Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
Poimintoja sanomalehdistä, Osa II

<< edellinen 1 ... 38 39 40 41 42 ... 60 seuraava >>

Humalaisilla tulee kuningas ajatuksia

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050615535848_uu.shtml
"Iäkäs mies (80) ajoi junaradan puomeja päin ja jäi autollaan matkustajajunan alle Vähässäkyrössä."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050815546182_uu.shtml
"Rekka ja auto kolaroivat - 21-vuotias nuorukainen kuoli"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051215565796_uu.shtml
"Bemarit kaahasivat Turussa - jopa 200 km/t mitattiin"

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/bemarit-kaahasivat-turussa---jopa-200-kmt -mitattiin/art-1288468766247.html

Ajoittain pistää hymyilyttämään nuo lööpit. Jos osallisena on ollut BMW merkkinen auto, niin se muistetaan aina mainita.
Opelixi:
Ajoittain pistää hymyilyttämään nuo lööpit. Jos osallisena on ollut BMW merkkinen auto, niin se muistetaan aina mainita.


Ajoittain hymyilyttää nuo sun johtopäätöksesi.

Jos olisi 20 (+/-) minkä tahansa merkkistä autoa kisaamassa Turkuun, kuvitteletko ettei merkkiä olisi mainittu?

Kumppani:
Opelixi:
Ajoittain pistää hymyilyttämään nuo lööpit. Jos osallisena on ollut BMW merkkinen auto, niin se muistetaan aina mainita.


Ajoittain hymyilyttää nuo sun johtopäätöksesi.

Jos olisi 20 (+/-) minkä tahansa merkkistä autoa kisaamassa Turkuun, kuvitteletko ettei merkkiä olisi mainittu?


Mikä siinä Kumppani on, että et koskaan ymmärrä lukemaasi ja olet aina kyselemässä?

En tietenkään tarkoittanut juuri kyseistä lööppiä, vaan yleisesti. Siksi kirjoitinkin, että se muistetaan AINA mainita.
Opelixi:
Ajoittain pistää hymyilyttämään nuo lööpit. Jos osallisena on ollut BMW merkkinen auto, niin se muistetaan aina mainita.



Syytäkin kyseisessä tapauksessa mainita. Kyseessä kun ei ollut yksittäinen vatipää teinibemarillaan, vaan niitä oli parisenkymmentä kappaletta.

Haiskahtaa BTCF:ltä ja Kalajoelta. Tällä kertaa onneksi ilman uhreja.

Ovat aikaisemminkin ansioituneet:

http://www.youtube.com/watch?v=8dJEn3gCVvY

Kyseistä bemaria kuulemma markkinoitiin foorumilla ihan kunniamaininnoin osallistumisesta kyseiseen videoon.
Opelixi:
Mikä siinä Kumppani on, että et koskaan ymmärrä lukemaasi ja olet aina kyselemessä?

En tietenkään tarkoittanut juuri kyseistä lööppiä, vaan yleisesti. Siksi se kirjoitinkin, että se muistetaan AINA mainita.


Mikä siinä on Opelixi kun et koskaan ymmärrä, milloin yleistetään ja milloin ei? Ei kyse ole ymmärtämisestä, eikä muistamisesta, vaan kerrankin oli syytä mainita. Muihin viittaamisi kertoihin kun et ottanutkaan kantaa.

Minä kun en ihmetellyt nimenomaan kyseisen lööpin tapauksessa yhtään, että auton merkki mainittiin. Enkä olisi vaikka olisi ollut Lada, tai Opel!
"Poliisi järkyttyi BMW-klubin kommenteista

BMW-harrastajien perustama Bimmer Tuning Club of Finlandin sihteeri Jarno Östlund kiisti Ilta-Sanomien haastattelussa klubin osallisuuden tapaukseen. Hän kuitenkin kaipasi nopeusrajoittamattomia valtateitä Suomeen. Lehtisen mukaan kyseiset kommentit, varsinkin autoharrastajien suusta kuulostaa huolestuttavilta."


