Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä
Hae keskusteluista
Saksan autopiireissä kuhistaan nyt Audin ongelmista.

<< edellinen 1 2 3 4 5 seuraava >>

quattroholic käyttää aina samaa taktiikkaa kun Audin ongelmista on kyse. eli yrittää viedä horinoillaan huomion muualle itse pääasiasta Audin ongelmista. Annan kokemuksesta Wesalle ja muille vinkin ei kannata lähteä sen trollauksiin mukaan. Toivon että nyt tässä uutisessa jatkossa käsitellään Audin eikä quattroholicin ongelmia.
VeeAaaGee:
quattroholic käyttää aina samaa taktiikkaa kun Audin ongelmista on kyse. eli yrittää viedä horinoillaan huomion muualle itse pääasiasta Audin ongelmista. Annan kokemuksesta Wesalle ja muille vinkin ei kannata lähteä sen trollauksiin mukaan. Toivon että nyt tässä uutisessa jatkossa käsitellään Audin eikä quattroholicin ongelmia.


Kuka otti mut mukaan keskusteluun, vaikka mua ei kiinnostanut pätkääkään koko aihe. Hei, sehän olet sinä Poslari +. Ja kyllä sinulla niitä ongelmia riittää, trollauksen champpari.
Ajattelija2013:

Kuten Kauppalehden uutisessakin mainittiin, A4/A5:en ongelmana oli lähinnä tylsä muotoilu. Itse olen Audin perusmallien (ja muidenkin saksalaisten premiumien) tylsästä muotoilusta vaahdonnut jo vuosia ja olen erittäin tyytyväinen, jos uusi C Mersu avasi Audin johtajien silmät.

Nämä on makuasioita, minusta Audi on aina ollut tyylikäs ja hyvin viimeistelty. Ainoastaan pikkumallien sisustan muotoilu ei miellytä silmää mutta ulkopuolelta mitä tahansa mallia kehtaa kyllä esitellä parkkipaikalla.
ritsa:
Ajattelija2013:

Kuten Kauppalehden uutisessakin mainittiin, A4/A5:en ongelmana oli lähinnä tylsä muotoilu. Itse olen Audin perusmallien (ja muidenkin saksalaisten premiumien) tylsästä muotoilusta vaahdonnut jo vuosia ja olen erittäin tyytyväinen, jos uusi C Mersu avasi Audin johtajien silmät.

Nämä on makuasioita, minusta Audi on aina ollut tyylikäs ja hyvin viimeistelty. Ainoastaan pikkumallien sisustan muotoilu ei miellytä silmää mutta ulkopuolelta mitä tahansa mallia kehtaa kyllä esitellä parkkipaikalla.


Makuasioita tavallaan kyllä, mutta kuten CLA:n loistava menestys ja innostuneisuus tulevasta C sarjasta osoittaa, haluavat ihmiset modernimpaa ja rohkeampaa muotoilua. Jos tuleva A4/A5 näyttää siltä kuin julki tulleissa luonnoksissa, tulee ainakin oma merkkini vaihtumaan luultavasti Bemariin, Mersuun tai Volvoon.
A-utoilija:
Vähän luulen, että TM kestotilaajia täällä ei montaa ole. Itse taisin viimeksi olla kestotilaaja 15 vuotta sitten. Irtonumeroilla mennään nyt ja jatkossa kaikkien lehtien suhteen, vaikka puhelinmyyjät kuinka tyrkyttäisi tilausetuja.

Eli kestotilausperuste ei voi olla tämmöisten palstojen osallistumisperuste. Palstan moderointi on ainut järkevä keino ja sellainen onkin yleensä esim. merkkikohtaisilla palstoilla, joilla jaetaan määräaikaisia porttikieltoja ja poistetaan viestejä eli trollaus on vaikeaa. Joku vaan pitäisi saada moderaattoriksi tänne ja TM toimitusta moinen ei ole kiinnostanut.


Jos näin on, niin sitten se ei olisi toimiva ratkaisu. Mutta sitten pitäisi jotenkin toisella keinolla hoitaa se, että yhdellä kirjoittajalla on vain yksi nimimerkki. Muutenhan tuohon jatkuvaan trollaamiseen on vaikeaa puuttua.
En käsitä miten Audin ongelmat vaikka isoja ovatkin. Voivat saada yhden usempaa nimimerkkiä käyttävän trollin sekoamaan täysin.
Ajattelija2013:
ritsa:
Ajattelija2013:

Kuten Kauppalehden uutisessakin mainittiin, A4/A5:en ongelmana oli lähinnä tylsä muotoilu. Itse olen Audin perusmallien (ja muidenkin saksalaisten premiumien) tylsästä muotoilusta vaahdonnut jo vuosia ja olen erittäin tyytyväinen, jos uusi C Mersu avasi Audin johtajien silmät.

Nämä on makuasioita, minusta Audi on aina ollut tyylikäs ja hyvin viimeistelty. Ainoastaan pikkumallien sisustan muotoilu ei miellytä silmää mutta ulkopuolelta mitä tahansa mallia kehtaa kyllä esitellä parkkipaikalla.


Makuasioita tavallaan kyllä, mutta kuten CLA:n loistava menestys ja innostuneisuus tulevasta C sarjasta osoittaa, haluavat ihmiset modernimpaa ja rohkeampaa muotoilua. Jos tuleva A4/A5 näyttää siltä kuin julki tulleissa luonnoksissa, tulee ainakin oma merkkini vaihtumaan luultavasti Bemariin, Mersuun tai Volvoon.

Mersun keulamaski vaan on jo vuosia ollut sellainen että sillä saa pilattua muuten tyylikkään auton, samoin sisusta on turhan suoraviivainen ja pelkistetty. Tuskinpa kukaan Mersua muutenkaan muotoilun takia ostaa, kyllä taustalla on muut motiivit.
Mersun keulamaski vaan on jo vuosia ollut sellainen että sillä saa pilattua muuten tyylikkään auton, samoin sisusta on turhan suoraviivainen ja pelkistetty. Tuskinpa kukaan Mersua muutenkaan muotoilun takia ostaa, kyllä taustalla on muut motiivit.


Mersun muotoilu ja sisustus on vuosia ollut pielessä. Mutta viimeisen vuoden sisällä on tapahtunut todellinen parannus. Itse väitän, että erittäin onnistunut ja kiitelty muotoilu on ainoa syy, miksi Mersu myy tällä hetkellä "ei oota". Eihän esimerkiksi CLA ole ominaisuuksiltaan mikään huippuauto, vaan hieman parempaa keskitasoa.
Ajattelija2013:
Mersun keulamaski vaan on jo vuosia ollut sellainen että sillä saa pilattua muuten tyylikkään auton, samoin sisusta on turhan suoraviivainen ja pelkistetty. Tuskinpa kukaan Mersua muutenkaan muotoilun takia ostaa, kyllä taustalla on muut motiivit.


Mersun muotoilu ja sisustus on vuosia ollut pielessä. Mutta viimeisen vuoden sisällä on tapahtunut todellinen parannus. Itse väitän, että erittäin onnistunut ja kiitelty muotoilu on ainoa syy, miksi Mersu myy tällä hetkellä "ei oota". Eihän esimerkiksi CLA ole ominaisuuksiltaan mikään huippuauto, vaan hieman parempaa keskitasoa.

Etuveto Mersu ei muutenkaan kiinnosta. Onko sinulla tietoa miksi VW käyttää samasta moottorista mallimerkintää TSI kun Audi taasen TFSI?
ritsa:
Ajattelija2013:
Mersun keulamaski vaan on jo vuosia ollut sellainen että sillä saa pilattua muuten tyylikkään auton, samoin sisusta on turhan suoraviivainen ja pelkistetty. Tuskinpa kukaan Mersua muutenkaan muotoilun takia ostaa, kyllä taustalla on muut motiivit.


Mersun muotoilu ja sisustus on vuosia ollut pielessä. Mutta viimeisen vuoden sisällä on tapahtunut todellinen parannus. Itse väitän, että erittäin onnistunut ja kiitelty muotoilu on ainoa syy, miksi Mersu myy tällä hetkellä "ei oota". Eihän esimerkiksi CLA ole ominaisuuksiltaan mikään huippuauto, vaan hieman parempaa keskitasoa.

Etuveto Mersu ei muutenkaan kiinnosta. Onko sinulla tietoa miksi VW käyttää samasta moottorista mallimerkintää TSI kun Audi taasen TFSI?


Eiköhän kyse ole vain luoda mielikuva että kyseessä olisi eri tuota jopa "premium" tuote. Samahan se on DSG kanssa Audissa se on S-tronic vaikka ihan sama loota
ritsa:
Ajattelija2013:
Mersun keulamaski vaan on jo vuosia ollut sellainen että sillä saa pilattua muuten tyylikkään auton, samoin sisusta on turhan suoraviivainen ja pelkistetty. Tuskinpa kukaan Mersua muutenkaan muotoilun takia ostaa, kyllä taustalla on muut motiivit.


Mersun muotoilu ja sisustus on vuosia ollut pielessä. Mutta viimeisen vuoden sisällä on tapahtunut todellinen parannus. Itse väitän, että erittäin onnistunut ja kiitelty muotoilu on ainoa syy, miksi Mersu myy tällä hetkellä "ei oota". Eihän esimerkiksi CLA ole ominaisuuksiltaan mikään huippuauto, vaan hieman parempaa keskitasoa.

Etuveto Mersu ei muutenkaan kiinnosta. Onko sinulla tietoa miksi VW käyttää samasta moottorista mallimerkintää TSI kun Audi taasen TFSI?


Saahan CLA Mersun nelivetoisenakin.

Kyse on puhtaasti nimeämisestä ja brändistä. Samoinhan A3 Audissa on s-tronic, vaikka vaihteisto on tismalleen sama kuin Golfin DSG. Kuitenkin taas suurissa Audeissa s-tronic on eri vaihteisto, kuin A3 Audissa, samasta nimestä huolimatta.

TSI/TFSI moottoreista ongelmia on ollut pienissä moottoreissa, eli 1.2 ja 1.4 litraisissa koneissa. Moottorit ovat siis tismalleen samoja nimistä huolimatta.
Ajattelija2013:

TSI/TFSI moottoreista ongelmia on ollut pienissä moottoreissa, eli 1.2 ja 1.4 litraisissa koneissa. Moottorit ovat siis tismalleen samoja nimistä huolimatta.

Tämän mukaan sama ongelma on myös 1.8 koneissa.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

Internet ajassa on se hyvä puoli että ihmiset pystyvät vaivattomasti ja nopeasti kysymään ja keskustelemaan asioista. 15 vuotta sitten tällainen asia olisi varmasti jäänyt monelta huomaamatta ja omistajalle olisi vain sanottu että yksilövika.
Ajattelija2014:
Kolmen johtavan premium-merkin taistelu markkinoista on ajautunut erikoiseen tilanteeseen. BMW ja Mercedes vyöryttävät vauhdilla uusia malleja, mutta Audi junnaa paikallaan.

Audi joutuu siirtämään usean mallin esittelyä. viime kesänä Volkswagenilta tytäryhtiö Audin kehitysjohtajaksi siirtynyt Ulrich Hackenberg komensi valmiiksi suunnitellut uutuudet takaisin työpöydälle.

Alkujaan uuden Audi A4:n piti ilmestyä myyntiin ensi syksynä, sitten aikataulua muutettiin ensi vuoden alkuun ja nyt tähdätään vuoden 2015 kesään.

Uuden sukupolven luksusmaasturi Q7:n tuloa siirrettiin useilla kuukausilla vuoden 2015 alkupuolelle.

Syynä siirtoihin ovat pahimpien kilpailijoiden saavuttama tekninen etumatka.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audin+pasmat+menivat+yllattaen+uusik si/201402636817


Olen ylpeä Hackenbergin kaapista ulostulosta ja julkisesta tunnustuksesta "kilpailijoiden saavuttamasta teknisestä etumatkasta"
audi 66kw:
Ajattelija2014:
Kolmen johtavan premium-merkin taistelu markkinoista on ajautunut erikoiseen tilanteeseen. BMW ja Mercedes vyöryttävät vauhdilla uusia malleja, mutta Audi junnaa paikallaan.

Audi joutuu siirtämään usean mallin esittelyä. viime kesänä Volkswagenilta tytäryhtiö Audin kehitysjohtajaksi siirtynyt Ulrich Hackenberg komensi valmiiksi suunnitellut uutuudet takaisin työpöydälle.

Alkujaan uuden Audi A4:n piti ilmestyä myyntiin ensi syksynä, sitten aikataulua muutettiin ensi vuoden alkuun ja nyt tähdätään vuoden 2015 kesään.

Uuden sukupolven luksusmaasturi Q7:n tuloa siirrettiin useilla kuukausilla vuoden 2015 alkupuolelle.

Syynä siirtoihin ovat pahimpien kilpailijoiden saavuttama tekninen etumatka.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audin+pasmat+menivat+yllattaen+uusik si/201402636817


Olen ylpeä Hackenbergin kaapista ulostulosta ja julkisesta tunnustuksesta "kilpailijoiden saavuttamasta teknisestä etumatkasta"


Kaikki ei ole ylpeitä kuten huomaat tämän ketjun keskustelusta. Siksi toivoisin että unohtaisimme kaikki Audin ongelmat ja emme enää puhuisi niistä. Silloin rauha pysyy maassa ja kaikki ovat onnellisia.
Mites Audin mainoslause "Teknistä etumatkaa", voiko sitä siis enää käyttää mainonnassa?
Sui Hing:
audi 66kw:
Ajattelija2014:
Kolmen johtavan premium-merkin taistelu markkinoista on ajautunut erikoiseen tilanteeseen. BMW ja Mercedes vyöryttävät vauhdilla uusia malleja, mutta Audi junnaa paikallaan.

Audi joutuu siirtämään usean mallin esittelyä. viime kesänä Volkswagenilta tytäryhtiö Audin kehitysjohtajaksi siirtynyt Ulrich Hackenberg komensi valmiiksi suunnitellut uutuudet takaisin työpöydälle.

Alkujaan uuden Audi A4:n piti ilmestyä myyntiin ensi syksynä, sitten aikataulua muutettiin ensi vuoden alkuun ja nyt tähdätään vuoden 2015 kesään.

Uuden sukupolven luksusmaasturi Q7:n tuloa siirrettiin useilla kuukausilla vuoden 2015 alkupuolelle.

Syynä siirtoihin ovat pahimpien kilpailijoiden saavuttama tekninen etumatka.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audin+pasmat+menivat+yllattaen+uusik si/201402636817


Olen ylpeä Hackenbergin kaapista ulostulosta ja julkisesta tunnustuksesta "kilpailijoiden saavuttamasta teknisestä etumatkasta"


Kaikki ei ole ylpeitä kuten huomaat tämän ketjun keskustelusta. Siksi toivoisin että unohtaisimme kaikki Audin ongelmat ja emme enää puhuisi niistä. Silloin rauha pysyy maassa ja kaikki ovat onnellisia.


Kyllä kai noista ongelmista voi ja saa keskustella neutraalisti.
MasterOfPuppets:
Mites Audin mainoslause "Teknistä etumatkaa", voiko sitä siis enää käyttää mainonnassa?

Sitä teknistä etumatkaa voi todellakin käyttää mainoslauseessa, sehän se ongelma juuri on, tuodaan liiaan hienoa tekniikkaa keskeneräisenä markkinoille. Jos tarkoitus oli vain vittuilla niin voitko lopettaa. Tuskin kukaan Audin omistajista pitää ongelmia mitenkään erityisen hauskana. Ja jos ei itse kyseistä autoa omista mutta silti nauttii toisen ahdingosta niin se taas on sairasta.
Aiheeseen palatakseni. Ei ole Audi ensimmäinen saati viimeinen merkki, joka on joutunut muuttamaan suunitelmiaan, kun toinen merkki on esitellyt omat uudet mallinsa ja ne ovat yllättäneet "hyvyydellään".
Jotenkin muistelisin, että S-sarjan pääkilpailijan uuden mallin tuloa olisi aikaistettu, koska ei haluta antaa niin paljoa etumatkaa myynnillisesti mersulle.
finman:
Aiheeseen palatakseni. Ei ole Audi ensimmäinen saati viimeinen merkki, joka on joutunut muuttamaan suunitelmiaan, kun toinen merkki on esitellyt omat uudet mallinsa ja ne ovat yllättäneet "hyvyydellään".
Jotenkin muistelisin, että S-sarjan pääkilpailijan uuden mallin tuloa olisi aikaistettu, koska ei haluta antaa niin paljoa etumatkaa myynnillisesti mersulle.


Ei aavistustakaan mitä merkkiä tarkoitat mutta Audista poiketen sillä täytyy olla teknistä etumatkaa jos se voi aikaistaa mallin esittelyä. Audihan joutuu taas siirtämään esittelyä myöhempään kun muilla on jo myytävissä malleissa teknistä etumatkaa Audin tuleviin malleihin verrattuna.

finman:
Aiheeseen palatakseni. Ei ole Audi ensimmäinen saati viimeinen merkki, joka on joutunut muuttamaan suunitelmiaan, kun toinen merkki on esitellyt omat uudet mallinsa ja ne ovat yllättäneet "hyvyydellään".
Jotenkin muistelisin, että S-sarjan pääkilpailijan uuden mallin tuloa olisi aikaistettu, koska ei haluta antaa niin paljoa etumatkaa myynnillisesti mersulle.

Mistään hyvyydestä ei ole kyse vaan siitä että markkinoille tuodaan testaamatta liian uutta tekniikkaa. Aivan samoin kuin tietotekniikassa, mitä uudempi prosessori sitä parempi ja hienompi. Siitä huolimatta että se on kolmen kuukauden päästä huollossa. Sitä ei naapureille kerrota mutta se kerrotaan että se on helvetin hieno ja nopea. Tämä on tämän päivän ongelma, on tärkeää että on uutta ja hienoa tekniikkaa, se on tärkeää kertoa kaikille siitä huolimatta että se ei toimi eikä sillä tee sen jälkeen mitään muuta kuin lisälaskua.

Kaikki pitää nykyään olla hienoa, niin hienoa että naapuri tulee kateelliseksi, voi sitä naapurin iloa kun meidän hieno auto joudutaan hinaamaan korjaamolle. Ihan oikeasti tähänkö ollaan tultu? Siltä ainakin vaikuttaa kun lukee näitä juttuja, raha ratkaisee köyhät kyykkyyn, minun auto on paras ja niin edelleen. Mahtaa veteraanit olla haudoissaan tyytyväisiä mihin suomipoika on päätynyt.

Nyt meidän kuluttajien kannattaa pariin kertaan miettiä mitä me oikeasti tarvitaan, hienoa vai toimivaa tekniikkaa.
ritsa:
finman:
Aiheeseen palatakseni. Ei ole Audi ensimmäinen saati viimeinen merkki, joka on joutunut muuttamaan suunitelmiaan, kun toinen merkki on esitellyt omat uudet mallinsa ja ne ovat yllättäneet "hyvyydellään".
Jotenkin muistelisin, että S-sarjan pääkilpailijan uuden mallin tuloa olisi aikaistettu, koska ei haluta antaa niin paljoa etumatkaa myynnillisesti mersulle.

Mistään hyvyydestä ei ole kyse vaan siitä että markkinoille tuodaan testaamatta liian uutta tekniikkaa. Aivan samoin kuin tietotekniikassa, mitä uudempi prosessori sitä parempi ja hienompi. Siitä huolimatta että se on kolmen kuukauden päästä huollossa. Sitä ei naapureille kerrota mutta se kerrotaan että se on helvetin hieno ja nopea. Tämä on tämän päivän ongelma, on tärkeää että on uutta ja hienoa tekniikkaa, se on tärkeää kertoa kaikille siitä huolimatta että se ei toimi eikä sillä tee sen jälkeen mitään muuta kuin lisälaskua.

Nyt meidän kuluttajien kannattaa pariin kertaan miettiä mitä me oikeasti tarvitaan, hienoa vai toimivaa tekniikkaa.


Olen kyllä siinä mielessä eri mieltä, että jos tässä autoista puhutaan, niin ne toimivat aivan käsittämättömän hyvin monimutkaisuudestaan huolimatta. Olen tästäkin aiheesta ennenkin kirjoittanut, mutta kirjoitetaan nyt taas.

Lähipiirini autoissa merkistä riippumatta ei ole käytännössä ollut juuri mitään vikoja vuosikausiin. Merkkeinä on ollut äkkiä ajateltuna Audia, Bemaria, Volvoa, Volkkaria, Hondaa, Toyotaa ja Opelia, hintahaarukkana 15-120 t€. Autot on siis ostettu uutena muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Näistä autoista tasan yksi on hajonnut. Tämäkin hajoaminen tapahtui, kun auto oli kolme viikkoa vanha ja alihankkijalta oli ilmeisesti tullut valmiiksi viallinen osa. Ja yhdessä Audissa on tämän lisäksi ollut se ohjausongelma, joka ainakin nyt toistaiseksi on kunnossa. On suorastaan hämmästyttävää, että niin monimutkainen laite kuin nykyauto, voi toimia näin käsittämättömän hyvin.

Toki joissain malleissa voi olla suunnitteluvirheitä ja näin viallisia tuotteita voi päätyä asiakkaille. Mutta kokonaisuutena tilanne on suorastaan käsittämättömän hyvä. Jos vaikka suomalainen rakennusteollisuus pääsisi joskus lähellekään samaa laatutasoa, niin asuntojen hinnat puoliintuisivat.
Ajattelija2013:
ritsa:
finman:
Aiheeseen palatakseni. Ei ole Audi ensimmäinen saati viimeinen merkki, joka on joutunut muuttamaan suunitelmiaan, kun toinen merkki on esitellyt omat uudet mallinsa ja ne ovat yllättäneet "hyvyydellään".
Jotenkin muistelisin, että S-sarjan pääkilpailijan uuden mallin tuloa olisi aikaistettu, koska ei haluta antaa niin paljoa etumatkaa myynnillisesti mersulle.

Mistään hyvyydestä ei ole kyse vaan siitä että markkinoille tuodaan testaamatta liian uutta tekniikkaa. Aivan samoin kuin tietotekniikassa, mitä uudempi prosessori sitä parempi ja hienompi. Siitä huolimatta että se on kolmen kuukauden päästä huollossa. Sitä ei naapureille kerrota mutta se kerrotaan että se on helvetin hieno ja nopea. Tämä on tämän päivän ongelma, on tärkeää että on uutta ja hienoa tekniikkaa, se on tärkeää kertoa kaikille siitä huolimatta että se ei toimi eikä sillä tee sen jälkeen mitään muuta kuin lisälaskua.

Nyt meidän kuluttajien kannattaa pariin kertaan miettiä mitä me oikeasti tarvitaan, hienoa vai toimivaa tekniikkaa.


Olen kyllä siinä mielessä eri mieltä, että jos tässä autoista puhutaan, niin ne toimivat aivan käsittämättömän hyvin monimutkaisuudestaan huolimatta. Olen tästäkin aiheesta ennenkin kirjoittanut, mutta kirjoitetaan nyt taas.

Lähipiirini autoissa merkistä riippumatta ei ole käytännössä ollut juuri mitään vikoja vuosikausiin. Merkkeinä on ollut äkkiä ajateltuna Audia, Bemaria, Volvoa, Volkkaria, Hondaa, Toyotaa ja Opelia, hintahaarukkana 15-120 t€. Autot on siis ostettu uutena muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Näistä autoista tasan yksi on hajonnut. Tämäkin hajoaminen tapahtui, kun auto oli kolme viikkoa vanha ja alihankkijalta oli ilmeisesti tullut valmiiksi viallinen osa. Ja yhdessä Audissa on tämän lisäksi ollut se ohjausongelma, joka ainakin nyt toistaiseksi on kunnossa. On suorastaan hämmästyttävää, että niin monimutkainen laite kuin nykyauto, voi toimia näin käsittämättömän hyvin.

Toki joissain malleissa voi olla suunnitteluvirheitä ja näin viallisia tuotteita voi päätyä asiakkaille. Mutta kokonaisuutena tilanne on suorastaan käsittämättömän hyvä. Jos vaikka suomalainen rakennusteollisuus pääsisi joskus lähellekään samaa laatutasoa, niin asuntojen hinnat puoliintuisivat.

Olen varmaan vanhempaa sukupolvea mutta kyllä auton täytyy kestää vähintään 200 tuhatta kilometriä ilman suurempaa remonttia. Tuolla Vag keskustelussa kun tulee esiin että jo 35 tuhannen kilometrin kohdalla on jakoketju hypännyt ja turbo on hajalla. En minä ainakaan uskalla tällaista autoa ostaa.
Olen varmaan vanhempaa sukupolvea mutta kyllä auton täytyy kestää vähintään 200 tuhatta kilometriä ilman suurempaa remonttia. Tuolla Vag keskustelussa kun tulee esiin että jo 35 tuhannen kilometrin kohdalla on jakoketju hypännyt ja turbo on hajalla. En minä ainakaan uskalla tällaista autoa ostaa.


Tuo lasketaan viimeisessä kappaleessa mainitsemiini suunnitteluvirheisiin. On selvää, että sellaisia joskus tulee ja tietenkin vaihteiston tai moottorin pitäisi kestää se 200 tkm.

Mutta jos puhutaan autoista yleisesti, niin kyllä ne tavattoman luotettavia ovat, vaikka ovat nykyisin täynnä ties minkälaista hilavitkutinta ja elektroniikkaa. No näistä autoista kokemusta on tosiaan korkeintaan noin 100.000 km asti, mutta onhan sitä nyt siinäkin. Tuo taitaa olla keskimäärin se kilometrimäärä, jonka uuden auton ostaja ajaa.
Ajattelija2013:
Olen varmaan vanhempaa sukupolvea mutta kyllä auton täytyy kestää vähintään 200 tuhatta kilometriä ilman suurempaa remonttia. Tuolla Vag keskustelussa kun tulee esiin että jo 35 tuhannen kilometrin kohdalla on jakoketju hypännyt ja turbo on hajalla. En minä ainakaan uskalla tällaista autoa ostaa.


Tuo lasketaan viimeisessä kappaleessa mainitsemiini suunnitteluvirheisiin. On selvää, että sellaisia joskus tulee ja tietenkin vaihteiston tai moottorin pitäisi kestää se 200 tkm.

Mutta jos puhutaan autoista yleisesti, niin kyllä ne tavattoman luotettavia ovat, vaikka ovat nykyisin täynnä ties minkälaista hilavitkutinta ja elektroniikkaa. No näistä autoista kokemusta on tosiaan korkeintaan noin 100.000 km asti, mutta onhan sitä nyt siinäkin. Tuo taitaa olla keskimäärin se kilometrimäärä, jonka uuden auton ostaja ajaa.

Minulla on 4 kuukautta vanha auto jossa on kaikki mahdollinen mitä voi autossa olla, mukaan lukien kosketusnäyttö ja internet. Useimpien mielestä varmasti hieno peli mutta minulle se on vain kulkuväline, toisin kuin moottoripyörät mitä omistan, ne on jotain ihan muuta ja sen joko ymmärtää tai sitten ei. Aion pitää nykyistä autoani yhtä pitkään mitä edellisiäkin mikäli se toimii yhtä hyvin. Toistaiseksi ei ole ollut muita ongelmia kuin se että tietokone buuttaa itsensä yli 25 asteen pakkasessa parin minuutin viiveellä mutta se on todennäköisesti varojärjestelmä. Minulle henkilökohtaisesti tärkeintä ja uskallan väittää että myös suurimmalle osalle väestöä, erityisesti nuorille ja huonotuloisille on se että auto toimii, sillä pääsee siis joka päivä kouluun tai töihin on pääasia. Tällä hetkellä näyttää siltä että tekniikka menee luotettavuuden edelle.

2.0 TFSI moottorissa ainakin pahoja laatuongelmia

Kahdella työkaverillani on Audeissaan mennyt nuo kaksilitraiset turbomoottorit vaihtokuntoon noin 100tkm kohdalla. Alusta alkaen söivät paljon öljyä eli litran noin 2000-4000km välein, mutta se oli huollon mukaan normaalia. Sadantonnin kohdalla sitten koneet söivät jo litran 500-800km välein. Koneet vaihtokunnossa ja maahantuoja pesi kätensä. Moottorin vaihdolla hintaa 13000€.

Saattaa toki koskea vain tuota tiettyä moottorityyppiä,mutta minä ainakin pidän sormeni erossa Audeista kavereiden kokemusten jälkeen.

<< edellinen 1 2 3 4 5 seuraava >>

 

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto