Tekniikan Maailma

Ostoskorisi on tyhjä

Uutiset

22.8.2012 18:28

Nopeampia ja säästeliäämpiä Bentleytä

Lisäämällä vaihteita ja vaihtamalla moottorin ohjausjärjestelmän Bentley on parantanut merkittävästi Continental GT:n suorituskykyä.

Bentley Continental GT, GTC ja GT Speed eivät ole muutosten jälkeenkään kärjessä taloudellista autoa etsittäessä, mutta ne ovat hyviä esimerkkejä automaailman kehityksestä. Aiempi kuusivaihteinen automaatti on korvattu ZF:n 8-vaihteisella, josta on hiljalleen tulossa ylellisten autojen yleisin vaihteisto. Sen lisäksi moottorin ohjausjärjestelmä on uusi ja autoon on lisätty jarrutusenergian talteenotto.

Lopputulos on mainio, sillä 423 kW kehittävällä W12-moottorilla varustettu Continental GT kiihtyy nyt nollasta sataan 4,5 sekunnissa ja saavuttaa 160 km/h nopeuden 9,8 sekunnissa. Yhdistetty kulutus ja CO2-arvot ovat pienentyneet noin pienillä muutoksilla peräti 12 prosentilla ja ovat nyt 14,5 l/100 km ja 338 g/km.

Lippulaiva Continental GT Speed omaa vielä 37 kW enemmän eli 460 kW ja suurin vääntö 800 Nm on tasan sata Newtonmetriä suurempi ja käytettävissä 2 000 - 5 000 r/min käyntinopeudella. Nollasta sataan ehtii kolme kymmenystä nopeammin ja sadan mailin nopeuteen (160 km/h) tasan yhdeksässä sekunnissa. Huippunopeudeksi luvataan 330 km/h ja kulutus on sama kuin kesymmässä sisaressa.

 

Tekniikan Maailma

Lähetä linkki kaverille Lähetä kaverille Tulosta juttu Tulosta
Del.icio.us
Juttua on kommentoitu 7 kertaa. Lue kommentit ja lisää omasi

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
In English
Verkkopalvelu
Aineiston toimitus ja tekniset tiedot
Hinnasto