Uusi BMW 3-sarja(F30)

Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uusi BMW 3-sarja(F30)

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 50 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  tracktest 24.08.2013 at 19:31.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 246)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #193569

    mikahe
    Jäsen

    No ainakaan farmarin kontti ei ole kasvamassa kovin julmetusti, vaan maltilliset 10 l.

    #193570

    simppa
    Jäsen

    Kuvittelisin, että aikalailla 5-sarjalaisen tapainen tuote. Ajettavuudessa on otettu takapakkia ja keskitytty enemmän mukavuuteen. Lieneekö 335i ainoa bensakutonen?

    Näyttää noiden kuvien perusteella kutistetulta 5-sarjalaiselta, mitä se varmasti hyvin pitkälti tulee olemaankin. Yllätyksetön muotoilultaan siis, joskaan ei rumakaan. Pelkäsin uuden susiruman 1-sarjalaisen perusteella jotain todella järkyttävää, joten nuo kuvat ovat kyllä helpotus.

    Varmaan hyvä tuote. Täytyy käydä katsastamassa kunhan tulee myyntiin.

    #193571

    Putput
    Jäsen

    Taas Simppa jatkaa kampanjaansa… Se on ihan Simpan omaa keksintöä tuo ‘takapakki’. Sen on jo voinut itse (ajettavuudesta jotain ymmärtävät) todeta ja numeroarvotkin sen on varmistanut.

    Ei loppu sen enempää tosiasioihin tai tietämykseen perustu: ei ole 3-sarja kuin kutistettu 5-sarja, ainakaan niin paljon kuin ennen. Nyt 3-sarja jakaa enemmän 1- ja tulevan 2-sarjan kanssa. Etkä ole näköjään osannut tarkkaan noita kuvia katsoa tai muutenkaan ole tiennyt Bemun ajankohtaista muotoilusuuntaa, sillä kyllä tuossa 3-sarjassa on useitakin mielipiteitä jakavia piirteitä eikä se todellakaan ole kaikilta osin yllätyksetön.

    #193572

    A.Antsa
    Jäsen

    Kyllä tuo ulospäin näyttää, ainakin omaan silmään, aika pitkälti kutistetulta viitossarjalta. Ainakaan mitenkään yllätyksellinen se ei ole, joka taas ei tietenkään tee siitä sen huonompaa autoa. Tuppaa vaan saksalaismerkeillä tämä konservatiivinen sukunäköisyyden tavoittelu mennä omaan makuun turhan pitkälle (esimerkkinä Audi).

    #193573

    Putput
    Jäsen

    A.Antsa:

    Kyllä tuo ulospäin näyttää, ainakin omaan silmään, aika pitkälti kutistetulta viitossarjalta. Ainakaan mitenkään yllätyksellinen se ei ole, joka taas ei tietenkään tee siitä sen huonompaa autoa. Tuppaa vaan saksalaismerkeillä tämä konservatiivinen sukunäköisyyden tavoittelu mennä omaan makuun turhan pitkälle (esimerkkinä Audi).

    Kun näet sen tarkemmin niin huomaat kyllä ne ‘erikoisemmat’ ratkaisut.

    #193574

    AkiK
    Jäsen

    Putput:

    Taas Simppa jatkaa kampanjaansa… Se on ihan Simpan omaa keksintöä tuo ‘takapakki’.

    Aikanaan 40-luvulla saksalaiset käyttivät termiä "käänteinen hyökkäys", kun perääntyminen oli ohjesäännössä kielletty. ;)

    Selvää on että tällä hetkellä 5-sarjalla ei ole entisenlaista etumatkaa saksalaiskilpailijoihin, autosta on tullut suurempi ja painavampi ja muotoilultaan melko tavanomainen. Samalla kilpailijat ovat parantaneet omia tuotteitaan. Itse en Simpan tapaan näe nykyistä 5-sarjaa minään itsestäänselvänä luokkansa ykkösenä.

    #193575

    AkiK:

    Putput:
    Taas Simppa jatkaa kampanjaansa… Se on ihan Simpan omaa keksintöä tuo ‘takapakki’.

    Aikanaan 40-luvulla saksalaiset käyttivät termiä "käänteinen hyökkäys", kun perääntyminen oli ohjesäännössä kielletty. ;)

    Selvää on että tällä hetkellä 5-sarjalla ei ole entisenlaista etumatkaa saksalaiskilpailijoihin, autosta on tullut suurempi ja painavampi ja muotoilultaan melko tavanomainen. Samalla kilpailijat ovat parantaneet omia tuotteitaan. Itse en Simpan tapaan näe nykyistä 5-sarjaa minään itsestäänselvänä luokkansa ykkösenä.

    Uskon että onko valinta Audi, Bmw tai Mb, niin tunne vaikuttaa valintaan, ovat ne ominaisuuksissa niin tasavertaisia.

    #193576

    Putput
    Jäsen

    AkiK ja koivuniemen herra soittaa taas samaa levyä. Ei perustu mihinkään tietoon vaan pelkästään toiveajatteluun. Kun ei ihan sentään kehtaa väittää Volvoa/Audia paremmaksi, eikä ole todellista tietämystä muutenkaan jolla keksisi oikeita argumentteja niin ‘vaatimattomana’ sitten väittävät että ovat ‘tasavertaisia’. Joka on täyttä p***aa.

    Sama on jatkunut vuosikaudet, onneksi naurettavimmat jutut kuten stoorit S80:stä olette jo tajunneet liian naurettaviksi että niitä voisi enää toistaa.

    #193577

    Derrick
    Jäsen

    Eikö oo parempia kuvia.

    #193578

    individual
    Jäsen

    AkiK:


    Selvää on että tällä hetkellä 5-sarjalla ei ole entisenlaista etumatkaa saksalaiskilpailijoihin, autosta on tullut suurempi ja painavampi ja muotoilultaan melko tavanomainen. Samalla kilpailijat ovat parantaneet omia tuotteitaan. Itse en Simpan tapaan näe nykyistä 5-sarjaa minään itsestäänselvänä luokkansa ykkösenä.

    Vähän ot, mutta olen kyllä tuosta samaa mieltä. E39 oli mielestäni ylivoimaisesti luokkansa paras auto, sillä ei minusta ollut edes haastajaa. Taidettiin tuota TM:n koeajossakin kutsua lähelle maailman parasta autoa, kuten monessa muussakin mediassa.

    E60/61 oli myös loistava auto ja mielestäni paras luokassaan. Etumatka kuitenkin kutistui suhteessa edeltäjään, kilpailijat paransivat tuotteitaan niin paljon.

    Uusinkin on hyvä auto, mutta en uskaltaisi sitä enää väittää luokkansa parhaaksi, vaikka kyseessä onkin loistava auto.

    Olisi itselle vaikeaa valita, jos tuosta luokasta olisin autoa ostamassa. Ehkä eniten riippuisi budjetista, joka johtaisi tiettyyn mallisarjaan esim näin:

    hinta varusteineen n. 50-60 te: Bmw 520d tai Jagge XF 2.2d

    hinta varusteineen n. 60-80 te: Mb E250/350 cdi 4matic, 530xd, Audi a6 3.0 tdi Q

    hinta varusteineen n. 80- te: varmaankin A6 uudella 313 hv tuplaturbodieselillä tai CLS 350 CDI 4 matic.

    #193579

    AkiK
    Jäsen

    Putput:

    AkiK ja koivuniemen herra soittaa taas samaa levyä. Ei perustu mihinkään tietoon vaan pelkästään toiveajatteluun. Kun ei ihan sentään kehtaa väittää Volvoa/Audia paremmaksi, eikä ole todellista tietämystä muutenkaan jolla keksisi oikeita argumentteja niin ‘vaatimattomana’ sitten väittävät että ovat ‘tasavertaisia’. Joka on täyttä p***aa.

    Sama on jatkunut vuosikaudet, onneksi naurettavimmat jutut kuten stoorit S80:stä olette jo tajunneet liian naurettaviksi että niitä voisi enää toistaa.

    Enpä ole Volvosta mitään maininnut. Olen individualin kanssa samoilla linjoilla. Valinta riippuisi hyvin paljon siitä, mitä malliversiota yms. olisi katselemassa. Aika tasavertaisiksi lasken Audin, BMW:n ja Mersun, valinta on lähinnä painotuskysymys. Kalliimmissa yläpäään malliversioissa valinta olisi todennäköisesti Mersu, nelivetoisissa Audi jne.

    #193580

    A-utoilija
    Jäsen

    Kun nyt puhe kääntyi luokkaa BMW 3-sarjaa isompiin, niin itselleni olisi tällä hetkellä sopivat vaihtoehdot vähissä, koska budjettiin sopivia bensakoneita ei ole oikein tarjolla ja dieseliä en huoli.

    Audi A6 on toistaiseksi tarjolla vain 3 l kuutoskoneella, jonka hintalapppu varusteltuna on noin 80 tonnia. A6:een tulee 2,0 TFSI, 180 hv, ilmeisesti syksyllä ja sen ottaisin vaihtoehtolistalle.

    BMW 5-sarjaan tuli 520i, 4-sylinterinen turbo, 184 hv, joka olisi myös vaihtoehtolistalla.

    Jaguar XF kiinnostaisi myös, jos siihen saisi sopivan bensakoneen, mutta kun ei niin ei.

    Volvo S80 ei tällä hetkellä tarjoa bensakoneina kuin T4, 180 hv, 1,6 l turbolla ja se ei kiinnosta ja sitten T6, joka menisi reippaasti hinnaltaan budjetin yli, eli Volvonkin joutuisi unohtamaan vaihtoehdoista.

    Mersun mallistosta taas ei kiinnosta kuin CLS ja se menee reilusti budjetin yli.

    Eli valinnan tekisin 5-sarjan ja A6:en välillä, koska muut ei tarjoa sopivia vaihtoehtoja uutena. Käytettyjen vaihtoehtojen kanssa en nyt tässä viitsi alkaa spekuloida sen enempää. En nyt tosin ole vielä autoa vaihtamassa, mutta haaveillahan aina saa. Minkäs sille mahtaa, kun on niin köyhä, että autobudjetin katto asettaa noin paljon rajoituksia. :)

    #193581

    A-utoilija
    Jäsen

    Derrick:

    Eikö oo parempia kuvia.

    Onhan tuosta netti pullollaan photoshopattuja mielikuvitus-kuvia. Googleen vaan hakua.

    #193582

    Vackraste
    Jäsen

    Laittakaa kuvia(oikeita) vaan, täällä yksi joka haluaa nähdä niitä.

    #193583

    Nunchaku
    Jäsen

    Jospa vähän oikeistakin kokemuksista eikä vain luulemisista. Kyllähän E60 oli "parempi" ja "sofistikoituneempi" auto kuin F10. Ja paremman näköinenkin. Siis "automiehen" ajatusmaailman mukaan. Itsekin olen tätä mieltä.

    F10 kuitenkin myy kuin häkä. Se on suunnattu enemmän suurille massoille jotka arvostaa isoa ulkonäköä, pitkää keulaa (mitä mieleen) ja kiiltävää audi-volvo-mersu-maista "luksus" lookia. Ja suht. edullista perushintaa. Markkinatutkimus määrää!

    BMW:n tavoite on kasvattaa automyynti yli 2 milj kpl ja siihen ei autosnobien ostovoima riitä.

    Lisäksi ostajien keski-ikä on 60+ eli konservatiivisuus rulettaa.

    Sitten käytännössä F10 kuluttaa 10% vähemmän kuin vastaava E60, olen päässyt sillä (530d) jopa 5,4 l/100 km tankkausvälillä ja se on todellinen pitkän matkan ohjus, suurissa nopeuksissa (150+) huonoissa oloissa (sivutuuli, urat, liukkaus) stabiilimpi jopa runflateilla kuin E60 kunnon renkailla. Mitä kovempaa ajaa sen paremmalta F10 tuntuu ja alkaa toimia.

    Oletan sama linjaus pätee 3-sarjan kohdalla: haetaan näyttävyyttä ja myyvyyttä ja volyymiä ja auto positioidaan enemmän suurille konservatiivisille ostaville rahakkaille massoille kuin snobeille.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 246)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.