Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
Volkswagen Polo: Männän helmat sökönä: Korjausvaatimus autoliikkeeseen

<< edellinen 1 2 3

Simppa, kyllähän minä enemmin haluasin kylmän 1,4tsi golfin kuin tuon DS3:sen. Olisihan se karvalakki golffi paaaaaaljon kivempi kuin citikka kaikilla "herkkuilla" (hintaluokka 25t€ kaikkineen).

Tai ennemmin ottaisin tuon Is:n tilalle esim.passatin. Passat on kuitenkin niin hieno ja persoonallinen valinta varsinkin todella upea muotoilu ulkoa (suoraan 80-luvulta jos suoraan puhutaan).Passatin upeasti toteutetutetusta sisusta puhumattakaan, jossa varsinkin koelaudan alaosa on oikeaa laatumateriaalien juhlaa (olen muuten repinyt käteni tälläiseen "laatuvaikutelmaan" ylivoimaiseen auton koelautaan).

NHB, kyllähän autoista on hieman asiantuntevampaa keskustella jos sellainen on itsellä käytössä, eikä satunnaisesti ajossa silloin tällöin (simpan ns.käyttö audi).

Onko NHB:n niin vaikea myöntää tosiasiat, että pitää väittää toisen provoilevan.

Sinunko mielestä asiat ovat näin:

-volkkarien lämmityslaitteet on parhaita mitä maa päällään kantaa. Siksi niissä ei ole mitään säälittäviä pizzalaatikko viritelmiä talvisin maskissa, ovat varmaankin vain ajaneet jäisillä ikkunoilla kotipizzan mopolähetin päälle ja jäänyt "roipeet" keulaan.

-niissä ei ole ollut huohotinputki vikaa jonka vuoksi tulee öljyt pihalle

-eikä nuo tämän jutun 1.4 bensakoneet ole valmistevikaisia ja tapaus on ainutlaatuinen

-eikä 2,5tdi koneissa ole ollut kansivikoja eikä niissä myöskään hehkutulpat katkeaa kannen sisään

-A-nelosissa ei ole heikot nivlet (B5,B6 ja B7). Tainnut siis tulla 12vuotta kuraa tälläkin saralla eikä tehdas tehnyt tällekään mitään.
Sama tyyppivika on siis todennäköiseti edessä Seat Exeoissakin.

-eikä a6:set ruostu ennenaikojaan

-yhdessäkään volkkarin tuoteessa ei ole ollut vikaa ovenkahvoissa talviolosuhteissa.

Jos joku noista väitteistä pitää paikkaansa myönnän provoilleeni ja voin tulla henkilökohtaisesti pyytämään anteeksi sinulta simpalta.

Joo ja edelleen niitä vikoja on myös muissa merkeissä, sen olen myöntänyt. Mikä saakutti siinä on niin hankalaa myöntää niitä olevan myös volkkareissa ja sen johdannaisissa?

Siitä oliko viesteissäni mitään infoa aloittajalle voidaan olla erimieltä. Hän kyseli kohtalotovereita ja kirjoitin niitä kyllä varmasti löytyvän. Kunnes alkoi sinun ja simpan yhteinen volkkarin maineen "pelastusprovoilu".
Kuluttajariitalautakunnan suositusta odottelen. Taisi olla mielikuvitusaudi sillä kaverilla.

DS3 on kyllä hieno pikkuauto.

Vikoja on kaikissa autoissa. Luulisi sinun muistavan Toyota kaasu-/jarrupoljinskandaalin. Sehän alkoi siitä, kun Lexuksessa hirtti kaasu kiinni. Lopputuloksena nelihenkisen perheen kuolema. Kuski oli aktiivipalveluksessa oleva Highway Patrol-poliisi, eli ajotaidossa tuskin oli vikaa. Audilla oli samoja vikoja 80-luvulla ja se söi myynnit pitkäksi aikaa.

Lisäksi tuo EGR-venttiili oli joku aika sitten aika näyttävästi tapetilla. Ihan yhtä selvä tyyppivika kuin muillakin merkeillä.

Olemme siis tulleet siihen tulokseen, että kaikki volkkarilla ajavat ammattiautoilijat ovat idiootteja, kun vuodesta toiseen jaksavat autojaan korjauttaa. Samanlaisia urpoja näyttäisivät isompienkin firmojen autohankinnoista vastaavat olevan.

