Vuosimallin 2013 myötä Jaguar tuo 8-vaihteisen automaatin koko mallistoon ja tuo myös 3,0-litraisen kompressorimoottorin.

Jaguarin lippulaivan XJ:n tapaan myös XF säilyy ulkonäöltään ennallaan, joskin sedan saa rinnalleen uuden farmarin eli Sportbraken. Tärkeimmät muutokset ovat tekniikkapuolella, sillä 3,0-litrainen kompressorimoottori korvaa 5,0-litraisen vapaasti hengittävän ja pienin bensiinivaihtoehto on nyt 2,0-litrainen nelisylinterinen turbo.

Samalla nelisylinterisestä 2,2-litraisesta turbodieselistä on nyt kaksi vaihtoehtoa, joiden tehot ovat 120 ja 147 kW. Uuden bensiinimoottorin lisäksi myös dieselmoottorisissa vaihtoehdoissa on nyt 8-vaihteinen automaatti ja sammutusautomatiikka. Sen avulla V6-dieselin kulutus putoaa kuusi prosenttia ja V8 kompressorilla varustetun 11 prosenttia.