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051515575105_uu.shtml

Kuinkahan kyseiselle poliisimiehelle sitten kävisi, jos joutuisi kohtaamaan kyseisen kaltaisen tieosuuden keski-Euroopan matkallaan, kun pelkkä ajatuskin järkyttää.
Opelixi:
Kuinkahan kyseiselle poliisimiehelle sitten kävisi, jos joutuisi kohtaamaan kyseisen kaltaisen tieosuuden keski-Euroopan matkallaan, kun pelkkä ajatuskin järkyttää.

Mielipiteistä ei kannattaisi olla huolissaan, ei varsinkaan poliisin. Heidän tehtävänsä on valvoa lain noudattamista, ei mielipiteitä.
nastaterroristi:
Mielipiteistä ei kannattaisi olla huolissaan, ei varsinkaan poliisin. Heidän tehtävänsä on valvoa lain noudattamista, ei mielipiteitä.


No älä! Oletkos kuullut ennaltaehkäisystä. Mm. rikoksen suunnittelemista kaavaillaan jo rangaistavaksi. Tämä liippaa jo aika läheltä, kun ikäänkuin jo eletään haavemaailmassa ("täähän on ihan kuin saksassa" ).

Autoilijan tehtäviin kuuluu noudattaa lakeja, eikä soveltaa niihin mielipiteitään. Ajoi sitten minkä merkkistä autoa tahansa.
Opelixi:
"Poliisi järkyttyi BMW-klubin kommenteista

BMW-harrastajien perustama Bimmer Tuning Club of Finlandin sihteeri Jarno Östlund kiisti Ilta-Sanomien haastattelussa klubin osallisuuden tapaukseen. Hän kuitenkin kaipasi nopeusrajoittamattomia valtateitä Suomeen. Lehtisen mukaan kyseiset kommentit, varsinkin autoharrastajien suusta kuulostaa huolestuttavilta."


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051515575105_uu.shtml

Kuinkahan kyseiselle poliisimiehelle sitten kävisi, jos joutuisi kohtaamaan kyseisen kaltaisen tieosuuden keski-Euroopan matkallaan, kun pelkkä ajatuskin järkyttää.


Harmi, ettei artikkelista selvinnyt Östlundin peruste rajoittamattomien osuuksien kaipuulle. Siitä, kun olen Saksassa viimeksi käynyt, on aikaa liki 20 vuotta. En siis tunne kovin hyvin sikäläisiä teitä, joilla ei ole rajoitusta. Veikkaan kuitenkin, että ihan vain liikennemerkkejä vaihtamalla ei homma täällä onnistuisi, joten Östlundilla on varmaan ajatuksen takana jonkinlainen käsitys toimenpiteen suuruusluokasta. Sen lisäksi ajatus siitä, mikä olisi toimenpiteen vaikutus onnettomuustilastoihin ja nopeuden kasvattamisesta saatava hyöty.

Siitähän ei tietenkään ole kyse, että rajoittamattomia osuuksia pitäisi olla, koska kovaa ajaminen on bemarimiehen mielestä kivaa. Varmaan kaahailusta narahtaneella porukallakin oli vain kova kiire Halikosta Turkuun pitkäksi venähtäneen työpäivän päätteeksi hakemaan lapset päivähoidosta ennen päiväkodin sulkemisaikaa.
Ilta-Sanomat kirjoittaa aiheesta 13.5.2012. BTCF / Östlund:

"
Östlundin mukaan klubin jäsenten asenteet kaahailua kohtaan vaihtelevat ”laidasta laitaan”.

- Harmi, että sattuu tällaista törttöilyä. On ikävää, ettei Suomessa ole vapaita nopeusrajoituksia valtateillä, mutta jos haluaa ajaa lujempaa, pitää muuttaa Saksaan, Östlund toteaa.

Östlundia harmittaa klubin yhdistäminen kaahareihin. Miehen mukaan kaikkien BMW-kuskien maine kärsii muutamien hurjastelijoiden takia.

- Toivottavasti kuskit ajaisivat nopeusrajoitusten mukaan. Harrastajat haluavat pitää maineensa puhtaana. Valitettavasti mätämunia sattuu aina joukkoon. "

Ellei tuosta ymmärrä, mikä on kerhon kanta ja mikä on Östlundin kanta, voi toki jatkaa kukkahattuiluaan omien tarkoitusperiensä mukaisesti katkotuin sitaatein.
Kumppani:
No älä! Oletkos kuullut ennaltaehkäisystä. Mm. rikoksen suunnittelemista kaavaillaan jo rangaistavaksi. Tämä liippaa jo aika läheltä, kun ikäänkuin jo eletään haavemaailmassa ("täähän on ihan kuin saksassa" ).

Ei kukaan muu ole kuvitellut Suomen olevan Saksa. Sinä keksit tuon ihan itse.

Ellet itse kuvittele että suomalainen moottoritie voisi saada Saksassa vapaata nopeutta, niin miksi kuvittelet jonkun muun kuvittelevan niin?

Suomalaisen liikenteen puutteiden kritisoiminen ei ole sama asia kuin tietoinen lain rikkominen.
Herbert:
En siis tunne kovin hyvin sikäläisiä teitä, joilla ei ole rajoitusta. Veikkaan kuitenkin, että ihan vain liikennemerkkejä vaihtamalla ei homma täällä onnistuisi

En äkikseltään hoksaa Suomessa yhtään sellaista tietä, jolle Saksassa annettaisiin vapaa nopeus?
Taattua 740GLE -päin-honkia-päättelyä taas, voi huoh.... Melkein olisi parempi jättää kommentoimatta.

740 GLE:
Ei kukaan muu ole kuvitellut Suomen olevan Saksa. Sinä keksit tuon ihan itse.


Niin keksinkin. Mutta voisin kuvitella, että nuo jonkunmerkkisen kerhon mätämunat kuvittelivat, että "tällaista se olisi Saksassa, kun ajetaan kovaa" jne. Ymmärrätkö? Älä nyt ala taas tekemään asioita vaikeammaksi kuin ne ovat!

740 GLE:
Ellet itse kuvittele että suomalainen moottoritie voisi saada Saksassa vapaata nopeutta, niin miksi kuvittelet jonkun muun kuvittelevan niin?


No kuule, ihan vaikka tuosta käytetystä nopeudesta voisi päätellä jotakin ja saman kerhon edustajan, joka tuollaiseen toiveeseen juurikin viittasi. Eihän sekään kaveri maininnut mitään muuta kuin että olis kiva kun täälläkin olisi jossakin vapaat nopeudet, vai? Höhh!

740 GLE:
Suomalaisen liikenteen puutteiden kritisoiminen ei ole sama asia kuin tietoinen lain rikkominen.


Minun mielestäni suomalaisessa liikenteessä ei ole puutetta vapaan nopeuden teistä. Euroopassa ei Saksan lisäksi taida olla muitakaan maita, joissa haikailtaisiin, joten lakkaa sinäkin keksimästä asioita, joihin en ole puuttunut edes.

Sitä paitsi: eikös se vapaa nopeus ole Saksassakin "vain" 250 km/h. Ainakin rajoittimet on säädetty autoissa siihen, jos nyt muuten sattuisivat kovempaa menemään.
Kuorma-auto törmäsi lapseen - kypärä pelasti hengen

Keskiviikko 16.5.2012 klo 10.59

Raisiossa Pernontien ja Upalingontien risteyksessä nuori polkupyöräilijäpoika jäi eilen kuorma-auton alle.

Kuorma-autolla Pernontietä ajanut vähän yli 20-vuotias mies ajoi Vaisaaren suunnasta kohti Pernoa. Hänen oikealla puolella samaan suuntaan pyöräili kevyenliikenteen väylällä kaksi alle 10-vuotiasta poikaa.

Toinen pojista kääntyi yllättäen tielle, suoraan kuorma-auton eteen. Kuorma-autoilija ei jarrutuksesta huolimatta kyennyt estämään yhteentörmäystä, ja poika jäi kuorma-auton alle pyörällään.

Poika on tällä hetkellä sairaalahoidossa. Ilmeisesti kypärä pelasti tässä tapauksessa pojan hengen.

Poliisi tutkii tapahtunutta molempien osallisten osalta liikenneturvallisuuden vaarantamisena, vaikka poika onkin iältään alle 15 -vuotias eikä siten rikosoikeudellisessa vastuussa. Kuorma-autoilijan osalta tutkitaan sitä, noudattiko kuljettaja olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vahingon estämiseksi. Tutkinnassa on myös se, ajoiko kuorma-autoilija tilanteessa lievää ylinopeutta.

Poliisi muistuttaa vanhempia ja koululaisia siitä, että suojatie suojaa tieliikennelain mukaisesti ainoastaan jalankulkuliikennettä. Polkupyöräilijän tulee pysähtyä suojatielle saapuessaan ja taluttaa pyörä suojatien ylitse. Mikäli suojatien ylittää polkupyörällä ajaen, on polkupyöräilijä väistämisvelvollinen päätietä kulkevaan muuhun liikenteeseen nähden.

IL

Vaikka kannatankin ylinopeudella ajamista, ihan hyvä että tilanneylinopeuden ajamiseen puututaan.
nastaterroristi:

Poliisi muistuttaa vanhempia ja koululaisia siitä, että suojatie suojaa tieliikennelain mukaisesti ainoastaan jalankulkuliikennettä. Polkupyöräilijän tulee pysähtyä suojatielle saapuessaan ja taluttaa pyörä suojatien ylitse. Mikäli suojatien ylittää polkupyörällä ajaen, on polkupyöräilijä väistämisvelvollinen päätietä kulkevaan muuhun liikenteeseen nähden.



Kovin usein muistetaan toitottaa, että pyöräilijä ei saa ajaa suojatiellä. Samalla unohdetaan, että ainakin täällä pääkaupungin ulkopuolella valkoisilla raidoilla useimmiten on merkitty yhdistetty suojatie ja pyörätien jatke, jossa pyörällä saa ajaa, ja jota koskee omat väistämissääntönsä.

Onneksi tulevaisuudessa (osin jo nykyäänkin) pyörätien jatkeet tulee merkitä maalauksiin, jotta ei tarvi arvailla sellaisen olemassaoloa.
Kumppani:
Taattua 740GLE -päin-honkia-päättelyä taas, voi huoh...

740 GLE:
Ei kukaan muu ole kuvitellut Suomen olevan Saksa. Sinä keksit tuon ihan itse.

Niin keksinkin. Mutta voisin kuvitella...

Lakkaa keksimästä ja kuvittelemasta asioita muiden sanomaksi.

En tiedä, mitä sinä tässä näet, mutta minusta tässä puhuu henkilö, joka mielellään ajaisi nopeamminkin, mutta ymmärtää ettei Suomessa voi niin tehdä (Alleviivaukset omiani):

"Harmi, että sattuu tällaista törttöilyä. On ikävää, ettei Suomessa ole vapaita nopeusrajoituksia valtateillä, mutta jos haluaa ajaa lujempaa, pitää muuttaa Saksaan"
740 GLE:
En tiedä, mitä sinä tässä näet, mutta minusta tässä puhuu henkilö, joka mielellään ajaisi nopeamminkin, mutta ymmärtää ettei Suomessa voi niin tehdä (Alleviivaukset omiani):

"Harmi, että sattuu tällaista törttöilyä. On ikävää, ettei Suomessa ole vapaita nopeusrajoituksia valtateillä, mutta jos haluaa ajaa lujempaa, pitää muuttaa Saksaan"


Senkus muuttavat Saksaan sitten! Se on edelleen ainoa maa Euroopassa, jossa tuollaista ns. törttöilyäkin voi tehdä, ilman että tarvitsee jäädä kiinni mistään. Asia joka tuntuu harmittavan ehkä enemmän kuin se, että tuli otettua vähän "ennakkotuntumaa" nopeuksiin, joita "olisi kiva ajella".

Törttöilyksihän tuota kaahaamista nimitti tämä edustajakin, hah! Kuka tahansa osaa painaa kaasun pohjaan autossaan. Mikä takasi tuossa tapauksessa sen, että jos ajaa nopeata autoa, sitä myös hallitsisi? Ihan riippumatta tien laadusta, sitä paitsi. Mikä sen takaisi Saksan ihmemaassakaan? Miksi nuo Suomessa törttöilevät muuttuisivat Saksassa taitaviksi rata-autoilijoiksi esim?

Eikö ketään muita ihmetytä, miksei missään muualla maailmassa sallita noita vapaita nopeuksia, kuin Saksassa? Voiskohan sittenkin olla, että n. 100 +/- n. 20 km/h on sitten yleisen liikenneturvallisuuden kannalta lähempänä optimaalista rajoitusaluetta? Ja vielä kustannustehokkaampaa vaikka tienrakentamiskustannusten kannalta?
Kumppani:
Senkus muuttavat Saksaan sitten!

Tässäkin pätee vanha hyvä sanonta, että maassa maan tavalla tai maasta pois.

Kumppani:
Kuka tahansa osaa painaa kaasun pohjaan autossaan. Mikä takasi tuossa tapauksessa sen, että jos ajaa nopeata autoa, sitä myös hallitsisi?

Puhumme näköjään eri asioista. Minua ärsytti se, että koko kerho syyllistettiin mielestäni perusteettomasti ja kerhon yhteyshenkilön hyvin asiallisesta lausunnosta reviteltiin otsikoita ja oikein poliisikin järkyttyi.

Sinä puhutkin tuosta nyt kortittomasta kuljettajasta ja hänen toimintansa älyttömyydestä olemme täysin samaa mieltä. Anteeksi väärinkäsitykseni.

Moottoripyörällä näen hyvin paljon tätä samaa asennetta. Se tosin ilmenee usein siinä muodossa, että kun on ajettu autolla miljoona kilometriä kahdeksaakymppiä, kuvitellaan sillä taustalla olevan valmis kokeilemaan mitä mopo kulkee.

Kumppani:
Eikö ketään muita ihmetytä, miksei missään muualla maailmassa sallita noita vapaita nopeuksia, kuin Saksassa? Voiskohan sittenkin olla, että n. 100 +/- n. 20 km/h on sitten yleisen liikenneturvallisuuden kannalta lähempänä optimaalista rajoitusaluetta? Ja vielä kustannustehokkaampaa vaikka tienrakentamiskustannusten kannalta?

Minua ainakaan ei ihmetytä, koska suurien nopeuksien käyttö vaatii lisää rahaa tien tekoon. Ei vain suurten nopeuksien mahdollistamiseksi siedettävän turvallisesti, vaan myös samalla väistämättä kasvavien nopeuserojen haittavaikutusten minimoimiseksi.

Eli rahastahan tässä on kyse. Ei hyvää tieverkkoa pysty ylläpitämään ellei vedä liikenteen verotusta suomalaiselle tasolle.

Saksassahan tietenkin vapaiden nopeuksien motiivi lienee kuitenkin aivan muuaalla kuin yksilönvapaudessa. Arvioisin kaupallisten motiivien vaikuttavan vielä pitkään siten, että vaikka vapaiden nopeuksien osuuksia pikku hiljaa vähennetään ja niiden kriteerejä tiukennetaan, ei periaatepäätös perusnopeudesta ole auton toisessa kotimaassa poliittisesti ihan helppo tehtävä? Muutama kiitorata saattaa pysyä vapaana vielä pitkäänkin, elleivät kiitoratoja tarvitsevat kaupalliset totuudet muutu?

Vaikka ymmärränkin nämä taustat, se ei estä minua toivomasta, että Suomessakin edes valtakunnan pääväylät voitaisiin rakentaa valtatien näköisiksi. Ei taida kannattaa pidättää hengitystä odotellessa ?
Kumppani:

Senkus muuttavat Saksaan sitten! Se on edelleen ainoa maa Euroopassa, jossa tuollaista ns. törttöilyäkin voi tehdä, ilman että tarvitsee jäädä kiinni mistään.


Saksa ei ole ainoa maa missä on vapaiden nopeuksien teitä.
ritsa:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051715584930_uu.shtml


Jotenkin tuntuu siltä, että ulkomaalaisten osuus Suomen teillä tapahtuvista liikennekuolemista on suhteessa suurempi, kuin niiden osuus liikennevirrasta, vaikka onhan meillä näitä sankareita, vaikka muille jakaa:

"Mies täräytti ojaan hurjassa humalassa - "Ajoin 160 km/h"

"Poliisi kertoo, että miehen käyttämä auto oli katsastamaton, vakuutukset olivat maksamatta ja verot olivat erääntyneet. Miehellä oli voimassa oleva ajokortti."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051715586258_uu.shtml

Tätä se sitten on, kun talvirajoituksista luovuttiin vai miten se olikaan Akik?

<< edellinen 1 ... 38 39 40 41 42 ... 60 seuraava >>

 

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto