Audi valloitti Le Mansin 24 tunnin kestävyysajon jo toisena peräkkäisenä vuonna ja otti peräti kolmoisvoiton.

Saksalaismerkki on ollut Le Mansissa viime vuosina ylivoimainen, sillä viimeisten 13 kilpailun aikana Audi on tullut ruutulipulle ensimmäisenä 11 kertaa. Voittanut ja toiseksi tullut auto olivat tänä vuonna Audi R18 e-tron quattro dieselhybridejä. Kolmannella ja viidennellä sijalla olivat perinteisemmät Audi R18 turbodieselit. Vielä tunti ennen kisan loppua Audilla oli ajamassa nelosvoittoon, mutta Toyota-moottorinen Lola pilasi hyvän suunnitelman.

Kilpailu ei ollut aivan niin yksitoikkoinen kuin tulokset antavat ymmärtää, sillä heti lähdöstä alkaen Toyotan kaksi hybridiä antoi Audille hyvän vastuksen. Le Mansista oli kehittymässä jännittävä kaksinkamppailu Saksa-Japani, mutta ensin toinen Toyota ajoi huikean kolarin Mulsannen suoran jälkeisessä kaarteessa amatöörin ajaman Ferrarin kanssa.

Myöhemmin toinen Toyota alkoi kärsiä teknisistä vioista, minkä lisäksi se tönäisi Nissanin DeltaWingin radalta niin pahasti, ettei jälkimmäistä saatu korjattua. Myös Toyota vaurioitui sen verran, että korjausyrityksistä huolimatta se jäi vähän ajan kuluttua varikolle.

Prototyyppejä hitaammat urheiluautot kävivät tämänvuotisen Le Mansin alussa todella kiivasta kamppailua Aston Martin Vantagen ja Chevrolet Corvetten (tai tietenkin niiden kuljettajien) kesken. Ne kiersivät rataa ensimmäiset tunnit melkeinpä rinta rinnan vaihtaen kärkipaikkaa. Mutta niin vain kävi, että voittajaksi nousi Ferrari 458 Italia.