Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
TSI-moottorin jakoketjuongelmat

<< edellinen 1 ... 7 8 9 10 11 seuraava >>

Tuskin autotehtaat asialle mitään tekevät niin kauan kuin suhtautuminen on samanlaista kuin Tuulilasin taannoisessa kestotestissä: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotesti-30-000-km-volkswagen-passat-2 0-fsi-comfortline

Vaikka moottorin öljynkulutus ärsyttää, konetta on silti pakko kehua. Volkswagenin kaksilitrainen FSI-pata kuuluu koko- ja teholuokkansa ehdottomaan eliittiin.
Passat on iso, nopea, mukava ja taloudellinen auto. Ja mikä parasta, täysin harmiton, jos sinänsä kiusallinen moottorin öljynkulutus unohdetaan.


Osmaan japsiautooni ei ole tarvinnut lisätä pisaraakaan öljyä määräaikaishuoltojen ulkopuolella. Epäilemättä nykymittapuulla lyhyehköllä (15000 km) huoltovälillä on oma osuutensa. Tosin tuohon kestotestin Volkkariin oli lisätty litra mustaa kultaa jo 15000km kohdalla vaikka siinä oli ahtamaton moottori. Kylmäkin tuo TL:n kestotestiauto oli. Sinänsä saavutuksen arvoinen asia bensamoottoriselta autolta joka ei nyt ainkaan nykymittapuulla mitenkään ihmeellisen vähäruokainen ole. Ainakin Passat oli tuohon aikaan vieläpä törkeän kallis ja huonosti varusteltu.

VW komeili taas toukokuun myyntitilastossa ykkösenä ja koko alkuvuoden tilastossakin toisena. Kaikki kadunmiehet varmasti osaavat haukkua Opelit, ranskalaiset ja italialaiset autot maanrakoon koska niissä on ollut jotain heikkouksia 20 vuotta takaperin. Kukaan ei ilmeisesti ole kuitenkaan tietoinen Volkkareiden ongelmista, mitä näitä "pikku" puutteita nyt olikaan? DSG, öljynsyönti, jakopääongelmat, pakkasella jäätyvät ovet, sohjossa toimimattomat jarrupalat.

On erittäin vaikea ymmärtää miksi kukaan haluaisi ostaa näin huonoa tuotetta. Mutta niin kauan kuin myynti sujuu, voitte olla kohtuullisen varmoja, että valmistaja siirtää vastuun ostajalle. Miksi korjata, kun voi myydä uuden?
Mutta kun se on niin ihanan näköistä muovia tuo kojelaudan pinta ja sisäovenkahvat niin tottakai ihmiset ostaa ja sitten onkin alla vikapesäke, mutta mitä siitä B)
En ole itsekään onnistunut vielä omistamaan ainuttakaan autoa, johon olisi tarvinnut lisätä öljyä, edes yhtä kertaa. Lähinnä repertuaarissa on ollut Japanilaisia, Korealaisia ja yksi Ranskalainen laatutuote.
Onko nyt siis edelleen niin ettei lehdessä ole käsitelty koko asiaa vielä(-kään) millään tavalla?
En ole itsekään onnistunut vielä omistamaan ainuttakaan autoa, johon olisi tarvinnut lisätä öljyä, edes yhtä kertaa. Lähinnä repertuaarissa on ollut Japanilaisia, Korealaisia ja yksi Ranskalainen laatutuote.

Sinulla ollut jotain loppuun ajettuja Japseja.. Minulla ollut viisi viimeisintä eri-ikäistä, jopa 300 000 ajettua "Japsia" (siis Euroopassa tehtyjä Toyotaa ja Nissania yms. Toyotissani ollut mm. Puolassa tehtyjä moottoreita yms..) mutta YHTEENKÄÄN EN OLE LISÄNNYT ÖLJYJÄ HUOLTOJEN VÄLILLÄ!! PISTE!!! Nykyiseenkin kakkos Yarikseen dieselkoneella, siinä on mittatikun katsominenkin ihan turhaa hommaa.
Minulla ollut kaksi Volkkaria; Ensimmäinen ja viimeinen. Meille ei tule koskaan noita vika-alttiita paskoja öjysyöppöjä. Joiden jatkuvista ongelmista ja paskapalvelusta marmoritiskillä KOKOAJAN eri foorumeilla saa lukea kokoajan. Onneksi voi järkevään hintaan vielä toistaiseksi saada kunnon autoja ja kunnon palvelua. Koskahan Volkkarilla päästään samalle tasolle?? Ei hyvältä näytä.. :(
Rontti:
Onko nyt siis edelleen niin ettei lehdessä ole käsitelty koko asiaa vielä(-kään) millään tavalla?


TM taitaa olla puun ja kuoren välissä. Jos julkaisee ongelmista niin Volkkari suuttuu, jos ei julkaise niin lukijoitten silmissä lehti on VW:n talutusnuorassa.
Tekniikan Maailmaa on todennäköisesti kielletty kirjoittamasta kyseisestä aiheesta.
Niin varmaan onkin, ja siksipä jätinkin tilauksen uudistamatta tuossa jokunen kk sitten, aika tarkkaan ~kk sen jälkeen kun tämä asia alkoi tulla esiin eikä TM:ssa mainittu sanaakaan. Tällaista "pikkuseikkaa" nyt ei vaan tämän tason julkaisu pysty ohittamaan ja samalla olettamaan että tilaajakanta säilyisi. Tai sitten lukijakunnan täytyisi koostua hieman vähemmän fiksusta kansanosasta.

"TM:n luotettavat ja puolueettomat testit ja vertailut ovat käsite. TM välittää lukijoilleen tietoa josta on hyötyä ja auttaa kuluttajia tekemään oikeita valintoja."

Olisi varmaan tuotakin sitten syytä hieman päivittää :D

edit: 8/12 on näköjään viimeinen TM joka tähän talouteen tuli
http://issuu.com/otavamedia_asiakasviestinta/docs/volkswagen-1-2012

http://www.otavamedia.fi/web/guest/tekniikanmaailma

Kappas vaan, Folkkarin asiakaslehti kuuluu samaan konserniin kuin TM. Tässä valossa on aivan ymmärrettävää, että TM ei jakoketjuongelmista kirjoita, vaikka virallisesti lehti on puolueeton.
Maailman yhä teknistyessä ja tekniikan uudistumistahdin nopeutuessa on nykyihmisen vaikea tulla toimeen ilman julkaisua, joka suodattaa tekniikasta olennaisen ja kertoo sen selkeästi. TM on autolehtenä Suomen arvostetuin.


Suodatus ainakin tässä asiassa on toiminut hyvin..

Mutta näinhän se menee, kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Myös sopii teemaan "ei koira ruokkivaa kättä pure.."
Kyllä toi VAGniikan Maailman hypetys ja hehkutus on haissut läpi jo vuosikausia.
Tavalla tai toisella testien loppujen arvostuksia viilailemalla saadaan pisteet kohdilleen, tasaisen varmaa ja pälä pälä. Koskaan en ole autoa ostanut tekniikan maailman testien perusteella ostanut. Onneksi nykyään netissä ihmiset antavat vapaasti palaututetta puolin ja toisin ilman että pitää noudattaa jonkin (K..-)keskusliikeen suosituksia kirjoittelussa.
Kauhea yllätys....

Jos mainostaminen maksaa 7000-17000 € per sivu per lehti, niin joku vielä kehtaa kysyä, etteikö sillä ole vaikutusta lehden sisältöön.

Suosittelen tietynlaista polarisointia niihin laseihin minkä läpi luetaan mainoksista elävien lehtien juttuja.
Ottamatta kantaa TM:n puolueettomuuteen, kyselen teiltä, varmasti paremman muistin omaavilta, onko lehti kirjoittanut muissa autoissa esiintyvistä, tai esiintyneistä ongelmista? Esimerkiksi Fordin ja Mazdan ruostumisesta tai PSA-autojen huohotinongelmista. Esimerkkejähän riittää. Mikäli lehden linjana on olla kategorisesti puuttumatta tämäntapaisiin aiheisiin, ei asiassa liene ongelmaa. Mikäli taas asia vaihtelee merkistä riippuen, vaikuttaisi toiminta puolueelliselta.
No helkkarin paljon huonomman muistin omaavana lausun kuitenkin, että ei ole. (elikkäs suomeksi voisin kuvitella olevani samaa mieltä;) Ja se on valitettavaa.

"Mikäli lehden linjana on olla kategorisesti puuttumatta tämäntapaisiin aiheisiin, ei asiassa liene ongelmaa."

Ja viimisimpään kappaleeseen vastauksena, että ON, niin pitkään kuin lehti julistaa helpottavansa tekemään kuluttajaa valintoja.
Ei kait kukaan lehti toivo, että kaikki Suomenmaan autonostajat ostaisivat auton, jonka jakopää prakaa muita huomattavasti useammin.

Viimisimpään kysymykseen, että vaihteleeko merkin mukaan vai ei, niin toivon että ei.



TM uutisoi pari vuotta sitten varsin innokkaasti Toyotan ja myös muiden merkkien kaasupoljinongelmista eli se siitä puolueettomuudesta.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyotan-kaasupoljinongelmat-ulottuvat-eu rooppaan

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/paivitys-2-myos-citroenilla-ja-peugeotil la-kaasupoljinongelma

Myös Toyotan kaikki hinnannousut uutisoidaan varsin näkyvästi.

Itse lopetin pitkäaikaisen TM:n tilauksen tänä keväänä suurelta osin sen vuoksi, että saksalaismerkit, etenkin VW-konsernin tuotteet, tuntuvat olevan täysin eri asemassa kuin muut.
Hakka pelittää:
TM uutisoi pari vuotta sitten varsin innokkaasti Toyotan ja myös muiden merkkien kaasupoljinongelmista eli se siitä puolueettomuudesta.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyotan-kaasupoljinongelmat-ulottuvat-eu rooppaan

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/paivitys-2-myos-citroenilla-ja-peugeotil la-kaasupoljinongelma

Myös Toyotan kaikki hinnannousut uutisoidaan varsin näkyvästi.

Itse lopetin pitkäaikaisen TM:n tilauksen tänä keväänä suurelta osin sen vuoksi, että saksalaismerkit, etenkin VW-konsernin tuotteet, tuntuvat olevan täysin eri asemassa kuin muut.


VAG maksaa ilmeisesti Toyotaa paremmin mainoksista. Toisaalta, VAG:n tuotteet ovat koeajajien ja kansan mielestä parhaita, koska siinä on "niin hienoa muovia kojelaudassa"

1.8 tsi hajosi

Meikäläisellä hajosi jakoketju ja samalla koko moottori. Skodallani (1.8 tsi) ajettu 113 000 km ja vuosimallia 2008. Päätin kirjoittaa asiasta ihan oman nettisivun http://www.skoda-octavia.fi kun sen verran paljon pänni Veljekset Laakkosen toiminta.
possupata:
Meikäläisellä hajosi jakoketju ja samalla koko moottori. Skodallani (1.8 tsi) ajettu 113 000 km ja vuosimallia 2008. Päätin kirjoittaa asiasta ihan oman nettisivun http://www.skoda-octavia.fi kun sen verran paljon pänni Veljekset Laakkosen toiminta.


Audin/Skodan 1.8 kone kesti sinulla yllättävän pitkään yleensähän ne hajoo jo paljon alle 100tkm mitä olen lukenut.

Tuossa harmittanee lähinnä se, että uuden auton ostajan odotus on lykätä ensimmäinen iso remontti selvästi kauemmas. Edes "halvalla" tehty parin tonnin koneremppa ei käytännössä anna mitään hyötyä, kun se hajonnutkin kone oli lähes uuden veroinen. Tai ainakin sen piti olla.

Onko tähän ongelmaan mitään toimivaksi havaittua korjauskeinoa, joko tehtaan ohjeistuksella tai käytännössä koettuna?
possupata:
Meikäläisellä hajosi jakoketju ja samalla koko moottori. Skodallani (1.8 tsi) ajettu 113 000 km ja vuosimallia 2008. Päätin kirjoittaa asiasta ihan oman nettisivun http://www.skoda-octavia.fi kun sen verran paljon pänni Veljekset Laakkosen toiminta.


Ei näitä tarviis kertoa julkisesti ihmiset voivat ruveta vältelemään VW-konsernin tuotteita tai epäilemään laatua.

Mielenkiintoinen sivusto tämä http://www.skoda-octavia.fi/

Täytyy kyllä olla aika rohkea joka uskaltaa ostaa takuuajan jälkeen auton jossa on TSI/TSFi tai DSG/S-Tronic on sen verran kallista jo Skodaakin korjata.
Onneksi olkoon! Olet todellakin päässyt halvalla. Mitä minä tiedän muutaman tapauksen niin prosentit olleet vastaavissa tapauksissa toisinpäin (kyseessä kylläkin ollut Keskon maahantuomat merkit).

Toisekseen ikävä todeta, että etkö muka saanut tietoa noista vioista ennen ostoa? Netti ja muukin media täynnä varoituksia noista.

Oletteko muuten ikinä miettinyt erästä asiaa. Volkkari ja skoda voittaa kaikissa vertailuissa ylläpitokuluissa kilpailijat, mutta jos he itse myyvät uuden auton oston yhteydessä ns.huolenpitosopimuksen (kiinteä kk-maksu) niin ne ovat ylivoimaisesti kalleimpia varsinkin volkkari. Esim. Auris 23€/kk, Astra 26€/kk ja Golf 67€/kk samalla sisällöllä. Eli itsekin tietävät myyvänsä paskaa! Siksi soppari ihan sika kallis. Tästä kuitenkin TM ja Tuulilasi antaa Golfille 10pistettä, Opelille 7pistettä ja Toyotalle 6pistettä. Näin testivoitot tulee!
Ryne:


Oletteko muuten ikinä miettinyt erästä asiaa. Volkkari ja skoda voittaa kaikissa vertailuissa ylläpitokuluissa kilpailijat, mutta jos he itse myyvät uuden auton oston yhteydessä ns.huolenpitosopimuksen (kiinteä kk-maksu) niin ne ovat ylivoimaisesti kalleimpia varsinkin volkkari. Esim. Auris 23€/kk, Astra 26€/kk ja Golf 67€/kk samalla sisällöllä. Eli itsekin tietävät myyvänsä paskaa! Siksi soppari ihan sika kallis. Tästä kuitenkin TM ja Tuulilasi antaa Golfille 10pistettä, Opelille 7pistettä ja Toyotalle 6pistettä. Näin testivoitot tulee!


Piti oikein testata noita huolenpitolaskureita netissä ja kas kummaa tulokset olivat mallista riippuen hinnaltaan aika samoja ja joissakin tojo edullisempi kuin vw ja myöskin toisinpäin....(opelin sivulta en nopeasti löytänyt tuollaista laskuria)

tojo laskuri
http://www.toyota.fi/palvelut/sopimus/laskuri.tmex

vw laskuri:
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW5.nsf/0/6FD0F650847DED24C2257592003583DC ?OpenDocument

Otetaan vaikka malleiksi edullisimmat 2,0 dieselit 30tkm/v golf 65€/kk ja auris 73€/kk ilman lisäpalveluja.

Eli on pakko onnitella olet saanut käittämättömän hyvän tarjouksen paikalliselta toyotamyyjältä.

Tietenkin tuolla tojon sivulla sanotaan näin:
"Oheisella laskurilla voit laskea Toyota Huolenpitosopimuksen kuukausikustannukset. Henkilökohtaisen tarjouksen saat omalta Toyota-jälleenmyyjältäsi."

Uskallatko kertoa mitkä mallit olit ottanut vertailuun?

En ole nähnyt ensimmäistäkään vertailua jossa pelkästään huolenpitosopimuksesta on saanut pisteitä.


Suurin osa ihmisistä ei harrasta autoja ja eivät todellakaan tiedä mitään autojen tyyppivioista eivätkä ilmeisesti viitsi edes ottaa selvää. Autonosto perustuu ikivanhoihin hokemiin Opelin ruostumisesta ja muista mielikuvista. Normi tuulipuku-Jorma näkee mainoksessa kuinka Skoda on kaikkien testien voittaja ja hän uskoo siihen sokeasti ja menee ostamaan Skodan.

Just työkaverilla Mazda leipo moottorin paskaksi ja hän tarvitsi auton, niin autoliikkeestä mukaan löytyi sopivasti ajettu TSI. Kysyin, että oletko tietoinen että tuon ikäinen TSI voi olla pommi. Ei ollut ikinä kuullutkaan ja oli selvästi järkyttynyt asiasta.

Pitäisi kieltää mainostaminen autolehtien testitulosten perusteella. TM:n korruptiota ei mikään estä, VW-konsernin tuotteet ovat aina ylivoimasia ja myynti käy. Nyt sitten pienituloisilla on pommit alla ja kun tulee iso moottoriremontti niin pikavipeille on käyttöä ja elämä pilalla.
Sekoititko Ryne vuosittaiset ja sopimuskauden kilometrit?
Laitoin laskureihin Tojon laskurin maksimit eli 3 vuotta ja 150 000 kilometriä.

Auris HB 1.6 Multidrive 208,20 €/kk
Golf 1.4 TSI DSG 98,00 €/kk

Laskinko väärin vai pitääkö tässä nyt Rynen argumentein todeta, että Tojo myy tietoisesti p"#kaa ja TSI+DSG on parhautta?

<< edellinen 1 ... 7 8 9 10 11 seuraava >>

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto