Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
Bensan haju Toyotassa

Bensan haju Toyotassa

kysymys on Toyota Corollasta, vm. 2003.

Osaako joku arvella, onko vaarallinen vika, kun bensiini on ruvennut haisemaan voimakkaasti auton ulkopuolella? Aluksi haisee myös sisällä, mutta ajettaessa se sisäpuolen haju häipyy.

Huoltoliikkeen aika on tuonnenpana, mutta tohdinko nyt ajaa? Onko syttymisvaaraa tms.

Nainen ratissa ja mitäpä se siihen kuuluu, mutta minulla ei kuitenkaan ole minkäänlaista havaintoa viasta!

~²ºº²~ harmaja ~²ºº³~
En usko, että haittaa menoa jos haju tulee tankin kohdalta. Vahva veikkaus on, että polttoaineputken tiiviste tai tankin sauma vuotaa. Tosin jälkimmäinen tuonikäisissä on erittäin harvinaista, mutta ei tietenkään mahdotonta koska tuossa ei vielä ole muovitankkia. Jos bensa haisee konehuoneen puolella, niin silloin polttoaineputkissa on vuotoa ja huoltoon menoa kannattaa kiirehtiä.
Oletko huomannut, että haiseeko bensa jos tankki on alle puoleenväliin tankattu?

jatkokysymys Bensan haju Toyotassa

Huomenta! Nyt en ole varma, millä kohdalla bensatankki onkaan, mutta bensan haju taitaa lemuta kummallakin puolella autoa.
Luulisin, että haisee eniten, mitä täydempi tankki on, olen tankannut kahdesti tämän vian aikana. Haju ei taida tulla etupäästä autoa.

Tuli vielä sellainen asia mieleen, että varasinko ajan vääränlaiseen huoltamoon, kun varasin Toyota-huoltoon ja puhelimessa huoltomies ihmetteli tuota vikaa sangen suuresti, että eipä ole aikaisemmin tullut vastaan?

Ajattelin vain, että jos pitää hitsata tai ilmenee muita vasaratöitä.
Aika on maanantaina 15.3.

~²ºº²~ harmaja ~²ºº³~ [http://www.cswnet.com/~ozarksof/ani/carlift.gif]
Eli säiliöstä vuotaa luultavimmin. Tankkia ei kyllä hitsata yleensä, vaan se vaihdetaan uuteen. Tuonikäisissä ei kyllä välttämättä vuoda tankista, vaan luultavasti täyttöputken liitoksesta. Vie vaan Toyota-huoltoon ja pyydä kustannusarvio. Jos kyseessä on tankin vaihto, niin homma kannattaa kilpailuttaa. Muussa tapauksessa homman pitäisi olla edullisempi ja helpompi.

bensan haju

Kiitän ja kumarran hyvistä neuvoista.

Jäi vielä sellainen asia samasta aiheesta sanomatta, että on tosi huono tankata bensaa, kun se bensatorvi koko ajan katkoo, äsh. Siis bensan tulo napsahtaa poikki. Auttaa vähän kun torvea pitää ylempänä.

Mutta olen hyvilläni neuvoista ja tyhmä auton kanssa, se ei vain tottele aina minua.

Vajaa viikko sitten katsastutin sen auton, kumma että ne miehet siellä eivät maininneet tuosta hajusta.

Kyllä se nyt siittä korjaantuu, kiitos vielä!

t. harmajan Toyotan omistaja
Onko koko ajan vai pelkästään tankkauksen jälkeen?

Bensan hajun lähde selvinnyt

Käväsin eilen Toyota-huollossa näyttämässä autoani (Toyota Corolla ja v. 2003) ja siellä vika selvisi, (eipä silti, oisi kait se muuallakin selvinnyt).

Bensatankki oli ruostunut saumoistansa, luulisin että tankin yläosasta, koska vajaammalla tankilla ei hajua ilmenny. Huoltomies varoitti tankkaamasta yli puolivälin.

Hyvä mulle, saan siihen uuden tankin ilmaiseksi, eikä ilmeisesti työkään maksa.

t. paula :whistle:
Hienoa, että vika selvisi. Yleensä tankit ruostuvat vasta yli 20v ruostesuojaamattomissa autoissa, joten harvinainen on kyllä tapauksesi. Tankissa on ollut varmaan valmistevika.
Mutta parasta on, että Toyotalla takuut näemmä pelaa. En usko, että yksikään muu merkki korjaisi takuuna yhtään mitään 7-vuotiaaseen autoon. Toisessa keskustelussa täällä joku kertoi Opelin moottorin hajonneen ja on joutumassa itse maksumieheksi, vaikka kyseessä lie valmistevika.

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot