Euroopasssa odotetaan Pariisissa esiteltävää 7.sukupolven Golfia, mutta Etelä-Amerikassa tullaan toimeen kirjainta vähemmällä.

Etelä-Amerikassa on esitelty uudet Gol ja Voyage, jotka ovat erittäin tärkeitä sikäläisillä markkinoilla. Ensiesittelystä 1980-luvun puolesta välistä alkaen niitä on valmistettu ja myyty pelkästään Brasiliassa yli 5 miljoonaa kappaletta. Gol-sana muuten on lainaa espanjan ja portugalin kielistä, missä se tarkoittaa maalia.

Kyseessä ei ole täysin uusi auto, vaan viistoperäinen Gol ja sen porrasperäinen Voyage-sisar ovat nyt edestä lähes saman näköisiä kuin viimeisimmät Jetta, Passat ja Polo. Takana valot ovat eri maissa valmistettavien Volkswagenien tapaan aiempaa vaakasuoremmat ja myös takaluukun muotoilua on uudistettu.

Sisustuksessa on pyritty korkeampaan laatuun ja antamaan asiakkaille vaikutelma aiempaa ylellisemmästä autosta. Konepellin alla on uusi 1,0-litrainen flex-moottori, joka kehittää 53 kW bensiinillä ja 56 kW etanolilla. Se riittää viemään auton nollasta sataan 12,9 sekunnilla ja huippunopeus on 165 km/h.