Vai voisiko olla, että rynen jutut ovat n. 110% liioittelua.

Edelleenkään, et suostunut avaamaan motiivejasi. Mikä ihme saa aikuisen (?) ihmisen vuodesta toiseen ilkkumaan ja provoamaan viestiketjuihin, joiden aiheena on volkkarin vika tai lukemaan VW-palstoja. Oman arvioni jo kerroin. Oma autosi ei muutu paremmaksi muita merkkejä haukkumalla.

Eikä tämä koske vain "volkkarissa vika"-avauksia, vaan sinun elämäntehtäväsi tuntuu olevan VW:n haukkuminen.

Se, että ruvetaan listaamaan kaikkien tuttujen, tuntemattomien ja mielikuvitusvolkkarien vikoja kun aloittaja kyselee Polon männänhelmoista, ei ole mitään muuta kuin provoilua. Esimerkiksi DSG:n toiminta tai kaksoisahdetut-TSI-moottorit eivät liity millään tavalla ketjun aloittajan ongelmaan.
No onhan se egr tyyppivika, ja siksi se on lisätty yhdeksi huoltokohteeksi. Huonontaa kuitenkin ko.autoja ihan olleellisesti ainakin minun mielestä. Kuitenkin asialle on tehty edes jotakin, sitä paitsi uudemmissa malleissa tuo on muistaakseni korvattu kokonaan erilaisella.

Mitäs volkkari tekee noille omille tyyppiviolleen, ei mitään vaan maksatta ne käyttäjillä.

Lueskele simppa vaikka aluksi tuolta:

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557

Kerro sitten meille kaikille onko tyyppivika. Kerro myös onko asialle tehty muuta kuin vittuiltu, eivät katsos volkkarilla halua hämmentää ihmisiä. (kyse ihan samasta asiasta kuin kaverilla). Kannatta simppa lukea muutakin kuin Etumatkaa voisi sinunkin näkemykset vähän "avartua".

Edelleen jos minä kerran olen provoillut pyydän anteeksi sinulta ja NHB:lta.

On sulla Simppa muuten melkoisen erikoinen käsitys maailmasta. Kävikö yhtään mielessä, että ehkä niillä taksareilla on muitakin kritterejä autovalinnassa kuin kestävyys. Osa saattaa valita volkkarin,audin tai skodan esim.DSG-laatikon takia, joku valitsee mersun takavedon takia,joku taas vaikkapa Kian sen takia, että sai autosihteeriltä pesää. Syynä valita joku tietty merkki voi olla ihan mikä tahansa ja se tuskin on pelkästään kestävyys.

Esim. tuossa Kovas-casessa kriteerinä todennäköisesti se, että auton on oltava saksalainen,neliveto,musta väriltään sekä tietyn imagon omaava.

Ps.mitenkäs simppa se kaasupoljin juttu sitten päättyikään? Se sun higway patrol oli painanut kaasua jarrun sijaista, et näin. Noista tuli tutkimustulokset about vuosi sitten ja 9 tapausesta/kymmenessä oli kuljettaja mennyt sekaisin polkimissa ja yhdessä tapauksessa kymmenestä oli lattiamatto mennyt kaasupolkimen päälle.

Keksi parempia nuo sun puolustelu yritykset on aikas säälittäviä!
Mitä sää oikein Simppa sekoilet!

Mitä minä olen kirjoittanut TSI-moottoreista tai DSG-laatikoista? En mitään paitsi kehuin dsg-laatikoita tuossa äsken. Ei ole elämäntyöni hakkua volkkaria, sinun elämäntyösi näyttää olevan niiden puolustelu.

Hitot mää mitään volkkari palstoja lue! Satun vaan tuntemaan noita autoja ilmeisesti enemmän kuin sinä. Joskus katos kannatta perehtyä siihen mitä on ostamassa ihan omilla rahoillaan.Joo omani ei muutu paremmaksi kuin vaihtamalla, siinä olet harvinaisen oikeassa. Pitääkö se sitten vaihtaa volkkariin, tuskin?

Suomessa esim. 80% myydyistä uusista audeista päätyy työsuhde autoiksi "pienille välipomoille". Tiedätkö muuten miksi? No siksi ettei niillä ole kenelläkään varaa ajaa omilla kustannuksilla.

Ryne:

NHB, kyllähän autoista on hieman asiantuntevampaa keskustella jos sellainen on itsellä käytössä, eikä satunnaisesti ajossa silloin tällöin (simpan ns.käyttö audi).

Nyt keskustellaan vioista. Miksi auto pitäisi omistaa tietääkseen sen viat? Minä ainakin tiedän hyvinkin tarkkaan monen sellaisen auton viat, joita en omista.

Onko NHB:n niin vaikea myöntää tosiasiat, että pitää väittää toisen provoilevan.

Mitä ihmettä sekoilet? Minkä tosiasian olen kieltänyt? Olen tässäkin keskustelussa kirjoittanut vikoja löytyvän Volkkareistakin. Nuo listaamasi kansiviatkin mainitsin. Volkkari on niin yleinen auto, että Suomenkin Vokkareissa on varmasti lukemattomia vikoja. Mutta se ei tarkoita sitä, että ne kaikki olisivat vikapesiä. Osa niistä on mennyt vähemmin vioin kuin vaikka tuo Lexuksesi.

Jos joku noista väitteistä pitää paikkaansa myönnän provoilleeni ja voin tulla henkilökohtaisesti pyytämään anteeksi sinulta simpalta.

Lue hieman kirjoituksiasi. Koko ajan yrität saada jotain nettitaistelua pystyyn. Vastaat väitteisiin, joita vastapuoli ei ole esittänyt ja vajoat siinä sivussa henkilökohtaisuuksiin.

Joo ja edelleen niitä vikoja on myös muissa merkeissä, sen olen myöntänyt. Mikä saakutti siinä on niin hankalaa myöntää niitä olevan myös volkkareissa ja sen johdannaisissa?

Tuo esiin yksikin kohta, missa kiellän vikojen olevan mahdollisia Vokkareissa ja niiden johdannaisissa?

Siitä oliko viesteissäni mitään infoa aloittajalle voidaan olla erimieltä. Hän kyseli kohtalotovereita ja kirjoitin niitä kyllä varmasti löytyvän. Kunnes alkoi sinun ja simpan yhteinen volkkarin maineen "pelastusprovoilu".

Onneksi viestisi ovat kaikkien nähtävillä. Kirjoitit kyllä kohtalotovereista viikko sitten. Viestiäsi on ole vieläkään kommentoinut millään tavalla. Tämänpäiväisesihän ei sitten millään tavalla enää liittynytkään aiheeseen ja oli puhdas provo.

Niin se motiivi tulee Simppa tässä.

Keskusteluhan on tiivistettynä mennyt näin:

-Vastasin aloittajalle tuon olevan tyyppivika.

-Sinä riensit väittämään minun ja muutaman muun "tohatsujengiläisen" valehtelevan.

-Minä ja muu tohatsu-jengi kerrottin vielä lisää volkkareiden hienoista tyyppiominaisuuksista.

-No tämä oli jälleen kerran sinun mielestä valetta.

-Sitten sinä ja NHB veditte tähän keskusteluun toyotan tyyppiviat. Niitä todellakin on olemassa enkä tietääkseni muuta ole edes yrittänyt väittää.

-Minä kerroin niiden olevan totta ja tehtaan jo korjanneen/yrittäneen korjata jo niistä osan. So what? vaikkei kaikki ehkä ollekaan onnistunut niissä. Ainakin tojota on edes yrittänyt jotain muuta kuin rahstaa noilla tyyppiviolla.

-Minä kerroin taas lisää volkkareiden tyyppiviosta ja sinun puolustelu/vähättely jatkui ja jatkuu edelleen tosiasioista huolimatta!

Koko aloituksen aiheenahan oli se saakutin polo ja juuri se, että tehdas ja maahantuoja yrittää "venkoila", eikö niin simppa? Ja kun minä ja muutama muu olemme aloittajalle yrittänyt kertoa sen olevan melko yleistä ko.merkin edustajilla niin sinä ja NHB olette sitä kokoajan yrittäneet "torpata".

Sopiikin kysyä, mikä ihmeen motiivi teillä on tähän aiheeseen? Taitaa vaan sunua harmittaa kun on iskenyt kätensä paskaan tai sitten sinä myyt niitä. Ainakin sinun silloin tällöin käytössäsi oleva audi viitaisi siihen, saat välillä ajella tarrakilpisellä kodin ja työpaikan/myymälän väliä.
Ryne:
Niin se motiivi tulee Simppa tässä.

