullut, mutta erinäiset nykimiset tms. ovat aika yleisiä.

    Ongelmissa kannattaa tietty vähän eritellä että mitkä on ominaisuuksia ja mitkä vikoja. Ryntäily, ylämäkeen pakittamisen sietämätön vaikeus yms. hitaissa vauhdeissa pyörittelyn ongelmat johtuvat ennemminkin vaihteiston rakenteesta kuin ovat vikoja.

    DSG:tä hankkiessa kannattaa miettiä tarkkaan, että millaiseen ajoon se tulee. Se ei ole samalla tavalla mukava automaatti kuten perinteinen momentinmuuntaja. Toisaalta taas suorituskyky ja kulutus ovat hyvällä mallilla. Luotettavuudesta on paha sanoa, mutta tietty varautuneisuus lienee ihan tervettä nykyisestä DSG:stä puhuttaessa.

    #131430

    Hybridi
    Jäsen
    #131431

    juuso01
    Jäsen
    #131432

    Penteles
    Jäsen

    Tämän päivän hesarin Superb Combin koeajoraportissa sanottiin vaihteistosta näin:

    "DSG-vaihteiston kestävyys on vielä kysymysmerkki. Pienempiin moottoreihin tarkoitettu seisenvaihteinen DSG joutuu koville ärhäkän 1,8 TSI -moottorin kanssa. Parinkymmenen kiihtyvyyskokeen jälkeen haistoin palaneen käryä".

    #131433

    Asterion
    Jäsen

    "Parinkymmenen kiihtyvyyskokeen jälkeen haistoin palaneen käryä"."

    Ei ihan tavallinen rasituskoe kuitenkaan ;)

    #131434

    Hybridi
    Jäsen

    Taksillahan noita kiihtyvyyskokeita on 8 h / vuoro.

    #131435

    Asterion
    Jäsen

    Hybridi:

    Taksillahan noita kiihtyvyyskokeita on 8 h / vuoro.

    Parikymmentä nollasta sataan pedaali pohjassa kiihdytystä peräkkäin? Onneksi en itse ole tuollaisen taksin kyytiin joutunut

    :xmas:

    #131436

    Penteles
    Jäsen

    Koeajossa ("tutustumisajo") oli mitattu ohituskiihtyvyys 60-100 km/h erilaisilla vaihteistoasetuksilla:

    D: 4,7s

    S: 4,6s

    M3: 4,3s

    M2: 4,1s

    #131437

    Asterion:

    "Parinkymmenen kiihtyvyyskokeen jälkeen haistoin palaneen käryä"."

    Ei ihan tavallinen rasituskoe kuitenkaan ;)

    Tyypillinen mistään mitään tietämättömän sanomalehtitoimittajan kommentti. Autossa kuin autossa tuntuu jos jonkinlaista "käryä", jos sillä parikymmentä kertaa kiihtyvyyskokeita yhteen putkeen tehdään. Sen perusteella ei liikoja kestävyystulkintoja kannata tehdä. Tai jos tehtäisiin, niin minä voisin veikata, että kaikissa autoissa on kestävyysongelmia kun täydellä kuormalla Puijon tornille vedätettäessä, siis yhden kerran jälkeen, sitten mäen päällä tuntuu palaneen käryä !!!

    :laugh:

    #131438

    ddr5
    Jäsen

    Enpä kyllä käytettynä ostaisi, niin kuin en muitakaan Volkkarin automaatteja. Kahdella kaverilla on n. 200 tkm ajetuissa Vokkeloissa tullut remontti vastaan (ei DSG vaan tavallinen Passatin automaatti). Tosin tuohan on jonkun mielestä auton maksimi-ikä, mutta itsellä on ollut tapana ajaa puolisen miljoonaa kilometriä yhdellä autolla. Ei siinä ajassa kahta vaihteistoremonttia viitsisi tehdä. Varsinkin kun paljon ajetun auton arvo alkaa olla pienempi kuin laatikon hinta.

    #131439

    ddr5
    Jäsen

    Ammattilainen:

    Asterion:
    "Parinkymmenen kiihtyvyyskokeen jälkeen haistoin palaneen käryä"."

    Ei ihan tavallinen rasituskoe kuitenkaan ;)

    Tyypillinen mistään mitään tietämättömän sanomalehtitoimittajan kommentti. Autossa kuin autossa tuntuu jos jonkinlaista "käryä", jos sillä parikymmentä kertaa kiihtyvyyskokeita yhteen putkeen tehdään. Sen perusteella ei liikoja kestävyystulkintoja kannata tehdä. Tai jos tehtäisiin, niin minä voisin veikata, että kaikissa autoissa on kestävyysongelmia kun täydellä kuormalla Puijon tornille vedätettäessä, siis yhden kerran jälkeen, sitten mäen päällä tuntuu palaneen käryä !!!

    :laugh:

    Joo,

    itsellä oli -88 corolla aikoinaan, ajettu 220 ja siinä alkoi mielestäni kytkin mennä hajalle. Ostin uuden kytkinpaketin mutta ei sitä sitten tullut vaihdettua kun kytkin tuntui vielä kestävän. 345 tkm mittarissa myin auton ja annoin kytkinpaketin uudelle omistajalle "varmuuden vuoksi".

    #131440

    simppa
    Jäsen

    Passatin perinteinen automaatti japanilaisen Aisinin tuotos. Toyota on Aisinin suurin omistaja. Luistava ja epäkestävä paska tuo laatikko, sanon mä.

    Toyotista ja Lexuksista löytyy myös paaljon Aisinin tekeleitä. Taitaa joka ikisessää Lexuksessa olla Aisinin laatikko:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_transmission

    Lexuksien lisäksi Aisinia löytyy niistä perus tojoista, kuten Corolla, Avensis, Prius jne.

    Eivät ole kovin vahvan laatikon maineessa. Esimerkiksi Volvoista on noita paukkunut luvattoman paljon. Lisäksi niissä on aikamoiset tehohävikit verrattuna kilpaileviin valmisteisiin, ja kulutuskin nousee liiaksi.

    Jos DSG:hen vertaa, niin esimerkiksi Passat 1.8 TSI DSG on mittauksissa osoittautunut liki yhtä puhdikkaaksi kuin 2.0 TSI. 2.0 TSI:ssä on se Aisinin romu, joka syö tehon.

    #131441

    A Tapio
    Jäsen

    Veikkaan, että sitä saa mitä tilaa – näin myös Aisinilta. Empä ole kuullut Toyotan tai Lexuksen laatikon hajonneen.

    Bemareissa ja Mersuissa on kyllä ainakin automaatteja hajonnut ihan omassa lähipiirissäni. Tiedä sitten ovatko ne Aisinilta vai joltakin muulta.

    #131442

    UpGrade
    Jäsen

    simppa:

    Passatin perinteinen automaatti japanilaisen Aisinin tuotos. Toyota on Aisinin suurin omistaja. Luistava ja epäkestävä paska tuo laatikko, sanon mä.

    Toyotista ja Lexuksista löytyy myös paaljon Aisinin tekeleitä. Taitaa joka ikisessää Lexuksessa olla Aisinin laatikko:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_transmission

    Lexuksien lisäksi Aisinia löytyy niistä perus tojoista, kuten Corolla, Avensis, Prius jne.

    Eivät ole kovin vahvan laatikon maineessa. Esimerkiksi Volvoista on noita paukkunut luvattoman paljon. Lisäksi niissä on aikamoiset tehohävikit verrattuna kilpaileviin valmisteisiin, ja kulutuskin nousee liiaksi.

    Jos DSG:hen vertaa, niin esimerkiksi Passat 1.8 TSI DSG on mittauksissa osoittautunut liki yhtä puhdikkaaksi kuin 2.0 TSI. 2.0 TSI:ssä on se Aisinin romu, joka syö tehon.

    Minkähän takia sitä Aisinia sitten oikein käytetään? Vaikea uskoa, että ainakaan hinnan takia nipponilaista käytetään!?

    Harvemmin kaiketi kuitenkin 60 tkm aikana Aisinitkaan laukeilee, toisin kuin DSG. :laugh:

    #131443

    simppa
    Jäsen

    Bemareissa pääosin ZF:n laatikoita joskin kaksoiskytkinlootat ovat Getragilta. Mersun laatikot ovat omaa suunnittelua.

    Ahaa, Toyotiin suunnitellaan siis kestävämmät lootat Aisinilta. Aika erikoista liiketoimintaa toimittaa epäkuranttia tavaraa muille valmistajille. Uskoo ken tahtoo… :headwall:

    Sitäpaitsi tuo TF80 sarja taitaa olla Aisinin ns. lippulaivamalli poikittaiskoneisiin.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 159)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.