Kilpailu avolavamarkkinoilla kiristyy taas pykälän verran, kun täysin uusi Isuzu D-Max tulee ottamaan osuuttaan niistä.

Isuzu valmistaa D-Maxia kolmella ohjaamolla, joista Suomeen tuodaan vain kahta pidempää. Voimanlähteenä on aina 2,5-litrainen turbodiesel ja meillä sen voiman saa siirrettyä kaikille neljälle pyörälle. Vaihteistoksi voi valita kuusivaihteisen käsivalintaisen tai viisivaihteisen automaatin.

Hinnat alkavat LX:n 31 802 eurosta, jossa on henkilöautomaisesti ajonvakautus ja luistonesto sekä ikkunaturvaverhot ja sivuturvatyynyt. Ulkonäköä kohentavat 16-tuumaiset aluvanteet ja etusumuvalot kun taas mukavuutta talvella parantaa ajastimella varustettu lisälämmitin.

Sijoittamalla vähän yli 3 000 euroa lisää saa tuumaa kookkaammat pyörät, paremman Bluetoothilla varustetun radion, LED-takavalot, tasanopeussäätimen ja paljon muuta. Ohjaamon pidennys nostaa hintaa Space Cabista reilulla parilla tonnilla. Double Cab LS automaattivaihtein maksaa 42 022 euroa.

Investoimalla vielä 809 euroa lisää saa mallisarjan ylellisimmän LSX:n (sen saa vain Double Cabiin ja automaatin kera), jonka lisähinta tuo mukanaan muun muassa nahkaverhoilun, kuljettajan istuimen sähkösäädöt ja automaatti-ilmastoinnin. Takaovilla varustetun D-Maxin saa myös viidelle rekisteröitynä, jolloin lisähinta on vähän alle tai yli kymppitonnin varustevaihtoehdon mukaan.