Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
SAAB

<< edellinen 1 ... 10 11 12

Aeronautti:

Saabin turbokehityksen alkuvaiheista vastannut insinööri Per Gilbrand sanoi joskus 80-luvun puolivälissä lehtihaastattelussa, että joskus tulevaisuudessa tuskin on polttomoottoreita ilman turboa. Ja tämän päivän trendiä katsoen näyttää osuneen kohtalaisen oikein. Jopa BMW lähti viimein tälle tielle.


Muistan myös hyvin nuo Per Gilbrandin tulevaisuuden visiot, toki hänkään ei tiennyt tuolloin että turboihin siirtymisen pääosaa näyttelee päästökouhotus. Ikävä tämä Saabin tilanne kaikkiaan. Hyvää Joulua siitä huolimatta Saabillisille ja Saabittomillekin
:xmas:
No niin.....

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/saabille-loytyi-ostaja


Ei taida meidän markkinoilla tarvita uusilla saabeilla ajella enää tämän jälkeen....
Sähköautot voi olla iso tulevaisuus. Jos on mukana aikaisessa vaiheessa voi jotain tullakin. Pelkillä bensa/dieseleillä homma ei toiminut. Jos tuolle Phoenix-alustalle saadaan rakennettua uudet 9-3 ja 9-5, niin voihan noista tehdä hybridin bemarin koneilla joista on jo alustavasti sovittu? GM:ää ei enää kannata sekoittaa mihinkään.
Eikö tuosta nyt pääse eroon millään..... B)
Saas nähdä onko paljon puhetta tyhjästä?
loogisesti ajatellen moottorit olisivat samat kuin ennen konkkaa, mutta odotellaan virallisia tiedotusta.
Vähän taas jaksan epäillä. 9-3 sedan on se jolla voi edes kohtuullisia myyntilukuja odottaa, cabrio ja 9-3X eivät siihen pysty. Ja 9-3 sedan on jo "ikivanha" malli, eli en oikein jaksa uskoa tähänkään hommaan.
Ei näillä pohjilla ikivanhalla mallilla voi menestyä. Ei siihen riittänyt silloin uusi 9-5 edelliselläkään kierroksella. Vahva epäluottamus jatkuvuuteen tekee perusautojen myynnistä lähes mahdotonta.
Ja sitten se sähköautojen myynti, voi onnistua tosiaan jossain Kiinassa muttei euroopassa vielä pitkään aikaan näillä hinnoilla. Ja kun se paras ja uusin malli, uusi 9-5 ei ole mukana kuvioissa, niin..... :o
General Motorsin "kuolon suudelma" oli Saabin kohtalo...emoyhtiö ei halunnut panostaa tuotekehitykseen...ja nyt tuon "kuolon suudelman" on kohdannut Opel...Bochumin tehdas suljetaan vuonna 2014...
Stivax:
...Bochumin tehdas suljetaan vuonna 2014...


Mistä tuollanen tieto?

vuonna 2016

Tuolta löytyy mutta vuosi on toinen.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/opel+sinetoi+bochumin-tehtaan+kohtal on/201212319117

Tänään näin ekan kerran 9-5:sen motarilla, olipa hienon näköinen auto, oli samaa näköä Jaguarin kanssa. Harmi että Saab kaatui juuri kun se sai tyylikkään auton tehtyä.
Samppa1300:
Tuolta löytyy mutta vuosi on toinen.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/opel+sinetoi+bochumin-tehtaan+kohtal on/201212319117

Tänään näin ekan kerran 9-5:sen motarilla, olipa hienon näköinen auto, oli samaa näköä Jaguarin kanssa. Harmi että Saab kaatui juuri kun se sai tyylikkään auton tehtyä.


Minusta Saab teki paljon tyylikkäitä autoja. Muotoilu poikkesi valtavirrasta ja siksi siitä ei kaikki pitänyt. Ei minunkaan silmääni kaikki mallit miellyttänyt

Tämä viimeiseksi (toistaiseksi) jäänyt 9-5 kuuluu tähän joukkoon. Ennen kaikkea sen vuoksi, että se näyttää kuin etupää ja takapää olisivat eri autoista väkisin toisiinsa koplatut. Saabin puolustukseksi on tietysti todettava, että auto lykättiin markkinoille kovassa paineessa, kiireellä ja keskeneräisenä.

<< edellinen 1 ... 10 11 12

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto