Farmarit järjestykseen, volvo D5, MB E 220 Cdi, Audi A6 2.0 Tdi ja BMW 520 D

Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Farmarit järjestykseen, volvo D5, MB E 220 Cdi, Audi A6 2.0 Tdi ja BMW 520 D

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 43 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  mikahe 04.01.2012, 19:56.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 131)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #176036

    simppa
    Jäsen

    Vaikea tuosta on mitään ehdottomasti parasta valita. Riippuu todella paljon siitä, mitä painottaaa. Itse jos olisin tuon kokoluokan farkkua vailla, odottaisin ehdottomasti tätä:

    http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/jaguar-xf-estate-spied-testing/260218/pictures/jaguar-xf-estate-spied-testing.aspx

    XF 2.2d farkku olisi todennäköisin valintani. Ainakin sedan-puolella XF viehättää noista kaikkein eniten.

    Suuresta painosta huolimatta kulkukin vaikuttaisi olevan kunnossa ainakin Autocarin sedan-testin perusteella. Veikkaisin, että se saattaisi olla jopa tuon porukan kulkevin laitos:

    http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsData/Jaguar-XF-2.2D-Premium-Luxury/258274/

    #176042

    vernon vili
    Jäsen

    Veikkaan että käyttötarkoitus ratkaisee. Menee aivan vikaan jos luottaa kaikkeen paineettuun sanaan. Onhan mukavaa että "kiva" merkki ja suosikki lehti kehuu jotain mutta niillä ei elävän elämän kanssa ole monesti mitään totuuskuvaa.

    Mutta jos noista paras pitää valita..Mutu tuntumalla Audi vaikka en sitä itse ostaisi…

    #176045

    Tuota
    Jäsen

    Laitetaan täytettä hiljentyneelle keskustelupalstalle. Noissa perusmalleissa oma järjestykseni olisi:

    1) BMW

    2) Mercedes

    3) Audi

    4) Volvo

    Isompiin moottoreihin ja nelivetoisiin siirryttäessä Audi ohittaisi Mersun.

    #176051

    simppa:

    Vaikea tuosta on mitään ehdottomasti parasta valita. Riippuu todella paljon siitä, mitä painottaaa. Itse jos olisin tuon kokoluokan farkkua vailla, odottaisin ehdottomasti tätä:

    http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/jaguar-xf-estate-spied-testing/260218/pictures/jaguar-xf-estate-spied-testing.aspx

    XF 2.2d farkku olisi todennäköisin valintani. Ainakin sedan-puolella XF viehättää noista kaikkein eniten.

    Suuresta painosta huolimatta kulkukin vaikuttaisi olevan kunnossa ainakin Autocarin sedan-testin perusteella. Veikkaisin, että se saattaisi olla jopa tuon porukan kulkevin laitos:

    http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsData/Jaguar-XF-2.2D-Premium-Luxury/258274/

    Autona jagge sinällään houkuttaisi, mutta auto jolla ei ole jälleenmyyntiä, varaosapuolta eikä huoltoa omalla paikkakunnalla, jäisi heti pois laskuista. Noista ensinmainituista ottaisin bemun….sen automaattiahan kaikki kehuvat kilvan.

    #176056

    simppa
    Jäsen

    Tottapa tuo, mitä ammattilainen kirjoittaa. Vaikea sitä autoa on pitää, jos lähin huoltopaikka on tiettömän taipaleen päässä.

    Jaguarissa on muuten sama ZF:n kahdeksanvaihteinen kuin bemareissakin.

    Vaan eipä enempää siitä, kun sitä ei vielä farkkuna saa, eikä se näinollen tuossa testissäkään ole.

    Itse noista testin autoista puhuttaessa mulla oli sijaisautona E220 CDI pari päivää. Hieno auto, mutta muistin kyllä miksen dieseliä ostanut. Moottoriäänet kuuluivat aivan liian terävinä ja kovina kabiiniin tuon hintaluokan autoksi.

    Koivuniemen herra tuolla jo povasi kulkupuolta. Oma veikkaukseni on, että tuosta poppoosta bemari tai Volvo on ärhäkin ja Audi tai mersu laiskin. Näin ainakin jos Autocar-lehden koeajoja uskoo.

    #176064

    740 GLE
    Jäsen

    Ainakin Mersulla on vaikeuksia saada nelosdieseliä kuulostamaan tuohon hintaluokkaan oikealta. BMW F10 en ole ajanut, mutta jo E60 on ainakin siinä suhteessa edellä, että pikkudiesel ei ainakaan kuulosta väärältä kun se ei kuulosta oikeastaan miltään.

    Noissa koreissa kuutosdiesel pystyy paremmin ylläpitämään hintaluokkaan kuuluvan tyylin. Edes vaatimaton 280 CDI ei W211 korissakaan kuulosta enää oikeastaan dieselille, vaan V6:lle, minusta miellyttävällä tavalla.

    #176069

    A-utoilija
    Jäsen

    Täällä kun nostettiin Jaguar XF jo esiin, niin uusin Moottori-lehti koeajo Jaguar XF 2,2 D A -mallin.

    Autossa oli 20-tuuman renkaat ja kommentit oli kuin suoraan BMW:n koejoista eli matalaprofiiliset renkaat seurailevat tien uria ja löytävät jokaisen epätasaisuuden. Lisäksi jousitus on kova, mitä on XF:n koeajoissa moitittu aiemminkin, takatilat on huonot ja kosketusnäytön valikot ja hitaus tuskastuttavat. Neloskone ei ole tarpeeksi hienostunut tämän tason autoon ja värinät välittyy ohjaamoon, StopStart-järjestelmän sammuminen ja käynnistyminen heilauttavat autoa ärsyttävästi. Eniten saksalaiset kiilaavat edelle hienostuneisuudellaan, niin viimeistelyssä kuin äänettömyydessäkin. Jaguar korvaa preussilaisen toimivuuden englantilaisella tyylillä ja persoonallisilla ratkaisuilla. Kiitosta sai jouhea automaatti ja takavedon ajettavuus.

    Jotenkin tuota XF:ää ei ole koskaan erityisemmin hehkutettu täällä Suomessa tehdyissä koeajoissa. Lähinnä on tyydytty kehumaan tyylikkyyttä ja persoonallisuutta. TM:n talvitestissäkään ei ominaisuudet mitenkään loistaneet. Pahintahan on surkea huoltoverkosto. Sehän on selvä, että Brittiläiset arvostaa Jaguarin maailman parhaaksi autoksi, mutta niinhän kaikki muutkin vetää kotiinpäin, eikä suinkaan vähiten saksalaiset omiaan.

    #176071

    A-utoilija
    Jäsen

    Hyvä, että edes TM testaa suomalaisista lehdistä näitä isompia premiumeja. Tuulilasissa ei ole ollut tämän luokan testiä kuin viimeksi vissiin vuonna 2004. TM testasi viimeksi numerossa 1/2010 suuret sedanit järkidieseleillä ja sen järjestyshän oli:

    1. Volvo S80 2,4 D, 9,0 p

    2. BMW 520dA, 8,9 p

    2. MB E220 CDI A, 8,9 p

    4. Audi A6 2,0 TDI Multitronic, 8,5 p

    5. Citroen C6 2,2 HDi A, 8,1 p

    Tuon jälkeen on BMW ja Audi uudistuneet kokonaan ja onhan Volvoonkin tullut faceliftiä. Volvosta pitää tosin todeta, että V70 ei ole suoraan S80:n farmari. Veikkaan, että tuossa tulevassa farmaritestissä käy suunnilleen noin ja piste-erot on taas hyvin pieniä johtuen TM:n pisteytystavasta:

    1. Audi A6

    2. BMW 520d

    3. MB E ja Volvo V70

    Toivottavasti kaikki autot on vakiorengastuksin, niin esim. Bemarin ajettavuus vakiorenkain saadaan vertailtua muihin nähden, eikä tarvi lukea sitä vakio-mantraa sen luikertelusta leveillä renkailla. Audi ja BMW noista itseäni kiinnostavat eniten uusina malleina. Volvohan on jo autojen elinkaaressa vähintään keski-iässä, vaikka on jo käynyt kasvojen kohotuksessa nuorekkuuden takaamiseksi. Mersun E-sarja taas ei muutoin minua ole koskaan kiinnostanut, farmari on tosin sedania tyylikkäämpi ja taitaa olla farmarikäytössä noista tilavinkin.

    #176079

    tmrcch
    Jäsen

    Itse kolmea noista muutamansatakilometria(audi,mersu,volvo) ajaneena tuumaan, että tunnepuolella se auto valitaan. Ajamalla en eroja ainakaan suomenmaanteilla löydä. Toinen on ns. "dynaamisempi" eli herkempi kun toinen, mutta ei ne erot isoja ole. Se on sitten ukosta/akasta kiinni mistä pitää. Siinä mielessä olen TM:n edellisen testin kanssa samaa meltä että kymmenyksen/kahden sisällä nuo pirssit toisistaan ovat.

    Siksi olisikin kiva,että esim. Jaguar,Citikka ja muut toisivat vähän erilaisuutta tähänkin porukkaan.

    Varusteisiin ja niiden hinnoitteluun voisi tosiaankin kiinniitää huomiota. Ei tuossakaan luokassa kaikilla ostajilla ole kiinnostusta läväyttää ~15k€ perusihintaan päälle, jos halua aluvanteet,metallinvärin, mukautuvan vakkarin, paremman soittimen…

    Ainiin järjestysveikkaus loppuun

    audi,bmw tasan

    mersu

    volvo

    kaikki kolmenkymmenyksen sisällä toisistaan B)

    Ps. itse ajelen v70:lla

    #176084

    Nasse
    Jäsen

    äällä kun nostettiin Jaguar XF jo esiin, niin uusin Moottori-lehti koeajo Jaguar XF 2,2 D A -mallin.

    Autossa oli 20-tuuman renkaat ja kommentit oli kuin suoraan BMW:n koejoista eli matalaprofiiliset renkaat seurailevat tien uria ja löytävät jokaisen epätasaisuuden. Lisäksi jousitus on kova, mitä on XF:n koeajoissa moitittu aiemminkin, takatilat on huonot ja kosketusnäytön valikot ja hitaus tuskastuttavat. Neloskone ei ole tarpeeksi hienostunut tämän tason autoon ja värinät välittyy ohjaamoon, StopStart-järjestelmän sammuminen ja käynnistyminen heilauttavat autoa ärsyttävästi. Eniten saksalaiset kiilaavat edelle hienostuneisuudellaan, niin viimeistelyssä kuin äänettömyydessäkin. Jaguar korvaa preussilaisen toimivuuden englantilaisella tyylillä ja persoonallisilla ratkaisuilla. Kiitosta sai jouhea automaatti ja takavedon ajettavuus.

    Jotenkin tuota XF:ää ei ole koskaan erityisemmin hehkutettu täällä Suomessa tehdyissä koeajoissa. Lähinnä on tyydytty kehumaan tyylikkyyttä ja persoonallisuutta. TM:n talvitestissäkään ei ominaisuudet mitenkään loistaneet. Pahintahan on surkea huoltoverkosto. Sehän on selvä, että Brittiläiset arvostaa Jaguarin maailman parhaaksi autoksi, mutta niinhän kaikki muutkin vetää kotiinpäin, eikä suinkaan vähiten saksalaiset omiaan.

    Kai se suurin syy on tuo varovaisuus, ja rahan puute, sillä kyllähän Jaguar on ihan kärkituote. Varmaan jotkut eivät edes uskalla ostaa, koska Jagge herättää ihan eri tavalla huomiota, kuin MB, BMW tai Audi, jotka ovat ihan kansanautoja, vaikka maksavatkin paljon.

    #176087

    surffari
    Jäsen

    saattaa olla, että tm:llä on hieman eri kriteerit, mutta erään mielestä valinta on selvä, tosin kriteeri näkyy kuvasta vaikka video ei toimikkaan enää:

    http://www.ausmotive.com/2011/11/22/clarkson-gives-bmw-early-christmas-present.html

    #176092

    wankel
    Jäsen

    Testi tehtäneen pääkaupunkiseudulla ja siten kesäkelillä, joten tulos on:

    1. BMW

    2. Audi

    3. MB

    4. Volvo

    Jos vertailtaisiin täällä Lapissa oikeassa talvessa, tulos olisi:

    1. Volvo

    2. Audi

    3. BMW

    4. MB

    Eli nuo listat yhdistettynä pitäisi kai valita voittajaksi Audi…tai BMW

    #176099

    Tuota
    Jäsen

    Eikös parina viime talvena Pääkaupunkiseudulla ole ollut enemmän lunta kuin Lapissa? Lisäksi lämpötilan muutokset ovat nopeampia. Sää saattaa muuttua jo kilometri merenrannasta poispäin ajettaessa.

    Myös suuremmat liikennemäärät tekevät ajamisesta haastavampaa Pääkaupunkiseudulla.

    #176103

    mikahe
    Jäsen

    Niin, mutta tarvitaan vain parempia kuljettajia takavedoille, ei parempia autoja tms.

    #176106

    740 GLE
    Jäsen

    Pääkaupunkiseudulla oli toki keskimääräistä pääkaupunkiseudun talvea enemmän lunta, mutta ei sentään edes sitä Käsivarren Lapin ja Syötteen-Taivalkosken-Kuusamon normaalia noin metriä. Sitä vähääkään ei vain jostain syystä aurattu pois tieltä.

    Lopputuloksena kristallisoitui citymaasturin käyttötarkoitus.

    Sitä en ymmärtänyt, miksi helpommalle ajettavalle tarvitaan paremmat kuljettajat???

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 131)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.