Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
OPEL voi Opel

<< edellinen 1 2

Yli 13s sataseen tosiaan. Se on luokattoman huonosti.

-Z-:

Vai että potaskaa? Onko TM lavastanut nuo viat tai kenties ovat itse ne tahallaan aiheuttaneet? Älä nyt viitsi. Erilaisista vioista ja tuosta todella ponnettomasta (ilmeisen viallisesta) moottorista siinä valitettiin ja ihan aiheesta. Onko mielestäsi yli 13s 0-100 km/h aika hyväksyttävä 140 hevosvoimaisena myydylle autolle?

Simpauttaja…

No ei me kyllä kelloa tuijoteltu kun liikenteen seassa ajeltiin. Auto tuntui mukavalta täydellä kuormalla ja ohituskiihtyvyys jne. tuntui asialliselta. Ei kyllä pysty perstuntumalta sanomaan millä sekunnin kymmenyksillä liikuttiin 0-100km/h tai paljonko oli vääntömomenttia milloinkin plakkarissa.
Hyvä hiljainen auto ja sillä siisti. Ei tehty mihinkään teinien joutavanpäiväiseen kaahailuun, mihin kohderyhmään tämä simppakin luultavammin kuuluu, vaan arjen normaali ajoihin.
Hinta- ja kokoluokassaan tällä hetkellä tyylikkäin menopeli.

Jos simppa haluat kiihtyä 0-100km/h neljässä sekunnissa niin osta moottoripyörä ja kokeillaan sitten helmikuussa Astran kanssa kummalla on ensin sata lasissa =)

kyllä se taitaa olla enempi nuoriso-osaston auto kun persiissäkin lukee oikein turbo isolla---- "Hinta- ja kokoluokassaan tällä hetkellä tyylikkäin menopeli. " makunsa kullakin....
Ammattilainen:
En oo tuota kestotestiä lukenut, mutta jossain oli mainittu että 0-100 km/h vei yli 13 sekkaa....oliko tuo fuulaa vai ? Jos totta, niin eikähän se jo olisi kertonut huollolle että autossa on oikeasti jotain vikaa....

Sinällään kiinnostaa kun olen tuollaista itselleni harkinnut....



Niin olisi pitänyt kertoa, mutta kun Metro-Auto ei halunnut tehdä asialle mitään, ei edes koeajaa autoa.

Kun testeri ei antanut vikakoodeja, ei autossakaan voinut olla vikaa. Mitäpä sitä koeajamaan tai muutenkaan selvittelemään.
Pyöriä mulla on useampia ollutkin, tosin vuosia sitten. Kiitos kuitenkin tarjouksesta.

Mun mielestä ostajalla on lupa odottaa 140 hv Astralta paljon parempaa suorituskykyä. Suotavaa olisi, että auto liikkuisi edes likimain valmistajan lupausten mukaisesti. Mitä järkeä maksaa 1.4l turbosta, kun suorituskyky ei vastaa edes 1.4l vaparia? Ei tuolla ole mitään tekemistä kaahailun kanssa. Minua ainakin harmittaisi, jos uuden suht suorituskykyisenä myydyn autoni todellinen suorituskyky vastaisikin litraista vaparikoneista kauppakassia, eikä huolto suostuisi tekemään mitään.

GTamv: tosiaan, tuo "Turbo" teksti on minunkin silmääni osunut. Toinen yksityiskohta on "tummennetut" takavalot. Joku varmaan noistakin tykkää.
-Z- ajoi työkaverien kanssa 60000 kilometrin lenkin ja tietää kertoa että TM kirjoittaa potaskaa. On muuten varmaan rattoisaa siellä töissä jos nämä Bemari, Skoda ja VW -miehet ovat lähimainkaan yhtä fanaattisia kuin tämä -Z-
No jo on kummaa vääntöä, aivan kiistämättä TM kestotestiautossa oli vikaa, mutta se oli se maanantaikappale tai mikä lie tuotannon alkusarjan beta-testi-malli jonka antoivat tänne pohjolaan testattavaksi. Kuten todettu, niin käykää itse ajamassa Astraa ja kokeilkaa onko se nuhainen ja tulkaa sitten tänne kertomaan havaintonne. Tuulilasinkin testissä tykättiin kun kone antoi paljon enemmän kuin lupasi.
Ja minulla on vanhemman mallin Astra kestänyt ilman suurempia vikoja nyt 160 tkm ja pidän autosta paljon, poislukien kova rengasmelu.
Astran hengettömyyttä alakierroksilla moitittiin myös Tuulilasin farmarivertailussa äskettäin. Ja samanlaisia havaintoja on tehty Insignian turbomalleista, kuten joku jo totesikin. Ominaisuus tai useissa yksilöissä esiintyvä vika, mutta jotain outoa noissa Opelin pienissä turbokoneissa on.

Itse autohan on hyvännäköinen, mukava ja hyvä ajettava sekä kohtuullisen tilava.
Lähipiiristä löytyy kyseinen 1.4T Enjoy varustelulla.
Olen ajellut muutamia satoja kilomatrejä autolla ja moottorin käytöstä pidän ihan asiallisena. Keskikulutus sekalaisessa ajossa ajotiturin mukaan on ollut ekalla 10tkm 7l tietämillä.
Itse ajettavuutta (alustaa, ohjausta) ei ole haukuttu enkä siihen ala minäkään vaan pidän tuntumaa hyvänä. Omaan makuuni aavistuksen liian kevyt ohjaus mutta auton omistajalle varmaan mitä mainioin.
0-100 ei ole tullut mitattua eikä tehoja dynossakaan, mutta kun 103kw tdi ja 100kw bensavapari on muuten tuttuja viikottaisessa käytössä niin näiden väliinhän se asettuu. Selkeästi pensavaparin yläpuolelle kuitenkin juuri vääntönsä ansiosta.
Jäähdytinesteen vajauksesta on tullut muutamia virheellisiä ilmoituksia ja asia otetaan esille ensimmäisessä vuosihuollossa tänä syksynä.
Cruise on toiminut tähän saakka.
Tässä tapauksesa auto on hyvin "kevyessä" käytössä ja huollotkin tehdään selkeästi aikaperustein kilometrien jäädessä vajaaksi.
viltteri valjami:
Hinausautojen kuskeilta löytyy jonkin verran tietoa eri automerkkien luotettavuuksista.


Tyypillisimmät syyt uusien autojen hinaukseen ovat akun pettäminen ja rengasrikot, ei niistä voi kyllä päätellä kovin paljoa automerkeistä.
Lienee selvää, että tuossa kestotestin Astran koneessa ei ollut kaikki kunnossa.

Kuitenkin nuo Opelin pikkuturbot ovat useammissa testeissä osoittautuneet varsin vaisuiksi verrattuna kilpailijoiden vastaaviin. Lieneekö sitten se möhköfanttisyndrooma, josta Insignia ja Astra kärsivät? Mm. AMS mittasi Astralle 11s 0-100 km/h isossa vertailutestissä. Voi verrata vaikkapa tismalleen samantehoiseen Giuliettaan, joka suoriutui 9,4 sekunnissa tai 2 hv tehokkaampaan Golfiin, jolta pyrähdys vei 9,5s samassa testissä.

AkiK:
viltteri valjami:
Hinausautojen kuskeilta löytyy jonkin verran tietoa eri automerkkien luotettavuuksista.


Tyypillisimmät syyt uusien autojen hinaukseen ovat akun pettäminen ja rengasrikot, ei niistä voi kyllä päätellä kovin paljoa automerkeistä.


Kyllä usein on selvinnyt auton omistajan kertomuksesta, milloin on jostain muusta ollut kyse.
Epäilyt TM:n manipuloinnista testien suhteen on kaukaa haettua. Huono tulos TM tstissä ja sillä siisti. Testiauto on yksi otanta X määrästä autoja ja melko huono tuuri pitää käydä, jos vain testiin tulee huono auto ja kaikki muut ovat hyviä. Riittääpi Opelilla ja Metron huololla kirittävää. Eipä paranna myyntiä ei.

Melkoisia ongelmia kuuluu olevan esim. FORDeissa. Joten noissa "halvoissa" saksalaisissa tuntuu olevan laatuvaihteluita.

Eipä tule meidän taloon kumpaakaan merkkiä.
Mulla ei ole ollut mitään vikaa Ford S-Maxissa, Subaru Foresterkin on vikaisempi. Ja ne tosipaskat autot taitaa olla lähinnä bemareita ja mersuja, niitä ei pyst itse huoltamaan ja huollot maksaa maltaita. BMW:hän on katsastustiloissa aina ihan hännänhuippuna. Ihmettelen että kuka idiootti noita ostelee.
Roge:

Melkoisia ongelmia kuuluu olevan esim. FORDeissa. Joten noissa "halvoissa" saksalaisissa tuntuu olevan laatuvaihteluita.

Eipä tule meidän taloon kumpaakaan merkkiä.



Jos huono tuuri käy, niin ihan vastaavaan paskaan voi kätensä iskeä ostaessaan premium-sakemannin. En sanoisi, että hinnalla on niin valtavaa merkitystä.
Ihme jos tuo ksilö olisi ainut huono opel. Ei kyllä hyvää kuvaa jättänyt ja sillä siisti.
Pienten tila-autojen vertailussa uusi Meriva oli muuten kelpo peli, mutta takkiin tuli rumasti moottorin osalta. 1.4l 100hv ei jaksanut kuljettaa autoa jouhevasti vaan veto loppui "kesken". Kulutuksenkin osalla on parannettavaa.
Toinen asia tietenkin oli opelin paino. Noin 200kg eroa vertailun kevyempiin.
Olisiko syy ja seuraus?

<< edellinen 1 2

 

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu sekä ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus, tekniset tiedot ja hinnastot