Citroen DS9

Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Citroen DS9

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 7 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  A.Antsa 20.04.2012, 15:43.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #180591

    NHB
    Jäsen

    Vielä ei ole kuin konsepti. Onko jossakin ilmoitettu, että DS9 tullaan tekemään? Raskalaisten isojen autojen menestys on ollut niin surkeaa, että ainakin itse miettisin PSA:n johdossa pitkään, ennen kuin hyväksyisin taas yhden floppaavan mallin tuotantoon. Tämä toki poikkeaisi aiemmista yrityksistä sen suhteen, että sitä yritetettäisiin saada menemään kaupaksi Kiinassa. Siellä on kyllä suuri markkina tuon luokan autoille.

    #180594

    Penteles
    Jäsen

    Ei varmaan DS9 tulla tekemään juuri no:9:n mukaisena, mutta no: 9 on suuntaa antava kuten konseptiautot yleensäkin.

    Kommenttini koski hydractiv-jousitusta joka näyttää olevan yhä uusien autojen suunnittelussa mukana.

    "Konseptiauto toimii DS-linjan suunnannäyttäjänä ja antaa viitteitä linjan tulevien kolmen mallin, C-segmentin Premium-luokan sedan-mallin, katumaasturin sekä D-segmentin Executive-luokan sedan-mallin, tyylistä."

    Nämä autot ovat pistokehybridejä.

    #180597

    Ei ole tosiaan hääpöistä ranskisten edustusmallien menestys maailmalla ollut viime vuosina. Eli vaatii kyllä aikamoista rohkeutta satsata tuollaiseen. Hienoja autoja, mutta ei vaan oo niissä sittenkään ollut sitä jotain…

    #180600

    Derrick
    Jäsen

    No ei oo VW Phaetonkaan mikään succé.

    #180601

    Mutta Phaeton on kuitenkin vain yhden merkin yksi malli. Ranskiksilla on ollut kaikilla käytännössä sama kohtalo. Ja Phaetonia kuitenkin vielä tehdään….

    #180605

    NHB
    Jäsen

    Phaeton nyt on muutenkin luokassa, johon Ranskasta ei tullut tuotetta todella pitkään aikaan. Viime aikoina on muuten näkynyt valoa tunnelin päässä Phaetonillekin. Kiinan kysyntä on nimittäin kasvanut kovaa tahtia.

    #180609

    Itse kyllä ehdottomasti lasken esim C6:sen Phaetonin kilpailijaksi! C5 on sitten esim E-mersun kokoluokkaa. Tai noin nuo kokoluokat menee mun silmissä ei mulla tähän mitään esim mittoihin perustuvaa faktaa ole.

    #180612

    pjg
    Jäsen

    NHB:

    Phaeton nyt on muutenkin luokassa, johon Ranskasta ei tullut tuotetta todella pitkään aikaan. Viime aikoina on muuten näkynyt valoa tunnelin päässä Phaetonillekin. Kiinan kysyntä on nimittäin kasvanut kovaa tahtia.

    Onko joitain lukuja, vai heitteletkö "hanurituntumalta"?

    #180615

    NHB
    Jäsen

    Nuori autoilija:

    Itse kyllä ehdottomasti lasken esim C6:sen Phaetonin kilpailijaksi! C5 on sitten esim E-mersun kokoluokkaa. Tai noin nuo kokoluokat menee mun silmissä ei mulla tähän mitään esim mittoihin perustuvaa faktaa ole.

    Ei C6 istu tuohon s-klasseen mitenkään. Phaeton siinä on ollut, heikolla menestyksellä tosin. Hintalappuakin kannattaa vilkaista. Jos pelkät ulkomitat ratkaisisivat, niin silloin Kannattaa muuten käydä joskus istumassa C6:n takapenkillä. Itselleni se oli yksi pahimpia pettymyksiä tilojen suhteen.

    #180618

    NHB
    Jäsen

    pjg:

    NHB:
    Phaeton nyt on muutenkin luokassa, johon Ranskasta ei tullut tuotetta todella pitkään aikaan. Viime aikoina on muuten näkynyt valoa tunnelin päässä Phaetonillekin. Kiinan kysyntä on nimittäin kasvanut kovaa tahtia.

    Onko joitain lukuja, vai heitteletkö "hanurituntumalta"?

    Nykypäivänä lukujen etsiminen ei saisi olla kenellekään kovin hankalaa.

    http://annualreport2009.volkswagenag.com/divisions/volkswagenpassengercars.html

    http://annualreport2011.volkswagenag.com/divisions/volkswagenpassengercars.html

    #180621

    A.Antsa
    Jäsen

    NHB:

    Ei C6 istu tuohon s-klasseen mitenkään. Phaeton siinä on ollut, heikolla menestyksellä tosin. Hintalappuakin kannattaa vilkaista. Jos pelkät ulkomitat ratkaisisivat, niin silloin Kannattaa muuten käydä joskus istumassa C6:n takapenkillä. Itselleni se oli yksi pahimpia pettymyksiä tilojen suhteen.

    Omassa luokassaan, eli E-sarjan, Vitosen ja Aakuutosen kanssa C6:n takajalkatilat on kyllä jossei omaa luokkaansa niin vähintäänkin vertailukelposet, tiedä sitten mihin oot verrannut.

    #180625

    No sovitaanko että istuu tuohon väliin??? Kun ei se minustakaan aivan E-mersun luokkaan kuulu. Tilathan on melko hyvät, paitsi jälleen kerran sieltä pääntiloista. Ei sitä pitkään ässään toki voi verrata, mutta ei se ero lyhyeen s-meseen kyllä suuri ole… Joskaan ei kyllä ole suuri ero E-meseenkään…

    #180628

    Ihan mukavaahan se on, että Phaetonkin saa hieman menestystä! Teknisestihän auto on aina ollut täysin pätevä ja ajan tasalla, mutta imagosta on jäänyt kiinni!

    Kuinka kallis auto tuo Phaeton on ollut kehittää??? Ilmeisesti juuri sitä varten ei ainakaan mitään konettä ole suunniteltu? Entä pohjalevy??? Sitä lähinnä ajan takaa, että vaikka Phaeton on myynyt huonosti niin olisiko pitkä malli-ikä saanut aikaan sen, että malli olisi maksanut takaisin kehitystyönsä ja jopa tuottanut hieman voittoa??? Vai onko koko projekti edelleen rankasti tappiollinen? Eikös tuo myyntiluku nyt tuon hintaiseksi ole jo aika hyvä? Katettahan noista jää tehtaalle tosi mukavasti…

    #180630

    NHB
    Jäsen

    A.Antsa:

    Omassa luokassaan, eli E-sarjan, Vitosen ja Aakuutosen kanssa C6:n takajalkatilat on kyllä jossei omaa luokkaansa niin vähintäänkin vertailukelposet, tiedä sitten mihin oot verrannut.

    Mun mielestä C6 on yksi pahimpia esimerkkejä epäsuhtaisista takatiloista. Jalkatilaa kyllä riittää vaikka mihin, mutta pääntila loppuu pahasti kesken jo keskikokoisilla miehillä.

    #180634

    NHB
    Jäsen

    Nuori autoilija:

    No sovitaanko että istuu tuohon väliin??? Kun ei se minustakaan aivan E-mersun luokkaan kuulu. Tilathan on melko hyvät, paitsi jälleen kerran sieltä pääntiloista. Ei sitä pitkään ässään toki voi verrata, mutta ei se ero lyhyeen s-meseen kyllä suuri ole… Joskaan ei kyllä ole suuri ero E-meseenkään…

    Ei tuo C6 ainakaan hintansa, kokonsa tai tekniikkansa puolesta nouse E/5/A6 -luokan yläpuolelle.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.