Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
Uusi Volvo S60

<< edellinen 1 ... 18 19 20 21 22 seuraava >>

Tämä nyt menee OT:ksi, mutta onko mersu niin paska auto ettei siinä pysty ihan itse säätämään puhalluksen suuntia ja nopeuksia mielensä mukaan ? Vaikka kuinka löytyisi se AUTO-asentokin ?


Joo, menee off-topiciksi mutta tarkennetaan hieman:
Ilmansuuntauksessa on E-sarjalaisessa jotain outoa. Puhallusta ei ensinnäkään saa suunnattu sekä ylös, keskelle että alas yhtäaikaa (mikä esim. Volvoissa onnistunut iät ja ajat). Lisäksi jos ilmaa menee lattialle (esim. suuntaus ylös ja alas) niin silloin ilmaan tulee tuulilasille vain lasin keskiosassa olevista kapeista aukoista. Vasta kun puhallus on pois lattialta (esim. keskelle ja ylös tai suoraan ylös lasille) niin vasta silloin ilmaa tulee tuulilasille lasinlevyisistä suuttimista. Eli jos huurteen haluaa pois, pitää ilma puhallus suunnata vähintään keskelle ja ylös ja lisätä pykälällä puhalluksen voimakkuutta. Ja pakkasella muutaman minuutin päästä alkaa sitten jaloille tulla kylmä jolloin suuntaus käännettävä taas lattialle jolloin taas alkaa tuulilasi huurtua. On tosi miellyttävä ominaisuus esim. 10 asteen pakkasessa ajellessaan lappiin, pysyy ainakin kuski virkeänä kun on koko ajan jotain mielekästä tekemistä...

Mutta ei ehkä enää tästä aiheesta enempää tämän otsikon alla.
huh, mistä tämä ainainen saksalaistestien kaivelu on oikein peräisin....maailmassa ei varmaan ole muita autotestejä.
Mondeota taidetaan myydä Suomessa kuukaudessa enemmän kuin Insigniaa koko vuoden aikana.

Uudempia testejä

Turvatesti?

Mikähän lie, ettei tätä Volvoa ole vieläkään turvatestattu.
Sitä ei voi testata, kun se jarruttaa ennen törmäystä ihan ite! :p
E-sarjan Mersua ei kuulemma voi käyttää talvella, kun siinä on tyyppivikana se, että tuulilasia ei saa sulaksi talvella. Tuulilasissa on "threadi" tästä.


Uudessa ABS:ssa näkyi olevan lämpiämistesti perusperheautoille (Golf ja kumppanit). Kaikkein huonoimmat oli Golf TDI ja Golf TSI. Yllättäen C4 oli paras ja BMW 116 toinen.
Liekö joku Güntherlandian lakisääteinen juttu ettei tuulilasia sovi sulatella ajonaikana. BMW tosin on selvä sääntörikkuri.

Mersun C:stä muuten tulee maalis-huhtikuussa facelift jolloin automaatiksi tulee uusi 7-vaihteinen. Taitaa vaihtua merkki
B)
Mielestäni ranskalaisen menestys lämmityspuolella ei ole mitenkään ihme sillä kaikki talvitestatut (siis tm:n talvitestissä mukanaolleet)ranskalaiset on lämmenneet erinomaisesti paitsi c4 picasso,joka jo matkustamon laajuuden vuoksi(7 hengen tila-auto)antaa melko reilusti tasoitusta esim. skodalle joka sekin muistaakseni oli melko lähellä picasson lukemia vaikakin lämmitettävä kuutioala melkoisesti pienempi. Volkkarin jääminen testin hännille ei sekään yllätä sillä samaan tulokseen on tm:ssäkin päädytty mutta sillähän ei talviautoiluun ole mitään vaikutusta kuten tm on todennut jo monen vuoden ajan.Tm selittelee tätä volkkarin erinomaisen hyötysuhteen omaavien moottorien hukkalämmön puutteella mutta kyllä kyseessä taitaa olla ennemminkin tirtoinen suunnittelu tai ehkä ennemminkin välinpitämättömyys kyseistä asiaa kohtaan. Tämä kirjoitus on kylläkin jo niin kaukana otsikon aiheesta että vastaa jo lähes metsähakan tasoa.
FARwd,
"Sitä ei voi testata, kun se jarruttaa ennen törmäystä ihan ite!"

Näyttää niin olevan.

Jokohan ne saisivat sen laitteiston poiskytkettyä toiminnasta toukokuuhun mennessä. B)
Seuraavat testitulokset 25.5.
A-utoilija:
740 GLE:

Volvo on livennyt jo liian kauas Volvomaisuudesta minua miellyttääkseen.


Mitä tarkoitat Volvomaisuudella? Kenties muotoilua, joka on viime aikoina livennyt kauas laatikkomaisuudesta, jota Volvo edusti aiemmin?

Vaikka muotoilu onkin osa tuota Volvomaisuudesta eksymistä, en tarkoittanut muotoilua ulkonäön kannalta, vaan muotoilun siirtämistä käytännöllisyyden edelle.

Ennen Volvon piti olla käytännöllinen ja se sai olla myös kaunis, käytännöllisyydestä tinkimättä. Vanhin Volvoni on ollut Amazon ja se oli mielestäni molempia.

700-sarjasta eivät kaikki pidä ja ymmärrän hyvin. "In 1982 Volvo hit the Cd conscious market like a brick. Well, in fact it was a brick".

Muistutan silti, että jos on pakko inhota 780 linjoja, niin silloin pitää hyljeksiä myös saman ikäistä Maseratia.

Mutta pointti ei ole tässä.

Vaan se on siinä, että 14 vuotta 740:lla perheen ykkösautona ajettuamme päätimme palkita itsemme uudella autolla. Koska sedanin tilat riittivät kahdenkin lapsen tavaroiden kanssa meille hyvin, ostimme uudenkin sedanina sen hyviin puoliin (lämmitys, äänieristys) mieltyneinä. Arvaat varmaan miten käy, kun 740:n peräkontista aletaan pakata tavaraa S60:n kyytiin?

Nykyinen on S80, eikä sen tavaratila ole paljonkaan huonompi kuin 740:n, mutta selvästi pienempi kuitenkin.

Näitä uusia sukkuloita ostaessamme pidin parkkitutkaa ihan oikeasti vähän pelleilynä. Tai plondeille sopivana. Kyllä minä sähköpeilein varustetun 740:n pysäköin yhtä lähelle sivu- tai takaseinää kuin S80:n parkkitutkan kera. S80 on opettanut minulle, etten oikeasti osaa pysäköidä autoa. Minun ei ole aiemmin tarvinnut arvioida yhtään mitään, koska normaalin auton kuljettajan paikalle näkee kaikki kulmat. Mihin siinä kaikuluotainta tarvii?

Ja sitten nämä uusien Sportwagonien tavaratilat, vs. Merikonttimainen Kartanoauto. V90 tavaratila on melko tarkkaan puolet (=50%) suurempi kuin nykyisessä V70:ssa.

A-utoilija:
Minusta Volvo on mennyt viime aikoina hyvään suuntaan kaikin puolin, kun muotoilussa on jätetty laatikkomuotoilu pois ja on siirrytty vihdoinkin nykyaikaan ja moottorit ja mallivalikoimakin ovat menneet hyvään suuntaan.

Uusi V60 on hyvä esimerkki siitä, että Volvo voi nykypäivänä jättää jo farmaristakin sen perinteisen pystyn laatikkoperän pois ja tehdä sen enemmän muotoilun ehdoilla.

V60 tosiaan on hyvä esimerkki käytännöllisyyden uhraamisesta muotoilulle. Kävin kylmät tyypit takapenkillä ja kun 181-senttinen hukkapätkäkin joutuu istumaan farmariauton takapenkillä pää katossa, kiemurtelin äkkiä pakoon. Yksi elämäntapafarmari Golfbägin kuskaamiseen lisää. Tavaratila taitaa olla pienempi kuin 940 sedanissa?

Sama peli nykyisessä S80:ssa. Ellei tuon kokoiseen sedaniin mahdu normaalikokoinen aikuinen takapenkille, niin silloin se on liian moderni. Paitsi että Bemariin ja Mersuun kyllä mahtuu oikein hyvin. Jälkimmäisessä on vieläpä tavaratilakin sedanissa, ettei tarvitse ajaa pakettiautolla ellei pakettiautoa tarvi.

Matkustamon ergonomia on ollut yksi Volvon vahvuuksista. Kanttivolvot olivat ensimmäisiä kansanautoja, joissa oli etuistuinten korkeussäätö vakiona. Meillä on vaimon kanssa niin suuri pituusero, että molempia miellyttävät kuljettajanpaikat ovat harvassa. V60 karsiutuu meillä pelkästään siihen, että on 2-paikkainen (koska vaimoni on perheen pienin eikä istu takana).

A-utoilija:
Tuosta ei tunnu moni vanhan koulukunnan Volvoilija pitävän, mutta samalla moni muu taas vastaavasti pitää ja saattaa vaihtaa Volvoon. Kuitenkin Volvoille tutut ominaisuudet ovat nykymalleissakin tallella eli turvallisuus, mukavuus, hyvät talviominaisuudet jne.

Hep, osui ja upposi :wave:

Tyylin muutos saattaa Volvolle yrityksen olla kaupallisesti aivan oikea veto. Mutta ainakin yhden sellaisen asiakkaan he menettivät, jolle ei aiemmin tarvinnut edes myydä mitään, vaan ainoastaan antaa uuden mallin tilauskaavake.
Ai niin, ja ylläolevassa tekstissä ei ole vielä puhuttu sanaakaan siitä miksi autolla pitää pystyä ajamaan muuhun kuin etupyörien osoittamaan suuntaan tai miksi kaarteeseen tullessa neliveto lakkaa olemasta neliveto ja miksi nelivedon lakatessa olemasta neliveto irrotetaan veto kääntymisen kannalta tärkeämmältä pyöräparilta ja pidetään veto päällä siellä missä sillä saa aikaan eniten hankaluuksia.

Kone takaisin oikein päin, pomminkestävä voimalinja (ikuisen manuaalivaihteiston kera) takaisin tuotantoon ja takapainoinen neliveto joka saa halutessaan irrottaa tarpeettomaksi katsomansa etuvedon kun sitä ei tarvita, niin olen Wetterillä jonossa ensimmäisten tilaajien joukossa.

Edellyttäen, että autossa on istumapaikat neljälle joista yksikään ei istu turvaistuimessa.

Ahtaita etuvetoisia muovisukkuloita saa muualtakin.
740 GLE:


Kone takaisin oikein päin, pomminkestävä voimalinja (ikuisen manuaalivaihteiston kera) takaisin tuotantoon ja takapainoinen neliveto joka saa halutessaan irrottaa tarpeettomaksi katsomansa etuvedon kun sitä ei tarvita, niin olen Wetterillä jonossa ensimmäisten tilaajien joukossa.

Edellyttäen, että autossa on istumapaikat neljälle joista yksikään ei istu turvaistuimessa.

Ahtaita etuvetoisia muovisukkuloita saa muualtakin.


Ootko käynyt istumassa uutta 520 baijerilaista tai mittaamassa takakonttia. Itsellä harkinnassa kunhan myyntiin tulee yksilöitä joista joku toinen on ajanut kahden ekan vuoden kalliit kilometrit pois...

Jorma L:
... uutta 520 baijerilaista tai mittaamassa takakonttia. Itsellä harkinnassa kunhan myyntiin tulee yksilöitä joista joku toinen on ajanut kahden ekan vuoden kalliit kilometrit pois...



Katsele ennemmin kuusisylinterisiä, tuskin tulevat olemaan käytettynä paljoakaan kalliimpia ja auto on täysin eri.

740 GLE:
Ai niin, ja ylläolevassa tekstissä ei ole vielä puhuttu sanaakaan siitä miksi autolla pitää pystyä ajamaan muuhun kuin etupyörien osoittamaan suuntaan


Mitä takoitat tuolla?
Vackraste:
Jorma L:
... uutta 520 baijerilaista tai mittaamassa takakonttia. Itsellä harkinnassa kunhan myyntiin tulee yksilöitä joista joku toinen on ajanut kahden ekan vuoden kalliit kilometrit pois...



Katsele ennemmin kuusisylinterisiä, tuskin tulevat olemaan käytettynä paljoakaan kalliimpia ja auto on täysin eri.



muuttuuko se 7 sarjalaiseksi? (sori heikkoa huumoria )
finman:
muuttuuko se 7 sarjalaiseksi? (sori heikkoa huumoria )


Muutoksen huomaa kyllä. Ei ole verrattavissa joidenkin merkkien varustetason eroihin summummum/mummunmon tms. Kokeile joskus muitakin kuin fiatia tai volvoa ;)

Vackraste:
finman:
muuttuuko se 7 sarjalaiseksi? (sori heikkoa huumoria )


Muutoksen huomaa kyllä. Ei ole verrattavissa joidenkin merkkien varustetason eroihin summummum/mummunmon tms. Kokeile joskus muitakin kuin fiatia tai volvoa ;)



vaikea sanoa kun en ole ajanut uutta 520d mutta pariin otteeseen 530d mallia kylläkin.
sinun pettymyksesi en edes muista milloin olisin viimeeksi ajanut fiatilla vaikka jotku laskevat varmaan alfan sellaiseksi.

kerro mitkä ovat sinun mielestäsi sellaiset erot että voi puhua kokonaan toisesta autosta?
Mä olen koittanut edellisen korimalli 5-sarjan bemaria 4- että 6-sylinterisenä. Ihan sama auto se oli moottoria lukuunottamatta.

Ehkä tämä uusi F10 sitten kokee jonkin maagisen muutoksen niiden kahden lisäsylinterin myötä. Vähän jää mietityttämään, että mikä
se valtava taianomainen muutos voisi olla?

F10 ei muutenkaan ole kovin urheilullinen auto, joten ymmärrän kyllä hyvin 520d:n hankkineita.
Jos nyt palattaisiin sen verran alkuperäiseen otsikkoon, että onkohan jollakin oikeita käyttökokemuksia uudesta Volvosta koeajojen ja linkitettyjen testien sijaan? Jos 500 sarjan bemari muuttuu ihan toiseksi autoksi moottoria vaihtamalla niin tästä kannattaa avata ihan toinen ketju. Omat kokemukset ovat kyllä samat kuin Simpalla, ja olisi mukava kuulla miten bimmeri tuon taikatempun tekee ja miksei sitä itse huomannut.

Miksei Heinzman ole muuten linkittänyt Volvon TM'n ja AMS'n testivoittoja? :x
Heinzmanin on vaikea myöntää sitä, että Volvo on paras talviauto omassa luokassaan ja muutenkin. Varsinkin automotorsportin rata-testi lämmitti sydäntä.
Tuolla on luettavissa koko AMS:n testi pisteytyksineen ja rata-aikoineen. Kova temppu Volvolta saada parhaat pisteet ja paras rata-aika tuommoisessa joukossa sakemannien testissä. Liekö sitten väärin testattu?

http://www.volvocars.com/at/all-cars/volvo-v60/Documents/1101145_MP_A.pdf

Noita V60-malleja alkaa jo nähdä liikenteessä ja on se vaan tyylikäs peli farmariksi, vaikka ne tilat ei mitään luokkansa kärkeä olekaan. Ostakoon tilaa tarvitsevat muita merkkejä, ei kaikkien autojen tarvi olla tilaihmeitä jonkin Superbin tyyliin.
Derrick:
Heinzmanin on vaikea myöntää sitä, että Volvo on paras talviauto omassa luokassaan ja muutenkin.


Onko tällaisia urpoja oikeasti olemassa?
A-utoilija:
Tuolla on luettavissa koko AMS:n testi pisteytyksineen ja rata-aikoineen. Kova temppu Volvolta saada parhaat pisteet ja paras rata-aika tuommoisessa joukossa sakemannien testissä. Liekö sitten väärin testattu?

http://www.volvocars.com/at/all-cars/volvo-v60/Documents/1101145_MP_A.pdf

Noita V60-malleja alkaa jo nähdä liikenteessä ja on se vaan tyylikäs peli farmariksi, vaikka ne tilat ei mitään luokkansa kärkeä olekaan. Ostakoon tilaa tarvitsevat muita merkkejä, ei kaikkien autojen tarvi olla tilaihmeitä jonkin Superbin tyyliin.


...ja toinenkin löytyi!!
Jorma L:
Ootko käynyt istumassa uutta 520 baijerilaista tai mittaamassa takakonttia. Itsellä harkinnassa kunhan myyntiin tulee yksilöitä joista joku toinen on ajanut kahden ekan vuoden kalliit kilometrit pois...

E60/61 on koeajettu ja siinä on yksi parhaita takapenkkejä tiloiltaan ja mukavuudeltaan mitä on vastaan tullut.

Kaikki muukin toimisi minulle, mutta yksi yksityiskohta tekee tuosta meille mahdottoman. Kuljettajan istuin ylimmässä asennossa ei rouvasta näy ratin takaa kuin otsatukka.

Uuteen malliin emme vielä tutustuneet.
NHB:
740 GLE:
Ai niin, ja ylläolevassa tekstissä ei ole vielä puhuttu sanaakaan siitä miksi autolla pitää pystyä ajamaan muuhun kuin etupyörien osoittamaan suuntaan


Mitä takoitat tuolla?


Sitä että auto menee suoraan vaikka ratista kääntää.

Tämä ärsyttävä havainto on tosin 2000-luvulla valmistetuista Volvoista, tuota uutta en ole ajanut.

<< edellinen 1 ... 18 19 20 21 22 seuraava >>

 

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto