Joo, olet oikeassa: siirtosi Liikenteeseen oli aiheellinen.
Yhdyn muutenkin huomioihisi. Ja monet meistä todellakin ajavat autolla kilometreissä vuosittain monia kertoja enemmän kuin mp:llä.
Jotkut nuoremmat taas ehkä eivät.
Jos minulla olisi kaikki valta, vaatisin jokaista kansalaista, vaikka alkuun valtion (=omaan) piikkiin, ajamaan vuodessa 2000 kilsaa mp:llä, tuplaten autolla ja pyöräilemään tai kävelemään loput.
Tasa-arvo sekä mielen- ja muut sairaudet hoituisivat näin ja Kela voitaisiin pikaisesti ajaa alas...

Kun tänään itsekin tempaisin mp:llä vajaat 300 kilsaa, huomasin jälleen, miten helposti ylimielisyyden tunne valtaa mielen tehokkaan pyörän selässä. Voit äkkiä tehdä mitä vain. Myös menettää henkesi.
Kaikki syy tiukkoihin tilanteisiin ei todellakaan ole ratin takana.
Mutta hölmöä on, että MINÄKIN olen tänä kesänä tullut sivutieltä mp:n eteen! Siinähän ei ole mitään järkeä eikä puolusteltavaa! Pitäisihän minun helvetti vieköön tietää, miten se toiseen koskee... joutuu taas ikävästi jarruttamaan.. todentamaan toiselle itsensä ja pelisilmänsä... ja vastenmielisesti lyhyellä ranneliikkeellä kiihdyttämään... ja pudottamaan nopeasti takaisin laillisten nopeusten lähituntumaan...
Mutta ku... NIITÄ ei huomaa - tai paremminkin noteeraa!
Siis käsittämätöntä, mutta ihmiselle inhimillistä.
Moottoripyöräilijöiden kanssa kolaroineet sanovat, etteivät nähneet moottoripyöräilijää. Uskon täysin heitä. Miksi he oikeasti haluaisivat vastavahattuun pintaan pohjamaalaamattoman korjauksen, josta ruoste tulee läpi vuodessa!
Kokemus näkemisestä on tietenkin suhteellista. Useimmat meistä emme näe sitä mitä emme siinä silmänräpäyksessä noteeraa.
Mp:n kaukovalot eivät ainakaan minua häikäise vieläkään, vaikka muistan toki ajan jolloin niillä ei myöskään itse nähnyt. Siksi vaadin ainakin vaimoa käyttämään aina kaukovaloja. Antaahan se todetusti oikeasti pelivaraa.