Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä

Automittaukset

12.11.2007

Autojen testaaminen perustuu isolta osin testien tekijöiden, koeajajien, subjektiivisiin arvioihin, jotka syntyvät erilaisissa ajokokeissa. Niistä ei koskaan päästä eroon, eikä ole mitään tarvettakaan, sillä ihmisethän autoilla loppujen lopuksi ajavat.

Ihmisaistit ovat säilyneet myös tietokoneaikana tärkeimpänä arvosteluperusteena. Suurimmillakin autotehtailla viime kädessä koeajajan takapuolituntuma ratkaisee. Se vahvistaa tai kumoaa tietokonesimulaatioiden onnistumisen ja täydentää monimutkaisilla mittausjärjestelyillä saatua tietoa auton ominaisuuksista.

Objektiiviset, täysin makuasioista riippumattomat mittaustulokset kuuluvat kuitenkin erottamattomana osana testitoimintaan. Tekniikan Maailma on kautta aikojen ollut tunnettu täsmällisistä mittauksistaan. Ne myös selkeästi erottavat TM:n monista muista julkaisuista, joissa autojen arviointi perustuu pelkästään summittaiseen ajeluun ja ”mutu”-tietoon.

Pitkät perinteet velvoittavat mittauksissa jatkuvaan tarkkuuteen. Se varmistetaan muun muassa ajanmukaisella testausvälineistöllä ja mittausolosuhteiden kontrolloinnilla.


Sisältö

  1. Automittaukset
  2. Autotesti alkaa
  3. Jarrut
  4. Kiihtyvyys
  5. Kulutus
  6. Käyttötestimittaukset
  7. Lämmityslaite
  8. Melu
  9. Mittarivirheet
  10. Päästöt
  11. Staattiset mittaukset
  12. Valot
  13. Valot osa 2
  14. Väistökoe
  15. Renkaat
  16. Muut mittaukset
Lähetä linkki kaverille Lähetä kaverille Tulosta juttu Tulosta

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto