DSG kuopataan?

Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka DSG kuopataan?

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 33 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Matti- 18.01.2013 at 01:23.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 91)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #125324

    no-kia
    Jäsen

    Näin sen pitäisikin olla. Ne joilla on vasen jalka amputoitu ostavat mehulinko automaatin ja ne jotka haluavat itse ajaa autoa ostavat perinteisen miehekkään käsivispilän.

    Aikanaan kun nää tuplakytkin automaatit tulivat, niin julistettiin että tässä on tulevaisuus ja perinteinen turbiini tulee kuolemaan. Jotenkaan en ikinä uskonut siihen ja tässä sitä ollaan.

    #125330

    Opelixi
    Jäsen

    Onko muiden valmistajien kaksoiskytkinvaihteistoissa ollut vastaavia ongelmia?

    #125337

    DaViega
    Jäsen

    Hiljasta on muilla ollut, eli ne siis ovat toimineet! Ei tuo uutinen nyt loppujen lopuksi kovana yllätyksenä tule… Tuo mainosmiesten parjaama "unelmayhdistelmä" eli TSI ja DSG ovat olleet kaikkea muuta, hauska seurata miten käy käytettyjen hintojen kun mittarissa on 100tkm ja takuu kaukana takana päin, tai kauan istuvat vaihtoauto rivistössä, entä kauan menee, että jopa automyyjät rupeavat noita karttamaan.

    #125343

    simppa
    Jäsen

    Vähän erilaisista autoista tulee mieleen Nissan GT-R. Se on saavuttanut suorastaan surullisenkuuluisan maineen kaksoiskytkinlaatikkonsa osalta. Ja etenkin siinä, miten Nissan suhtautuu kyseisen auton takuuseen. Toiminta on ollut suorastaan luokatonta. Autossa on siis "musta laatikko". Jos huoltoa ei päästetä käsiksi laatikon dataan, on takuita evätty.

    Vaihteiston takuita on evätty sen hajotessa, jos on käyttänyt Launch Controlia. Aivan älytön peruste. Saavuttakseen Nissanin lupaaman suorituskyvyn, on tuota ominaisuutta käytettävä. Lisäksi mitä helvetin järkeä on asentaa autoon ominaisuus, jonka käyttäminen evää takuun. Ei mitään logiikkaa. Ja noita vaihteistoja on paukkunut omistajien mukaan paljon.

    Nissanin ehdot ovat muutenkin todella kummalliset. Varmistaakseen takuun säilymisen, on mm. aina ennen ja jälkeen ratapäivien vietävä auto huoltoon tarkistettavaksi. Tosi kätevää. Toisaalta Nissan ei suosittele rata-ajoa ollenkaan takuun kannalta.

    Takuu on ihan oikeasti evätty myös sen takia, että dataa selaamalla huollossa on huomattu, että autolla on ajettu "liikaa" ilman ESC:tä.

    "you have to turn off VDC to activate LC, and you have to sign a paper saying your warranty is voided if you turn of VDC, and while VDC is off, you cause damage. It is clearly stated in the manual/warranty, as well as is put into writing and you have to sign, when you pick up the car."

    Lisäksi erikseen ehdoissa mainitaan, että autoa ei saa viedä dynotestiin. Sekin kun voi syödä takuun. Samaten on kielletyä viedä sitä lentokentälle ja ajaa kaasu pohjassa.

    Eli siis Nissan on tehnyt pirun nopean auton, jonka likimain ainoa sallittu käyttötarkoitus on kevyt sunnuntaiajo taajamassa nopeusrajoituksia noudattaen. Way to go!

    Ja jokainen varmaan arvaa, että se GT-R:n vaihteistoremontti ei ihan halvaksi tule. Puhutaan 20k€+ hintaluokasta.

    Enpä ole missään muussa autossa kuullut yhtä luokattomasta valmistajan suhtautumisesta tuotteeseensa.

    #125351

    Nasse
    Jäsen

    Voisin sanoa, että nyt on oikea "bullshit" keskustelu käynnissä!

    #125355

    NHB
    Jäsen

    DaViega:

    Hiljasta on muilla ollut, eli ne siis ovat toimineet! Ei tuo uutinen nyt loppujen lopuksi kovana yllätyksenä tule… Tuo mainosmiesten parjaama "unelmayhdistelmä" eli TSI ja DSG ovat olleet kaikkea muuta, hauska seurata miten käy käytettyjen hintojen kun mittarissa on 100tkm ja takuu kaukana takana päin, tai kauan istuvat vaihtoauto rivistössä, entä kauan menee, että jopa automyyjät rupeavat noita karttamaan.

    Tunnetko samanlaista pelkoa myös Alfojen vaihtoarvon tippumisesta? AUTO ILLUSTRIERTE:n kestotestissä Giulietta QV 1750 TBi pääsi vain 4 300 kilmetriä kun piti kytkin vaihtaa. 11 700 kilometrin kohdalla vaihdettiin vaihteisto ja kytkin toistamiseen. Ja tuo on kuitenkin vain perinteinen 6 vaihteinen manuaaliloota. Onkohan kyseessä ennätys alallaan?

    #125362

    NHB
    Jäsen

    JaSa:

    Seuraavaan Golfiin ei enää tule DSG:tä?

    "The media storm around Volkswagen’s defective DSG gearboxes is still ongoing, with reports appearing that the new Golf will not be equipped with the now notorious transmission system. Along with TSI engine technology, the DSG gearboxes were crucial in aiding VW’s tremendous sales growth in China. However, this same gearbox technology has been the source of numerous complaints from Chinese consumers, leading many to doubt the quality of their design."

    http://autonews.gasgoo.com/commentary/analysis-industry-viewpoints-on-vw-s-chinese-dsg-120317.shtml

    Arvauksia kehiin. Itse uskon näkeväni DSG:n tulevankin Golfin varustelistalla.

    #125364

    Sokea-Reetta
    Jäsen

    Opelixi:

    Onko muiden valmistajien kaksoiskytkinvaihteistoissa ollut vastaavia ongelmia?

    VWG:n DSG:t ovat BorgWarnerin ja LuK:in käsialaa. Voi olla, että muilla autonvalmistajille ei ole heidän onnekseen oikeuksia noiden kahden laatikon valmistajan tuotteisiin.

    #125369

    GTamv
    Jäsen

    NHB:

    11 700 kilometrin kohdalla vaihdettiin vaihteisto ja kytkin toistamiseen. Ja tuo on kuitenkin vain perinteinen 6 vaihteinen manuaaliloota. Onkohan kyseessä ennätys alallaan?

    sittenkun sulla on hiuakan enemmän dataa voidaan keskustella lisää, yhden auton otos on aika pieni ja nyt ei ole kyse DSG vaihteistosta josta siis keskustellaan, ei tähän soppaan tartte muita hommia vetää mukaan vai otetaanko mukaan vielä volkkarin muoviset polkimetkin.

    #125374

    A Tapio
    Jäsen

    Sutta ja sekundaahan nuo dsg:t ovat luotettavuudeltaan. Muuten kivoja systeemejä, niille jotka eivät tykkää auton ajamisesta ja joille liikkuminen on vain välttämättömyys.

    Todella ontuvaa muuten verrata Golfia ja GT-R:ää. Jälkimmäinen on kuitenkin superauto. Jos tutustuisit Ferrarin takuuehtoihin ja huolto-ohjelmaan, niin huomaisit kilpailevan Nissanin olevan varsin vähän huoltoa kaipaava :) …anyway tuon Nissanin jarruremppakin maksanee yhden Golfin verran.

    #125379

    Lefa
    Jäsen

    Ehdin jo elellä siinä luulossa, että tuollaiset "automaatit ovat vasen jalka amputoiduille" ja "ajamisesta kiinnostunut tosimies ajaa manuaalilla" -tyyppiset heitot kuuluisivat jo historiaan. Mutta niin vaan näitä juntteja edelleen löytyy.

    Aiheesta sen verran, että käytössäni olevassa Volkkarissa TSI-moottori ja DSG-vaihteisto ovat toimineet täysin luotettavasti. Molempien ominaisuuksissa olisi kyllä hieman hiomista, kuten olen aiemminkin kirjoitellut. Vaikka tuo toistaiseksi onkin toiminut hyvin, on pakko olla iloinen siitä, ettei autossa ole senttiäkään omaa rahaa kiinni, siinä määrin huolestuttavaa tarinaa aiheesta on liikkeellä.

    #125384

    DaViega
    Jäsen

    Tunnetko samanlaista pelkoa myös Alfojen vaihtoarvon tippumisesta? AUTO ILLUSTRIERTE:n kestotestissä Giulietta QV 1750 TBi pääsi vain 4 300 kilmetriä kun piti kytkin vaihtaa. 11 700 kilometrin kohdalla vaihdettiin vaihteisto ja kytkin toistamiseen. Ja tuo on kuitenkin vain perinteinen 6 vaihteinen manuaaliloota. Onkohan kyseessä ennätys alallaan?

    http://www.auto-illustrierte.ch/suche-1343.html?as_q=giulietta+qv

    Tuloksia nolla :x

    Yksittäisiä vaihteistojen hajoamisia on joka merkillä, tuo on vielä monien tuhansien – kuka tietää, kymmenien tuhansien – hajoamisien päässä DSG;n määriin verrattuna. Voin käsisydämmellä vannoa, että kyllä ollaan meidänkin merkkiliikeessä vaihdettu DSG lootia vielä pikaisempaan, talon muilla merkeillä ei ole ollut yhtään samanlaisia tai yhtänopeasti hajonneita vaihteistoja. pahimmat tapaukset eivät ole edes olleet montaa kuukautta vanhoja autoja.

    Sitten vielä pitäisi löytää tuon yhteys DSG kuoppaamiseen… :wave:

    #125390

    AkiK
    Jäsen

    Suomalaisia "automiehiä" jos uskoo niin joka ikinen uudempi konstruktio on ollut lopun alku.

    Niin olivat automaattilaatikotkin aikoinaan, katalysaattori, 16 venttiiliä jne jne. Samaan tapaan kuin lasikuitusukset, v-tyyli…Kyllä meillä tiedetään ja osataan.

    Ei kaksoiskytkinlaatikossa sinänsä ole mitään mikä tekisi siitä rakenteeltaan heikon. Jos jossain toteutuksessa on ongelmia, se ei tarkoita yhtään mitään itse vaihteistotyypin osalta. Volkkarillakin on useita eri tyyppejä ko. laatikosta ja tämä vaihteistoperhe on kuitenkin esim. Euroopassa ensimmäinen todella paljon myös ns tavallisiin autoihin myyty vastaavanlainen laatikko. Eikä ne ongelmattomia ole poikittaiskoneiden automaatitkaan olleet.

    Jos tietysti välttämättä haluaa vaihtaa käsin niin mikäs siinä. Minä en itse automaatista pois vaihda.

    #125394

    GTamv
    Jäsen

    A Tapio:

    Jos tutustuisit Ferrarin takuuehtoihin ja huolto-ohjelmaan, niin huomaisit kilpailevan Nissanin olevan varsin vähän huoltoa kaipaava :) …anyway tuon Nissanin jarruremppakin maksanee yhden Golfin verran.

    mitäs niissä sanotaan? kun näytät niihin tutustuneen.

    #125399

    Sokea-Reetta
    Jäsen

    Hauskoja nämä VWG:n puutteelisuuksiin kohdistuvat keskustelut. Saman tien aletaan kirjoittamaan, kuinka Datsunin takuuehdot on huonommat tai että Ferrarilla on sitä ja tätä.

    Jos VWG:n kaksoiskytkentävaihdelaatikot ei kestä, niin niiden kestävyyttä ei kyllä yhtään paranna keskustelut Datsunin takuuehdoista tai Ferrarin huolto-ohjelmista.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 91)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.