BMW:n High Performance (HP) pyörien joukkoon on esitelty HP4, joka on kehitetty S1000 RR-mallista.

BMW kehuu uuden pyörän olevan kevyin nelisylinterinen 1000-kuutioinen, sillä sen kuivapaino on 169 kiloa ja täyteen tankattunakin paino jää 199 kiloon. Tähän on päästy muun muassa titaanista valmistettujen pakoputkien ja ainoastaan 7 Ah akun avulla.

Tekniikkapuolella on ennen näkemättömiä ratkaisuja, kuten lukkiutumattomat jarrut, joissa on märän kelin ja tiekäytön lisäksi erikseen asetus ratakäyttöön kuvioiduille tai sileille renkaille. HP4 on myös ensimmäinen sarjavalmisteinen moottoripyörä, jossa on DDC eli Dynamic Damping Control, joka säätää elektronisesti tietokoneen avulla iskunvaimennusta antureilta saatujen tietojen perusteella.

Nelisylinterinen rivimoottori kehittää 142 kW käyntinopeudella 13 000 r/min ja moottorin suurin käyntinopeus on 14 200 r/min. Suurin vääntömomentti puolestaan on 112 Nm ja vääntöä on käytettävissä enemmän kuin 1000 RR:ssä käyntinopeusalueella 6 000 – 9 750 r/min. Jotta HP4:llä pääsisi liikkeelle mahdollisimman liukkaasti, siinä on lähtöjärjestelmä.