Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
Farmarit järjestykseen, volvo D5, MB E 220 Cdi, Audi A6 2.0 Tdi ja BMW 520 D

<< edellinen 1 2 3 4 5 6

mikahe:

EDIT: Eikös ne valosäännoksetkin ole edelleen niin, että pitkiä voi halutessaan parantaa, lähivaloja ei.


Ei noihin kaikkiin todennäköisesti laillisesti kunnollisia lisävaloja oikein saa.

Uusiin valojärjestelmiin hämäräkytkimineen ja mukautuvine valo-ohjelmineen ei välttämättä ihan mitä tahansa edes pysty kytkemään ja hinta voi olla aika.

Ja aina noista törpäköistä keulalla on harmia niin ilmanvastuksen, ulkonäön kuin pesujenkin kannalta. Ei ne oikein tuon luokaan autoon minun mielestäni sovi.
Ja aina noista törpäköistä keulalla on harmia niin ilmanvastuksen, ulkonäön kuin pesujenkin kannalta. Ei ne oikein tuon luokaan autoon minun mielestäni sovi.


Sopii missä sopii. Ainakin napapiirin pohjoispuolella sopii ihan loistavasti sekä imagon, että ulkonäön kannalta.
En oikein ymmärrä tätä valoista valittamista. Suuri osa ihmisistä asuu suurkaupungeissa ja ajaa pääosin moottoriteillä taajamien ulkopuolella. Valojen merkitys on suht pieni, etenkin Suomen kesässä.

Yritin muistella, koska olen viimeksi käyttänyt pitkiä. Viime jouluna. Hyvillä lyhyillä on minulle kymmenkertainen merkitys.
Tuota:
En oikein ymmärrä tätä valoista valittamista. Suuri osa ihmisistä asuu suurkaupungeissa ja ajaa pääosin moottoriteillä taajamien ulkopuolella. Valojen merkitys on suht pieni, etenkin Suomen kesässä.

Yritin muistella, koska olen viimeksi käyttänyt pitkiä. Viime jouluna. Hyvillä lyhyillä on minulle kymmenkertainen merkitys.


Syksyllä ja talvella on pimeää suurin osa vuorokaudesta ja suurin osa Suomen teistä on valaisemattomia. Lisäksi vilkkaimmatkin väylät ovat aika ison osan vuorokaudesta harvaan liikennöityjä. Valot eivät minusta ole vähäpätöinen ominaisuus autossa jos nyt puhutaan Suomesta, vaikka sinä ajatkin vain valaistulla tiellä. Ja puhutaan nimenomaan ominaisuudesta, ei lisävarusteesta. Tämän luokan autoissa pitäisi perusominaisuuksiin jo kuulua ensiluokkaiset valot monen muun perusjutun lisäksi.

On se aika kumma, että puolet halvemmissakin laitteissa saattaa olla saman tasoiset tai jopa paremmat valot kuin näissä autoissa, joiden luulisi olevan tehty pidempien matkojen ajamiseen ja runsaisiin kilometreihin kaikissa oloissa.

Minun käytössäni valot ovat tärkeämpi varuste kuin vaikkapa se onko autossa 20 hv enemmän tai vähemmän tehoa.

Nasse:

Sopii missä sopii. Ainakin napapiirin pohjoispuolella sopii ihan loistavasti sekä imagon, että ulkonäön kannalta.


Ilmeisesti ko. autot muuten sopivat huonosti siellä imagoon, koska kovin harvassa ne ovat. Muutamia Volvoja näkee lisävalojen kanssa, muuten pohjoisen autokalusto on enemmän ns vankkaa peruskalustoa. Ottaen olosuhteet ja tiet Napapiiriltä eteenpäin huomioon ei omakaan valintani ehkä ensimmäisenä osuisi esimerkiksi Bemariin. Ehkä Volvon XC tai Audin allroad voisi olla tässä hintaluokassa jo vähän enemmän imagoon ja olosuhteisiin sattuva?
Nasse:
Sopii missä sopii. Ainakin napapiirin pohjoispuolella sopii ihan loistavasti sekä imagon, että ulkonäön kannalta.

Vaikuttaa järkevältä varustukselta poronhoitoalueella. Eihän se poroon henkilöautolla törmääminen haittaa elimellisesti muita kuin sitä poroa (tai tokkaa), mutta mieluummin sitä etelän mieskin väistää kuin lyttää.

<< edellinen 1 2 3 4 5 6

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto