Vantage V8 Roadsterin jälkeen Aston Martin esittelee V12 Vantage Roadsterin.

Joillekin ihmisille ei ole ollenkaan yhden tekevää, millaisella autolla ajelee Monacon satamassa tai Los Angelesin Venice Beachillä. Jo tieto siitä, että konepellin alla on V8-moottorin sijasta neljä sylinteriä enemmän, on riittävä. Tietenkin myös äänimaailma muuttuu toisenlaiseksi ja tarvittaessa lähtö tapahtuu tavallista livakammin.

Aston Martin aikoo valmistaa vain 101 kappaletta V12 Vantage Roadstereita, joiden konepellin alla on 5,9-litrainen moottori. Suurin teho on 380 kW ja vääntömomentti ilmoitetaan numeroin 570 Nm. Tehoa on siis 70 kW enemmän kuin 8-sylinterisessä sisarmallissa, ja se riittää viemään uutuuden nollasta sataan 4,5 sekunnissa. Eroa umpimalliin syntyy 0,3 sekuntia, mutta huippunopeus on sama 305 km/h.

Koriin on tullut spoileri takaluukun päälle sekä hiilikuituinen muotoilusarja ja vanteet ovat saaneet uuden muodon. Tehtaan ilmoituksen mukaan myös alustaa on säädetty uudelleen. Sport-nappulasta saa kaasupolkimen vaikutuksen herkemmäksi ja henkevämmän äänen moottoriin. Hintaa autolla on kymmenisen prosenttia enemmän kuin Coupélla eli noin 200 000 euroa ilman veroja Brittein saarilla.