Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
DSG kuopataan?

<< edellinen 1 2 3 4 seuraava >>

Nasse:
Dieselmalleihin kaksoiskytkinvaihdelaatikkoa on ollut vähemmän saatavissa turbon tuottaman suuren vääntömomentin vuoksi.


Ainakin Suomessa ne DSG:t ovat pääasiassa dieseleissä!


Jäi ottamatta huomioon, että Suomessa tavallisimmat diesel-moottoriset henkilöautot on varustettu iskutilavuudeltaan pienillä moottoreilla, korkeintaan 1,6 litraa. Tämä riippumatta auton muusta koosta.
GTamv:
NHB:




Eli hyssytellään suosikkimerkkien ongelmia ja osoitellaan sormella inhokkimerkkien ongelmia. Tässähän ei ole mitään uutta.

Miten on, kuopataanko DSG?


niin oliko sitä dataa vai ei? ihan turhaa lässytystä, jos keskustellaan volkkarin dsgtä niin sinä kaivat yhden toisen merkin erilaisen laatikon keskusteluun mukaan ja yhden kappaleen otoksella jossa 2 vikaa johtui yhdestä huonosti tehdystä korjauksesta, jotain rajaa, vai onko tähän tarkoitus alkaa kaivamaan muidenkin merkkien ties mitä ongelmia. Yleensähän on että sakemannien ongelmia hyssytellään ja makaroonit ja patonkit eniten haukutaan oli syytä tai ei.



Makarooniautot italiasta ovat olleet kauan tämän lehden erikoisessa suojeluksessa huolimatta kestävyydestä ja olemattomasta ruostesuojauksesta riippumatta samoin kuin Fordit.
KAP1936:
Nasse:
Dieselmalleihin kaksoiskytkinvaihdelaatikkoa on ollut vähemmän saatavissa turbon tuottaman suuren vääntömomentin vuoksi.


Ainakin Suomessa ne DSG:t ovat pääasiassa dieseleissä!


Jäi ottamatta huomioon, että Suomessa tavallisimmat diesel-moottoriset henkilöautot on varustettu iskutilavuudeltaan pienillä moottoreilla, korkeintaan 1,6 litraa. Tämä riippumatta auton muusta koosta.




Mutta dsg:t dieseleissä Suomessa ovat nimenomaan isommissa kuin 1,6-litraisissa dieseleissä, eli käytännässä 1.9- ja 2.0-litraisissa) Ykskuutoseen dieseliin vag:illa on ollut se laatikko saatavana vasta viime aikoina....
KAP1936:


Makarooniautot italiasta ovat olleet kauan tämän lehden erikoisessa suojeluksessa huolimatta kestävyydestä ja olemattomasta ruostesuojauksesta riippumatta samoin kuin Fordit.


nyt olet aivan hakoteillä, valitettavasti, Fordin ruosteet nyt ovat oma lukunsa.
simppa:
Vähän erilaisista autoista tulee mieleen Nissan GT-R. Se on saavuttanut suorastaan surullisenkuuluisan maineen kaksoiskytkinlaatikkonsa osalta. Ja etenkin siinä, miten Nissan suhtautuu kyseisen auton takuuseen. Toiminta on ollut suorastaan luokatonta. Autossa on siis "musta laatikko". Jos huoltoa ei päästetä käsiksi laatikon dataan, on takuita evätty.

Vaihteiston takuita on evätty sen hajotessa, jos on käyttänyt Launch Controlia. Aivan älytön peruste. Saavuttakseen Nissanin lupaaman suorituskyvyn, on tuota ominaisuutta käytettävä. Lisäksi mitä helvetin järkeä on asentaa autoon ominaisuus, jonka käyttäminen evää takuun. Ei mitään logiikkaa. Ja noita vaihteistoja on paukkunut omistajien mukaan paljon.

Nissanin ehdot ovat muutenkin todella kummalliset. Varmistaakseen takuun säilymisen, on mm. aina ennen ja jälkeen ratapäivien vietävä auto huoltoon tarkistettavaksi. Tosi kätevää. Toisaalta Nissan ei suosittele rata-ajoa ollenkaan takuun kannalta.

Takuu on ihan oikeasti evätty myös sen takia, että dataa selaamalla huollossa on huomattu, että autolla on ajettu "liikaa" ilman ESC:tä.

"you have to turn off VDC to activate LC, and you have to sign a paper saying your warranty is voided if you turn of VDC, and while VDC is off, you cause damage. It is clearly stated in the manual/warranty, as well as is put into writing and you have to sign, when you pick up the car."