Keskusteluhan on tiivistettynä mennyt näin:

-Vastasin aloittajalle tuon olevan tyyppivika.

-Sinä ja NHB riensitte väittämään minun ja muutaman muun "tohatsujengiläisen" valehtelevan.

Missä olen tuollaista väittänyt?
No okei myönnän ja pyydän sinulta anteeksi NHB. Sinä olet vain "semisti" väittänyt, ettei volkkareissa olisi vikoja. Simppa on tainnut olla se sitkeämpi inttäjä. En vain viitsynt "skrollata" tarpeeksi ylös. Korjaan tuota äskeistä.
Ryne:

Taitaa vaan poikia harmittaa kun on iskenyt kätensä paskaan tai sitten te myytte niitä.

Autojen suhteen mulla ei ole koskaan ollut parempaa tilannetta. Työnantajani järjestämä Mersu hakee ja vie töihin. Joka kerta on perille päästy ilman ongelmia. Eivät kai nämäkään aivan p##koja voi olla. Muut menot hoituvat käteviten julkisilla. Automyyjäksi en koskaan alkaisi. Maailma on täynnä mielekkäämpiäkin tehtäviä.

Tilanteeni tosin altistaa auton ostolle. Monelle vastaavassa tilanteessa olevalle se on jopa itsetäänselvyys. Eilen tulin siihen tulokseen, että Prius houkuttelee mua tällä hetkellä eniten. Tilanne voi toki muuttua piankin. Että sellainen Vaginisti/autojobbari täältä kirjoittelee.

Ryne:
No okei myönnän ja pyydän sinulta anteeksi NHB. Sinä olet vain "semisti" väittänyt, ettei volkkareissa olisi vikoja. Simppa on tainnut olla se sitkeämpi inttäjä. En vain viitsynt "skrollata" tarpeeksi ylös. Korjaan tuota äskeistä.

Missään vaiheessa en ole kiistänyt Volkkareissa olevan vikoja. Kaikki muu on värikynäsi jälkeä.
Älä osta Priusta tai Aurista! Siis jos et tilaa tarvitse noin paljon. Yariksesta tulee 3kk päästä hybrid ja Lexuksella on CT 200h.

Lexus on n.litran/100km pihimpi kuin Prius ja Auris. Niissä on ilmeisesti sähkömoottorin ohjelmistoissa ero. Olen kaikkilla noilla ajanut useamman satakilsaa ja todennut asian itse.

Yariksesta ei vielä ole lyhyttä näkemistä enempää kokemusta, tulee olemaan kuitenkin ylivoimaisesti halvin noista neljästä.
No värikynä ja värikynä, heh.

Ny lähetään saatana nukkumaan, velallisen mentävä huomenna töihin.
Ryne:
volkkarien lämmityslaitteet on parhaita mitä maa päällään kantaa. Siksi niissä ei ole mitään säälittäviä pizzalaatikko viritelmiä talvisin maskissa, ovat varmaankin vain ajaneet jäisillä ikkunoilla kotipizzan mopolähetin päälle ja jäänyt "roipeet" keulaan.

Lisätään threadiin sen verran asiaakin välillä, ettei nokkapahvi ole osoitus auton toimimattomuudesta talvella, vaan se saattaa myös kertoa kuljettajasta joka ymmärtää kuinka auto toimii.

Kokemuksesta tiedän että ulkoilman lämpömittarin näyttäessä -33 astetta on Volvon takapenkillä on mukavampi istua mökkimatkalla sukkasillaan kuin hiostavissa talvisaappaissa.

Mutta rauhassa pikkuteitä ajellessa edes iso bensamoottori ei lämpene kovin nopeasti, vaihteistosta puhumattakaan.

Jotkut autot fiksusti sulkevat ilmavirran säleikön läpi termostaattiohjatusti BMW:n tapaan, mutta nekin käsittääkseni jättävät alemman ilmanottokidan auki, joten automaatti kulkee jäätävässä ilmavirrassa.

Pitkitetty automaatin kylmäkäynnistysmoodissa korotetuilla vaihtokohdilla turbiininlukitus auki ajamisen riemu ei ole avautunut minulle, mutta jotain hohtoa siinä täytyy olla, kun sitä niin moni harrastaa?

Talvikäytössä ajamillani eurooppalaisilla ja japanilaisilla autoilla on ollut kaksi yhteistä piirrettä tässä suhteessa. Kaikki ovat toimineet ilman viimasuojaakin normaalisti ja kaikki ovat lämmenneet suojan kanssa nopeammin.

Älkää nyt kuitenkaan laittako sitä pahvia jäähdytintä vasten. Tukitun säleikön ja jäähdyttimen väliin pitää jättää vapaa tila, josta tuuletin saa kierrätetyksi jäädytysilmaa jos katsoo sen tarpeelliseksi.
Ryne:

Tapasi mukaan liioittelet ja sanot minun sanoneen sellaisia asioita, joita en todellakaan ole ketjussa kirjoittanut. Anna nyt palaa, ja etsi se kohta jossa sanon, ettei volkkarissa ole vikoja. Totta helvetissä VW-konserninkin vehkeissä on vikoja. EN ole misään väittänyt, että VW olisi edes poikkeuksellisen vähävikainen.

Tuon ruosteen jaksat näköjään A6:den osalta mainita. Mainitse nyt sitten myös, miten Tuulilasin testissä Toyota pärjäsi. Ei ole kovin mairittelevaa luettavaa sen auton ruostesuojaus.

Olen ainoastaan väittänyt, että tuota vikatiheyttä sinä liioittelet todella rankasti. On esimerkiksi täyttä paskapuhetta, ettei Audit menevät työsuhdeautoiksi sen takia, ettei porukalla olisi varaa ajaa niillä. Samaan paskapuhekategoriaan menee väitteesi, ettei Suomesta löytyisi ainoatakaan 100 tkm ajettua Poloa tai Golfia tuolla koneella, johon ei puolimoottorinvaihtoa olisi tehty.

Osa viestistäni koski Maastovälityksen provoilua tässä ketjussa. Hän aloitti tuon papatuksen TSI-koneista ja muista ominaisuuksista, jotka eivät millään tavalla liity ko. Poloon. Kyseinen kaverihan mm. väitti, että E mersun jousitus vastaa pakettiautoa ja kaikkea muuta yhtä totuudenmukaista.

Kun tämä sinun tohinasi koskisi vain tätä ketjua. Aina, kun volkkarista kirjoitetaan, sinun pitää rientää mollaamaan sitä. Etenkin sellaisiin ketjuihin, joissa joku on VW:tä ostamassa tai VW:ssä on vika. Esimerkkejä löytyy vaikka millä mitalla, jos haluat että kaivan niitä sinulle.

On se hienoa, että sinä tiedät ammattinikin. Voin paljastaa, ettei se liippaa läheltäkään automyyntiä. A5 on ihan normaali suomikilpinen kulkupeli. Oma käyttöautoni on tällä hetkellä W221 mersu. Rattoisimmat kilometrit tulevat kuitenkin jenkin
ratissa.

Jos nyt haluat tietää, niin tuo ässä on mennyt vähemmillä vioilla kuin Lexuksesi, vaikka potentiaalisia vikakohteita lienee aika paljon enemmän. Samoin tuo n. 45 tkm ajettu Audi on ollut käytännössä viaton. Voit vaikka kuinka kiukutella, ettei ole minun autoni, mutta tunnen sen pelin huoltohistorian. Eli vikoja on ollut vähemmän kuin tuossa Lexuksessasi. Tuurista se on hyvin pitkälti kiinni, kuinka auto pelaa.

Jos jonkun Audin tulevaisuudessa hankin, se tulee varmaan olemaan käytetty A8 4.2 TDI. Oli tuollainen koeajossa joku aika sitten, ja oli kyllä voimansiirroltaan aivan huikean vakuuttava paketti.

Audeista minulla on sen verran kokemusta, että jonkun verran noita oli edellisessä työpaikassa. Eivät ne vioiltaan mitenkään erottuneet muista merkeistä. Eivät positiivisesti eivätkä negatiivisesti.

Voisin hyvinkin kuvitella olevani Lexuksen omistaja. Tällä hetkellä voimansiirtotarjonta ei vaan ole kovin vakuuttava. Uusi GS varmaan korjannee tuon.

Mustia saksalaisia tietyn imagon omaavia autoja ovat käsittääkseni Audi, mersu ja bemari. Ei kukaan niitä nimenomaan Audia pakota ostamaan. Tottakai autonvalinnassa painaa muukin kuin vikatiheys. Jos VW kuitenkin olisi niin kertakaikkisen paska kestävyydeltään kuin sinä annat ymmärtää, ei sitä yksikään ammattiautoilija ostaisi.
Mikä (tekisi mieli laittaa juurikin VITTU sana tähän kohtaan..) ihme siinä VW organisaatiolla on, että kun asiakas on kusessa autonsa kanssa, ja tuotteessa on ilmiselvää vikaa, niin yritetään venkoilla ja väittää asiaa sellaiseksi, josta juuri asiakkaan pitää maksaa?? Vaikkakin on selvästi kyse takuun ja normaalisti tuotteelta odotettavan kestämisen piiriin kuuluvasta jutusta.

Tohatsulla ei vian sattuessa tätä yritetä edes! VW:llä tämä juttu on liian usein(tuttujen kokemukset, nettipalstat jne..) minusta päinvastoin. Erittäin luokatonta ja paskaa asiakaspalvelua, jos ensin aletaan tiskillä väittämään vikaa uniikiksi, ennennäkemättömäksi jne.
Vähemmän tarvitsee Tohatsulaisten purkauksia netistä lukea verrattuna Vaginalaisiin.

Onko VW:n organisaation tulos niin heikoissa kantimissa, että asiakkaalta koitetaan vetää matto ihan aina viimeiseen saakka jalkojen alta tehtaan valmistaessa ehtaa paskaa??
Vai syntyykö paskaa niin paljon, että sen korvaaminen takuuseen aiheuttaisi kertakaikkiaan tehtaan ja maahantuojan joutumisen selvitystilaan??
Määrä korvaa laatua..
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2011/04/27/volkswagen-yli-kolminkertai sti-tuloksensa/20115954/12

Määrä korvaa laatua..
On kyllä tullut mahtavan paljon vastauksia, mutta suurin osa ihan eri aiheesta. Miten aihe onnistuukin karkaamaan näissä nettikeskusteluissa. Hirveetä pätemistä ja tinkaamista. Aikuiset ihmiset. Kröhöm. :laugh: :kieh:

DaViega:

Riittäkö, että on asentajana merkkikorjaamolla jonka edustukseen kuuluu kyseisiä VAGilaisia? Ja koska en aio potkia omaa työnantajaa polveen, et tule myöskään samaan kirjallisia lippusia ominaisuudesta ainakaan minulta.

Näinhän se näköjään menee. Autoliikkeillä/-korjaamoilla kyllä on tiedossa tyyppiviat, mutta julkisuuteen ei hevillä tietoja anneta, vaikka kuluttajat ovat oikeassa. Halutaan vaan maksattaa kuluttajille, vaikkei näin ole oikein.

DaViega ja muut: Ymmärrän pointtinne mutta edelleenkin: eipä kukaan tähän huoltokirjaan ole kirjoittanutkaan ja sitä esitellyt että "Tämä ralliautoilija vaihtoi tämän ja tämän osan ja net ja net öljyt..." Vaan luultiin ettei uuteen autoon tule kummempia vikoja, aina itse tehty huollot edellisiinkin autoihin, että itse menee normaalihuollot tehdä ja siitä tuskin haittaa kelleen. Edellinen auto oli nimittäin 18 vuotta käytössä, itse huollettuna. Miten käykään, kun laitetaan "uusia,parempi auto", päivitetään. Onhan se jälkiviisaana hyvä olla, enemmänhän olisi tilanteeseen apua, jos olisi heidän tekemät huollot. Mutta ne huollothan ei ole tässä se pointti. Vaan edelleenkin se, että kone on vikainen ja paska, aivan sama onko jeesus vai sammakko tehny siihen huollot.

Asia on nyt etenemässä. Kertoilen tänne lisää kun uutisia kuulen. Kiitoksia kovasti fiksuille vastaajille! Toivottavasti tästä olisi jollekin toiselle apua, joka tuskailee samassa tilanteessa.

Ohessa vielä puhuttava linkki....

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-korjaa-500-000-moottoria-velo ituksetta

<< edellinen 1 2 3

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu