Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
Hybridiautot

<< edellinen 1 ... 21 22 23 24 25 ... 30 seuraava >>

sjvirt:
Aika rajallinen on noiden Toyotienkin sähkötoimintamatka. Ei niillä kauas kotipihasta pääse.


En minä kai mistään kotipihasta lähtemisestä puhunutkaan?

Täyshybridit kulkevat liikenteessä kohtuullisen paljon polttomoottori sammutettuna. Se jos mikä on luxusta, kun hiljaisuus on käsinkosketeltavaa.

Olen ajanut pitemmät koeajot Tojota Priuksella ja Auriksella sekä Honda Insightillä ja CR-Z:lla. Lopputulema oli hämmästyttävän selkeä eli kevythybridiä en hevillä ostaisi.


Samaan tulokseen minäkin olen päätynyt: Insight jäisi kauppaan heti mutta Prius olisi kiinnostava, jos vain 5 paikkaa riittäisi.
Itsekin sitä mieltä, että kevythybridistä ei kannata maksaa ekstraa, mutta se kelpaa sitten kun se tulee normiversioihin vakiovarusteeksi. Täyshybridistä tai pistokehybridistä voi sitten ehkä maksella jotain lisääkin normiversioon tai kevythybridiin verrattuna.
Kohtapuolin lähes kaikissa autoissa tulee olemaan erilaisia virrantalteeotto- tai kevythybridiratkaisuja. Minusta noilla on paljonkin tulevaisuutta yhdistettynä taloudellisiin moottoreihin. Kulutukset saadaan alas varsin yksinkertaisin ja kevyin ratkaisuin.
Toisaalta energiaa kuluttavia laitteita lisätään.
Tässä Teslan sähköautossa on 17" kosketusnäyttö. Siinä on kaikki näytöt ja "nupit".


Kuva: David Dewhurst
Penteles:
Toisaalta energiaa kuluttavia laitteita lisätään.
Tässä Teslan sähköautossa on 17" kosketusnäyttö. Siinä on kaikki näytöt ja "nupit".



17" LCD näyttö taitaa viedä sähköä about yhtä paljon kuin yksi xenonpolttimo.
slowgear:
Penteles:
Toisaalta energiaa kuluttavia laitteita lisätään.
Tässä Teslan sähköautossa on 17" kosketusnäyttö. Siinä on kaikki näytöt ja "nupit".



17" LCD näyttö taitaa viedä sähköä about yhtä paljon kuin yksi xenonpolttimo.

Sen kulutus on noin 20W. En ole vielä nähnyt autoa jossa olisi keskikonsolissa xenoneita. :)
Sen kulutus on noin 20W. En ole vielä nähnyt autoa jossa olisi keskikonsolissa xenoneita. :)


Kiva kun joku ymmärtää aina tahallaan väärin mitä yrittää sanoa. Siis toivottavasti toi oli tahallista väärinymmärtämistä;) Tarkoitus oli vain verrata LCD-näytön virrankulutusta johonkin muuhun autossa virtaa kuluttavaan laitteeseen kun tuosta Tesla viittauksestasi sai sen kuvan, että LCD-näyttö olisi jotenkin merkittävä sähkönkulutusta lisäävä laite autossa.
slowgear:
Sen kulutus on noin 20W. En ole vielä nähnyt autoa jossa olisi keskikonsolissa xenoneita. :)


Kiva kun joku ymmärtää aina tahallaan väärin mitä yrittää sanoa. Siis toivottavasti toi oli tahallista väärinymmärtämistä;) Tarkoitus oli vain verrata LCD-näytön virrankulutusta johonkin muuhun autossa virtaa kuluttavaan laitteeseen kun tuosta Tesla viittauksestasi sai sen kuvan, että LCD-näyttö olisi jotenkin merkittävä sähkönkulutusta lisäävä laite autossa.

Kiitos samoin.

Tarkoitus oli kertoa että elektroniikkaa autoihin lisätään koko ajan, on peruutuskameraa, aktiivista vakionopeus-/pysäytysärjestelmää, liikennemerkkien lukijoita, kaistavahtia, pysäköintiavustinta, jne.
Pienistä puroista....

Tuo kuva viestissäni oli vaan niin hyvän näköinen etten voinut olla laittamatta sitä.

Mitä tulee xenoneihin, niitähän ollaan korvaamassa LEDeillä kun kuluttavat vähemmän energiaa.
Fisker Karma (ja Monacon prinssi Albert) pääsi kiertämään F1-katurataa Monacossa ennen kisoja.

Uutinen ja jossa mainittiin lopussa että autoa jo valmistetaan Uudessakaupungissa, kuten me suomalaiset sen jo hyvin tiedetäänkin.
Penteles:
Fisker Karma (ja Monacon prinssi Albert) pääsi kiertämään F1-katurataa Monacossa ennen kisoja.

Uutinen ja jossa mainittiin lopussa että autoa jo valmistetaan Uudessakaupungissa, kuten me suomalaiset sen jo hyvin tiedetäänkin.



Eikös Kalastaja ole ehta sähköauto?
sjvirt:
Penteles:
Fisker Karma (ja Monacon prinssi Albert) pääsi kiertämään F1-katurataa Monacossa ennen kisoja.

Uutinen ja jossa mainittiin lopussa että autoa jo valmistetaan Uudessakaupungissa, kuten me suomalaiset sen jo hyvin tiedetäänkin.


Eikös Kalastaja ole ehta sähköauto?

Ei ole, vaan on pistokehybridi.
Iltalehti kokeili Volvo V60 pistokehybridin.

Tällainen kommentti kulutuksesta:
Hybridiautojen eurotestissä Volvolle on mitattu 1,9 litran testikulutus ja alle 50 g/km CO2-päästöt.
Challenge Bibendumin 300 kilometrin ecorallissa kaupungissa V60:sella päästiin 4,0 litran kulutukseen.

Silloin päästö on 106 g/km. Ihan kohtuullinen kaupunkiajossa.

Yllättävä kommentti:
Ajotuntuma autolla antoi viitteitä tasaisen sitkeästä mutta hieman kesystä voimanlähteestä.

http://www.iltalehti.fi/autot/2011060513773028_au.shtml
Penteles:
Iltalehti kokeili Volvo V60 pistokehybridin.

Tällainen kommentti kulutuksesta:
Hybridiautojen eurotestissä Volvolle on mitattu 1,9 litran testikulutus ja alle 50 g/km CO2-päästöt.
Challenge Bibendumin 300 kilometrin ecorallissa kaupungissa V60:sella päästiin 4,0 litran kulutukseen.

Silloin päästö on 106 g/km. Ihan kohtuullinen kaupunkiajossa.

Yllättävä kommentti:
Ajotuntuma autolla antoi viitteitä tasaisen sitkeästä mutta hieman kesystä voimanlähteestä.

http://www.iltalehti.fi/autot/2011060513773028_au.shtml


Jaaha, Autoexpress taas totesi että hybridi viilaa 0,9s pois 0-62mph ajasta. No siltihän se on kesy :kieh:
Tietoa hybridiautoista amerikkalaisesti:

>> Video <<

>> Linkki <<

Opel Amperasta kirjoitettua:

Bensamoottorin avulla matkaa pystyy jatkamaan aina 500 kilometriin asti, jolloin keskikulutus jää 1,6 litraan satasella ja CO2-päästö 40 grammaan kilometrillä.


Tuskimpa 500 km pääsee 8 litralla, ellei välillä pysähdy lataamaan akkuja.

>> Lähde <<
Kulutuslukemat ovat olleet käytännössä muuta mitä lupauksissa.

Loppuunmyyty! Se kertoo sinällään paljon.

150€:n summallahan tuota olisi päässyt odottelemaan.
Opelin sivustolla vain ei ole mitään tietoa auton tulevasta hinnasta Suomessa.

mhj:
Loppuunmyyty! Se kertoo sinällään paljon.




Kauppalehden uutisen mukaan valmistusmäärän ollessa tänä vuonna vain reilut 5000kpl, sen kuuluukin olla loppuunmyyty!
GM:n ja Opelin kuuluisi nyt takoa kun hype on kova, mutta onko luotto omaan tuotteeseen kuitenkaan 100%?
Valmistuskapasiteettia pitäisi löytyä lisää.

Onkohan joku "kertonut" kuinka tuolla autolla pärjätään talven pakkasissa?
Tuskinpa talvi aiheuttaa erikoisempia ongelmia. Polttomoottori kun on erittäin hyvä tuottamaan hukkalämpöä. Toki kulutuslukemat ovat varmasti silloin jotain aivan muuta kuin 1,6 litraa sataselle.
mhj:
Onkohan joku "kertonut" kuinka tuolla autolla pärjätään talven pakkasissa?


Miksipä ei pärjättäisi?

Bensakone käynee taajemmin kuin kesällä, mutta eipä silloinkaan ilmastointilaite ilman virtaa pyöri.

Ymmärtäisin epäilyt talviolosuhteita kohtaan, jos kyseessä olisi sähköauto. Kun kyse on hybrdistä, niin virtahan ei lopu ennen kuin bensa loppuu.
Peugeotin 508 RXH on myös hyvä vaihtoehto hybridiautoksi.



>> Peugeot 508 RXH <<
>> Lisää kuvia <<

Edit: Jäi mainitsematta että HYbrid4 tullee bensiiniversiona vuonna 2013.
Toivoin että Peugeotin 508 RXH tulisi 45k€ hintaluokkaan, mutta taitaa suomihinta olla 109g päästöillä lähempänä 55k€ (luuloa, ei tietoa), eli jäänee harvinaisuudeksi täällä.
halko6:
Toivoin että Peugeotin 508 RXH tulisi 45k€ hintaluokkaan, mutta taitaa suomihinta olla 109g päästöillä lähempänä 55k€ (luuloa, ei tietoa), eli jäänee harvinaisuudeksi täällä.


Ranskassa hinnan arvioidaan olevan 42-43000 €, joten Suomen hinnan pitäisi kyllä jäädä alle 50 000 €. Veikkaisin ettei hinta ylitä kovinkaan paljon sinun toivettasi. Aika näyttää, autothan tulevat Suomeen vasta reilun vuoden kuluttua.

Citroen DS5 hybridi tulee sitä ennen, eli ensi keväänä ja se antaa osviittaa millaiseksi Peugeotin hinta tulee muodostumaan. Tekniikka on sama.
Citroenin DS5 hybridin päästö on tosin pienempi, 99 g/km, joten se vaikuttaa hieman enemmän autoveroa alentavavasti.
Penteles:
halko6:
Toivoin että Peugeotin 508 RXH tulisi 45k€ hintaluokkaan, mutta taitaa suomihinta olla 109g päästöillä lähempänä 55k€ (luuloa, ei tietoa), eli jäänee harvinaisuudeksi täällä.


Ranskassa hinnan arvioidaan olevan 42-43000 €, joten Suomen hinnan pitäisi kyllä jäädä alle 50 000 €. Veikkaisin ettei hinta ylitä kovinkaan paljon sinun toivettasi.


Ei onnistu 45 tonnia sitten mitenkään..

Jos ov-hinta olisi tasan 50 tonnia, niin autoveroa kannettaisiin 9.089,- euroa. (50.000 x 0,149 x 1,22). Se tarkoittaisi autoverottoman hinnan jäävän reiluun 40 tonniin, joka olisi reilusti halvempi kuin ov-hinta Ranskassa.

Ranskassa maksetaan alviakin vain 19,6 %:a, kun Suomessa se on 23 %:a ja vuoden päästä kenties vieläkin enemmän.

Jos jotain pitäisi veikata, niin Suomi-hinta olisi 49.900,- + toimituskulut 600,-. Sekin olisi äärimmäisen tiukka tarjous ja luultavasti varustusta olisi riisuttu, eikä hinnat alkaen mallia käytännössä myytäisi. Realistinen hinta lienee jossakin 52 - 53 tonnin tietämillä.

sjvirt:
Penteles:
halko6:
Toivoin että Peugeotin 508 RXH tulisi 45k€ hintaluokkaan, mutta taitaa suomihinta olla 109g päästöillä lähempänä 55k€ (luuloa, ei tietoa), eli jäänee harvinaisuudeksi täällä.


Ranskassa hinnan arvioidaan olevan 42-43000 €, joten Suomen hinnan pitäisi kyllä jäädä alle 50 000 €. Veikkaisin ettei hinta ylitä kovinkaan paljon sinun toivettasi.


Ei onnistu 45 tonnia sitten mitenkään..

Jos ov-hinta olisi tasan 50 tonnia, niin autoveroa kannettaisiin 9.089,- euroa. (50.000 x 0,149 x 1,22). Se tarkoittaisi autoverottoman hinnan jäävän reiluun 40 tonniin, joka olisi reilusti halvempi kuin ov-hinta Ranskassa.

Ranskassa maksetaan alviakin vain 19,6 %:a, kun Suomessa se on 23 %:a ja vuoden päästä kenties vieläkin enemmän.

Jos jotain pitäisi veikata, niin Suomi-hinta olisi 49.900,- + toimituskulut 600,-. Sekin olisi äärimmäisen tiukka tarjous ja luultavasti varustusta olisi riisuttu, eikä hinnat alkaen mallia käytännössä myytäisi. Realistinen hinta lienee jossakin 52 - 53 tonnin tietämillä.

Ei varmasti onnistu 45000 €.

Jotain vertailua voisi koittaa tehdä näistä nykyisistä malleista.

Otetaan esimerkiksi Peugeot 508 SW Allure HDI 163 FAB A.

Hinta Suomessa:
Autoveroton hinta sis. alv 23%: 32990 €
Autovero 9341,92 €
Kokonaishinta 42331,92 €

Hinta Ranskassa:
Kokonaishinta 34884 €

Jos 508 RXH:n hinnaksi Ranskassa arvellaan 42000 € olisi se 7000 € kalliimpi kuin "perusversio".

En osaa sanoa onko Suomen ja Ranskan Allure-mallit varusteiltaan vastaavat, joten vertailu on siinä mielessä vaikeaa.

<< edellinen 1 ... 21 22 23 24 25 ... 30 seuraava >>

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto