Volvo V40

Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Volvo V40

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 23 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  235+255 15.01.2013, 17:27.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 52)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #187559

    simppa
    Jäsen

    Olen ymmärtänyt, että V40:llä Volvo käy taistoon 1-sarjalaista, A-mersua ja A3:sta vastaan. Eikö DS5 ole vähän eri segmentissä?

    #187564

    Warcraft
    Jäsen

    simppa:

    Olen ymmärtänyt, että V40:llä Volvo käy taistoon 1-sarjalaista, A-mersua ja A3:sta vastaan. Eikö DS5 ole vähän eri segmentissä?

    Joo tuon pitäisi kai olla paljon pienempi kuin DS5. Mielestäni erittäin tyylikäs ja onnistunut, jopa rohkea. Jakaa varmasti mielipiteet ja se on varmaan tuossa ideakin, joko ihastuu tai vihastuu, mutta onhan toi pirun hieno jos vertaa esim A1:seen tai A3:seen. Ykkössarjan bemarin kanssa samassa kastissa ulkoisesti ja varmaan muutenkin.

    #187569

    Jos on V50 ahtaan tuntuinen, niin tuo panee vielä paremnaksi. Lisäksi nyt kun Volvo on päässyt ulos laatikkomuotoilusta, niin nyt tuo menee jo vähän yli; tavaratila on todella onneton ja lapset eivät näe takapenkiltä ulos, kun kylkilinja nousee kuin kissanhäntä B)

    #187571

    Penteles
    Jäsen

    Ulkomitoiltaan V40 ja DS5 ovat lähes samaa luokkaa jos uskoo suoraan Volvon mallimerkintäfilosofiaa.

    Volvon mallimerkintä 40 tarkoittaa auton pituudessa 450 cm.

    Citroen DS5:n pituus on 453 cm.

    Toisaalta Volvo V50 on pituudeltaan 451 cm. Sitten taas V60 pituus on 462 cm, vaikka mallimerkintä edellyttäisi 475 cm pituutta.

    No, eiköhän tarkat mitat selviä ihan kohta.

    >> Katso <<

    #187576

    IsoE
    Jäsen

    Muotoilu on mielestäni varsin onnistunut. Komein Volvo tällä hetkellä.

    #187581

    Vackraste
    Jäsen

    Melkein kuin Mazda CX-7 B)

    #187589

    A-utoilija
    Jäsen

    http://www.worldcarfans.com/112022641634/2013-volvo-v40-more-images-leaked-including-first-interior

    Lisää kuvia ja ekat sisäkuvat. Kuvat on nähtävissä myös high resolution -valinnalla (high res -napin takaa ). Peräluukku auki -kuva vielä puuttuu, niin näkisi sen koon kunnolla. Tykkään tuosta V40:stä ja varsinkin perä on aika vahvasti muotoiltu ja ei edusta mitään ylivarovaista sakemannien-tyylisuuntaa, mutta ei toisaalta ole ylimuotoiltukaan. Tuohon kun laittaa rinnalle kilpailijoista vaikka muotoilultaan umpitylsän A3:n, niin ihan hävettää Audin puolesta. :)

    Tuossa A3:n kuvia:

    http://www.km77.com/fotos/Audi/A3_2010/3_puertas-Exterior.html?division=puertas&numDoors=3&photoType=1

    #187593

    NHB
    Jäsen

    Sisusta ja ulkokuori ovat eri paria. Perän on jopa hieno, keula ei yllä aivan samalle tasolle. Mutta onhan tuo kokonaisuutena parhaasta päästä tämän päivän autoista. Kohtuullista olisi varmaan verrata pian markkinoille tulevaan A3:een, vaikka ei se nyt hitmu paljon pelasta. Tylsä on muotoilultaan tuo uusikin A3.

    http://www.worldcarfans.com/112022241486/2013-audi-a3-leaked-in-full/lowphotos#0

    #187596

    simppa
    Jäsen

    Tuo Audi on kyllä suorastaan haukotuttavan tylsän näköinen. Pitääkö se muotoilu noin varman päälle vetää jos tuossa "muotoilusta" voi edes puhua?

    #187603

    Herbert
    Jäsen

    Ainakin kuvissa tuo näyttää hyvältä, kun ei ajattele käytännöllisyyttä. Sen takia yhtään houluttelevalta auto ei vaikuta. Päinvastoin, vastenmielisyys nousee pintaan, kun tuollaista muotoilua katsoo.

    #187609

    A-utoilija
    Jäsen

    Herbert:

    Ainakin kuvissa tuo näyttää hyvältä, kun ei ajattele käytännöllisyyttä. Sen takia yhtään houluttelevalta auto ei vaikuta. Päinvastoin, vastenmielisyys nousee pintaan, kun tuollaista muotoilua katsoo.

    Auton hyvännäköisyys ja sen itse omistamisen houkuttelevuus tai yleensäkin sen omistamisen realiteetit, ovat ihan eri asioita.

    Minäkin tiedän monia hyvännäköisiä autoja, joita en haluaisi omistaa epäkäytännöllisyytensä takia. Tiedän myös monia hyvännäköisiä ja käytännöllisiä autoja jotka mielelläni omistaisin, mutta realiteetit sanoo, että maksavat liikaa.

    Kannattaa sitten ostaa se käytännöllisin farmari tms. omat tarpeet täyttävä auto, jos se on mitä autolta haluaa. Minä taas en voisi ajatella autoa, joka on muotoilultaan umpitylsä, oli se sitten kuinka käytännöllinen tahansa. Vastenmielisyys nousee pintaan, kun ajattelenkin auton ostoa pelkän käytännöllisyyden perusteella.

    :)

    #187611

    Herbert
    Jäsen

    A-utoilija:

    Minä taas en voisi ajatella autoa, joka on muotoilultaan umpitylsä, oli se sitten kuinka käytännöllinen tahansa. Vastenmielisyys nousee pintaan, kun ajattelenkin auton ostoa pelkän käytännöllisyyden perusteella.

    :)

    Minusta käytännöllisyys ja tylsyys eivät ole toisiansa poissulkevia asioita.

    #187618

    NHB
    Jäsen

    Ei kai kaikkien farmareiden tarvitse olla vanhojen laatikkovolvojen kaltaisia cargo-vankkureita? Tuollainen "puolifarkku" voi olla moneen käyttöön hyvinkin käytännöllinen.

    #187623

    Herbert
    Jäsen

    Ei, mutta huonot tilat suhteessa ulkomittoihin ja huono näkyvyys ulos eivät missään käytössä edistä käytännöllisyyttä.

    #187627

    A-utoilija
    Jäsen

    Herbert:

    Ei, mutta huonot tilat suhteessa ulkomittoihin ja huono näkyvyys ulos eivät missään käytössä edistä käytännöllisyyttä.

    Mistä olet jo tehnyt päätelmät V40:n huonoista tiloista suhteessa ulkomittoihinsa ja huonosta näkyvyydestä ulos?

    Tuo V40 on kompakti 5-ovinen pikkuauto, jonka pääkilpailijoina on mainittu A3, BMW 1-sarja ja MB A-sarja, jotka eivät edusta mitään tilaihmeitä. 5-ovinen pikkuauto täyttää kuitenkin jo monien tilatarpeet ja iso takaluukku tuo käytännöllisyyttäkin enemmän mitä ulkomuodosta voisi äkkiseltään päätellä.

    En minäkään V40 ole ostamassa, mutta oma kohderyhmänsä tuollekin varmasti on, jotka ovat odottaneet Volvolta tuollaista autoa. Minusta on ainakin oikein hyvä, että Volvo astuu tuolla uuteen autoluokkaan ja laajentaa tarjontaansa.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 52)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.