Lisäksi erikseen ehdoissa mainitaan, että autoa ei saa viedä dynotestiin. Sekin kun voi syödä takuun. Samaten on kielletyä viedä sitä lentokentälle ja ajaa kaasu pohjassa.

Eli siis Nissan on tehnyt pirun nopean auton, jonka likimain ainoa sallittu käyttötarkoitus on kevyt sunnuntaiajo taajamassa nopeusrajoituksia noudattaen. Way to go!

Ja jokainen varmaan arvaa, että se GT-R:n vaihteistoremontti ei ihan halvaksi tule. Puhutaan 20k€+ hintaluokasta.

Enpä ole missään muussa autossa kuullut yhtä luokattomasta valmistajan suhtautumisesta tuotteeseensa.



Ei sinällään ole mitään ihmeellistä siinä, että valmistaja asettaa ehtoja auton käytölle. Niinhän tekevät vakuutusyhtiötkin. Takuitten puitteissa määräaikaishuollot on teetettävä valtuutetussa liikkeessä. Tavallinen autovakuutus kaskon osalta ei ole voimassa rata- tai kilpailukäyttössä. Eivät vakuutuslaitokset ota kannettavakseen turhia riskejä. Tämä on muidenkin vakuutuksen ottajien edun mukaista. Tällainen vaatii aivan toisenlaisen vakuutuksen.
Vakuutusyhtiöiden ehdot ajoharjoittelulle moottoriradalla eroavat toisistaan merkittävästi.

Omavastuun korotusta on yleensä luvassa, mutta korotuksen suuruus vaihtelee kohtuullisesta jopa 100% saakka ja ehdot riippuvat myös joissain yhtiöissä harjoittelutapahtuman järjestelyistä.

Minulta on vakuutusyhtiö lunastanut yhden moottoripyörän ja ajokamppeet. Rahallista tappiota ei tullut, koska korotettu lunastusturva kompensoi ratakaadon omavastuun korotuksen, mutta on miellyttävämpiäkin tapoja myydä moponsa. Auts!

Vakuutusyhtiöt hinnoittelevat oman riskinsä, mutta koska ne profiloivat käyttäjät eri tavoin, ei ainakaan mopon vakuutuksiin voi antaa vain yhtä suositusta. Juuri tämä valinnan mahdollisuus on kaikkien vakuutuksenottajien etu, koska kukin voi ostaa tarvitsemansa vakuutusturvan.

Pikavilkaisulla ainakin IFin Kaskon rataharjoitteluehdot näyttäisivät olevan autoille ja moottoripyörille samat. Kilpailussa tai sen harjoituksissa tuhottua omaisuutta ei korvata, mutta ajoharjoittelussa omavastuu kolminkertaistuu tai min. 20% vahingosta, ellei haaveri sattunut liikenneopettajan ohjaamassa harjoituksessa. Tarkistanette vielä kukin omalta osaltanne ennen ratapäivää?

Jotkut yhtiöt vetävät omavastuun sataan prosenttiin, ellei ratalippa sattunut liikenneopettajan ohjaamassa koulutustilanteessa.

Vakuutuksenottajan valinnan vapaus tarjoaa mahdollisuuden parantaa siedettävällä taloudellisella riskillä omaa ajotaitoaan myös tilanteissa, joita liikenteessä ei saisi sattua koskaan (mutta joskus sattuu kuitenkin) tai minimoida vakuutusmaksunsa kuvitellen ilman hätätilanteita ajettujen kilometrien antavan valmiudet tilanteisiin, joita ei ole koskaan nähnytkään.
Tuskin DSG minnekään katoaa (paluu aiheeseen :whistle: )
Sinäänsä ihan fiksu systeemi mutta väännön keston kannalta heikohko. Tämä ongelma enemmän märillä kytkinlevyillä varusteluilla boxeilla.

Noissa on aivan uskomattomia eroja. Getragin laatikko sedanin kokoisessa toimii ongelmitta 2l:n dieselin kera, mutta SUV:n kyljessä omamassa kasvaa niin paljon, että kytkinpaketti on heikko osa.

Tosin useampi valmistaja on valinnut jättää dsg:t pois luotettavuuden takia. Katsellaan parin vuoden päästä uudelleen kansanautoissa, että minne mennään (ei vw vaan yleisesti kansan autot ;) )
Ammattilainen:
Jos se on miehisen miehen merkki että ostaa käsin veivattavalla vaihteistolla varustetun auton, niin olen paljon mieluummin se neitimäinen mies, joka ajattelee autoilussa mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Ei paskan vertaa vähempää voisi kiinnostaa veivata manuaalia....hyi v****.


Melkoinen sovinsti - en sanallakaan mainunnut minkäänlaista sukupuolijakaumaa, vaan puhtaasti 2 erillaista ryhmää, jotka suhtautuvat autoiluun erillailla. oletako että kaikki naiset kipittävät autokauppaan ensimmäisenä ostamaan automaatin? Mä en tossa kritisoinnut kumpaakaan ryhmää - tai oikeammin, kritisoin kumpaakin tasapuolisesti. Se on sinun oma asia kumpaan ryhmään kuulut, eikä se kyllä oikeastaan liikuta minua mihinkään.
Jos asiaa katsotaan sinun näkökulmasta, niin taidat sitten olla joku bb-niko?
Väännön kestohan on vain mitoituskysymys. Kaksoiskytkinlaatikko löytyy esimerkiksi Bugatti Veyronista, Nissan GT-R:stä ja Porsche 911 Turbo s:stä. Kai noissa alkaa olemaan vääntöä jo moneen käyttöön riittävästi.

Kommenttisi valmistajien luovuttamisesta kuulostaa erikoiselta. Nythän on juuri menossa ennen näkemätön buumi tuoda kaksoiskytkimellisiä laatikoita markkinoille. Tavisautoista voisi mainita vaikka Mersun A- ja B-klassen, monet Fordit/Volvot, tuoreet Rellut, Alfa MiTo ja vaikkapa Dodge Dart. Mitkä valmistajat sen nyt ovat hylänneet?
Chrysler ainakin julkaisi tiedoitteen kaksoiskytkimien poisjättämisestä jenkkimarkkinoilla. Luotettavuus kysymysten takia http://www.autoblog.com/2011/11/09/chrysler-nixes-dual-clutch-plans-for-201 1-over-refinement-concer/

Dartissahan on alfoista tuttu voimansiirto, mikä on kuiva kytkinpaketti.

Siis vääntökäyrän jyrkkyys aiheuttaa ongelman. 2 tdi moottoreissa oli ongelmia, mutta 1,6l homma korjaantui?!
Ongelmat mihin törmännyt on ensimmäisellä vaihteella tulevia liikkeelle lähtiessä, jolloin vääntö raastaa eniten kytkinpakettia.
Yhden valmistajan ilmoitus myöhästyttää kaksoiskytkimen tuomista markkinoille ei nyt vielä tarkoita sitä, että ”useampi valmistaja olisi päättänyt jättää kaksoiskytkimet pois luotettavuuden takia”. Ja eihän tuohon viivästymiseen ole syynä edes luotettavuus...

Tämä ilmoitus koski vain paria mallia ja sama valmistaja on jo tuonut kaksoiskytkimen toiseen malliinsa. Unohtamatta tietenkään niitä lukuisia valmistajia, jotka ovat tuoneet hiljattain DSG-malleja markkinoille ja tahti sen kun kiihtyy koko ajan.
DaViega:
Ammattilainen:
Jos se on miehisen miehen merkki että ostaa käsin veivattavalla vaihteistolla varustetun auton, niin olen paljon mieluummin se neitimäinen mies, joka ajattelee autoilussa mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Ei paskan vertaa vähempää voisi kiinnostaa veivata manuaalia....hyi v****.


Melkoinen sovinsti - en sanallakaan mainunnut minkäänlaista sukupuolijakaumaa, vaan puhtaasti 2 erillaista ryhmää, jotka suhtautuvat autoiluun erillailla. oletako että kaikki naiset kipittävät autokauppaan ensimmäisenä ostamaan automaatin? Mä en tossa kritisoinnut kumpaakaan ryhmää - tai oikeammin, kritisoin kumpaakin tasapuolisesti. Se on sinun oma asia kumpaan ryhmään kuulut, eikä se kyllä oikeastaan liikuta minua mihinkään.
Jos asiaa katsotaan sinun näkökulmasta, niin taidat sitten olla joku bb-niko?



Sinä varmaan osaat jostain bb-nikosta kertoa enemmän kun sitä roskaa nähtävästi seuraat.....
:laugh:
Mitäs nyt noista laatikoista!

Muutaman vuoden vanhoista (2007 ja 89tkm ajettu) Jetoista alkanut jo aluminiset apurungot murtumaan. Taattua VAG-laatua!!! Veikkaan tyyppiviaksi Octaviossa,Golffeissa jne.

Nuokin maahantuoja maksattaa käyttäjillä nim.kokemusta on. Vein yhtä tuollaista 1.6fsi nokkaremmin vaihtoon ja ilmeni sitten samalla tuokin ongelma.

Sanoin, että mitäs mulle soittelet? Soita maahantuojalle laskutusosoitetta, mutta eipäs onnistunutkaan. Hitto mitä mitä paskaa, kaikkilla maailman muilla merkeillä olisi mennyt takuuseen mutta ei tällä.
1.6 fsi mallissa taitaapi olla ketju.
Meinaatko, etten erota ketjua ja hihnaa toisistaan? Kyllä ainakin tuossa "helmessä" on hihna! Taitaa ottaa koville myöntää kansanvaunujen olevan laadultaan täyttä kuraa ja väitetään sitten hädissään toisia valehtelijaksi.

Perehdyppä kuule uudestaan tuon ikäisen fsi:n tekniikkaan. Voin helpottaa sen verran etsintääsi, että niitä koneita on olemassa sekä että ketju ja hihna käyttöisiä.
Kilpailevan lehden (Tuulilasi) numerossa 9/2012 luki sivulla 70 näin:

Yli 50 000 kilometriä vuodessa ajava Riku Heinonen vaihtoi maaliskuussa TSI-Golfinsa Focukseen. Aiemminkin Focuksia omistaneen Heinosen syrjähyppy VW-maailmaan ei mennyt toivotunlaisesti.

- Oli pakko vaihtaa Golf pois. Siihen tehtiin parin vuoden aikana 20 000 eurolla takuukorjauksia. Muun muassa DSG-laatikko uusittiin, ja mittaristossa paloi usein milloin mikäkin varoitusvalo erinäisiä aikoja.


Vaikka ne DSG-laatikot valtaosalla ihan hyvin toimisivatkin, niin riski niiden hajoamisesta on suurempi kuin tavallisilla automaateilla tai muiden valmistajien vastaavilla vaihteistoilla.
Rynelle: Enpä viitsi katsella jos kerran näin on. Olen luullut että Suomessa myydyissä Volkkareissa 1,6 fsi on aina ketjukone ja 2,0 fsi hihnakone.

Volkkarin laadusta on kokemusta Passatin muodossa ja siitä ei sen enempää.
Ammattilainen:
DaViega:
Ammattilainen:
Jos se on miehisen miehen merkki että ostaa käsin veivattavalla vaihteistolla varustetun auton, niin olen paljon mieluummin se neitimäinen mies, joka ajattelee autoilussa mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Ei paskan vertaa vähempää voisi kiinnostaa veivata manuaalia....hyi v****.


Jos asiaa katsotaan sinun näkökulmasta, niin taidat sitten olla joku bb-niko?



Sinä varmaan osaat jostain bb-nikosta kertoa enemmän kun sitä roskaa nähtävästi seuraat.....
:laugh:


Se tuli ensimmäisenä mieleen noista sun mielipiteistä - kait sinussa on sitten jotain samaa ;)
DaViega:
Ammattilainen:
DaViega:
Ammattilainen:
Jos se on miehisen miehen merkki että ostaa käsin veivattavalla vaihteistolla varustetun auton, niin olen paljon mieluummin se neitimäinen mies, joka ajattelee autoilussa mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Ei paskan vertaa vähempää voisi kiinnostaa veivata manuaalia....hyi v****.


Jos asiaa katsotaan sinun näkökulmasta, niin taidat sitten olla joku bb-niko?



Sinä varmaan osaat jostain bb-nikosta kertoa enemmän kun sitä roskaa nähtävästi seuraat.....
:laugh:


Se tuli ensimmäisenä mieleen noista sun mielipiteistä - kait sinussa on sitten jotain samaa ;)


En voi sanoa kun en moista roskaa katso.....

:laugh:
Minusta on outoa, että eri voimansiirtojen vertailu johtaa kovin usein toisin ajattelevien halveksimiseen ja nimittelyyn.

Lisäksi näkee arvioita, joissa <lisää tähän epäsuosikki vaihteistosi> ajavia kategorisoidaan omien kuvitelmien mukaan. Siis arvioidaan millaisia nuo toisin valinneet varmaan ovat ja millä perustein he tekivät valinnan jota itse ei tehnyt. Nämäkin arviot näyttävät usein aika halventavilta.

Kumma homma. En ole nähnyt samanlaista toisen älynlahjojen halveksimista vaikkapa sen perusteella, että yksi on valinnut kiinteän vetokoukun ja toinen irrotettavan. Tai mikä pahinta, taitettavan. Olisiko ihan ilman vetokoukkua ajava sitten se kaikkein pöljin puusilmä?

Mitäs jos valittaisiin se mikä tuntuu kivalta ja myönnetään, että "mä halusin tällasen"
740 GLE:
Mitäs jos valittaisiin se mikä tuntuu kivalta ja myönnetään, että "mä halusin tällasen"


Harhaoppisuutta !! Sinut pitäisi polttaa roviolla. Auton perimmäinen tarkoitus on olla riitelyn ja/tai itsekorostuksen ydin. Lisäksi autokeskustelu on pyhitetty oman pahanolon tunteen jakamiseen.

Häpeäisit edes esittää moista harhaoppia :D

Uusimmat käänteet

Pomot saa kenkää, viallisten DSG:iden arvioitu kustannus VW:lle tähän mennessä 400 miljoonaa euroa... Takaisinkutsua vältetään viimeiseen asti:

http://autonews.gasgoo.com/china-news/vw-china-vp-may-leave-company-soon-de parture-pote-120711.shtml
Unohtui mainita, että Kiinassa takuu kasvatetaan samaan 10 vuoteen/160tkm:iin kuin USA:ssakin. Suomessa ei tarvitse, kun täällä myytävissä DSG:issä ei ilmeisesti vikoja ole (tai omistajat jostain syystä omien etujen vastaisesti kiistävät kiivaasti mahdolliset viat...)
Jos tuollaisen uutisoinnin jälkeen Suomen VW väittää että yksittäisiä laatikoita on rikkoontunut, niin :laugh:

Onneksi on itse tajunnut jo 90-luvulla olla sekaantumatta noihin paskoihin. Ajoin muuten äskettäin ruokatunnilla yhtenä päivänä ruuhkaliikenteessä 130 tkm ajettua 2009 mallin 2.0 Golf TDI/DSG Farmaria, joka oli kaverilla myytävänä ja kokemus oli todella luokaton; Vitunmoinen rengasmelu kehä I liikenteessä, kohina ja Jyrinä täysin vailla vertaansa!!
Sitten liikennevaloissa Dieselin 2,0 järkyttävän kova rouskutus kuuluu sisälle ja koko auto tärisee.. Miten vitussa te voitte kehua tätä traktoria hyväksi autoksi??
Aivan uskomaton järkyttävä paska!! aikoinaan minulla oli 2006 mallin Avensis, joka oli paljon miellyttävämpi ja vauhdeissa hiljaisempi ja sivistyneempi olemukseltaan. HUH!

AINOA hyvä oli joo, Tekniikanmaailman kehuma ohjaus, ratti oli kiva mutta siihen se hauskuus loppui kun kaikki muu ympärillä on niin Spartalaista ankeeta että.
Pahin oli muuten liikenteessä liian pienet sivupeilit joista ei näe yhtään mitään. Kaikissa Japseissa, Korealaisissa, Jenkeissä sekä muissa AUTOISSA on kunnon peilit joilla pärjää jopa peräkärryn kanssa. Näissäkin on pitänyt Saksalaisen nuukailla, peililasi on niin kallista.. ????
Missään ennen en näin onnettomia ja pieniä muotoilulla pilattuja partapeilejä yhdistettynä kuperaan kylkeen, -ole nähnyt!

Sitten toi DSG käytös; Panet jumalauta alueen D päälle ja rupeat painamaan kaasua, ensin ei pitkään tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä vitunmoinen muulinpotku perseeseen ja lähdetään liikkeelle nykäisten. Rinnalla olleet manuaalivaihteiset autot on jo siinä vaiheessa pari kolme autonmittaa sinua edellä!!??
Tuo koeajo palautti taas maanpinnnalle, kuinka kohloja nämä tietyt Saksalaiset voikaan olla!! Ja näitä toiset haluaa into piukeena..
Käykääs joskus huviksenne Golfin jälkeen ajamassa erillisrunkoista nelivetoista, jossa perinteinen Dieselautomaatti; Ei viiveitä liikkeelle lähdössä ja ei mitään rykäisyjä eikä jyrinää renkaista autoon sisälle. Mukavuus on aivan eri luokkaa.
Moni manuaalilaatikkokin toimii fiksummin ja helpommin normaaliautoissa kuin tuo 2.0 TDI/DSG Golf farmari.
Tähän kyseiseen autoon oli kuulemma laatikko jo kerran vaihdettu takuuna muuten.
Miten joku urpo voi mennä sekaantumaan käytettyyn Golfiin DSG paskalaatikolla, jonka kestosta ei ole mitään takeita plus että itse olet vastuussa kun marmoritiskillä alkaa läpänheitto "POIKKEUSTAPAUKSESTA...".
Ostakaa vaan näitä kaytettynä 280tkm ajettuna sitten..(Ilman ongelmia..Heh..)

<< edellinen 1 2 3 4 seuraava >>

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto