Kolme vuotta sitten kookkaat amerikkalaiset pick-upit alkoivat valloittaa Kiinan katuja, mutta suosio on haihtunut.

Vuonna 2009 muutamat kiinalaiset harmaatuojat keksivät, että sikäläisillä rikkailla oli jo melkoinen määrä Ferrareja, Lamborghineja ja vastaavia. Yksilöllisyyttä vaativille asiakkaille piti saada jotain uutta, mihin keksittiin ratkaisuksi Ford F150 Raptorit, Toyota Tundrat ja vastaavat. Ajatus oli mainio, sillä kiinalaiset pitävät kookkaista autoista.

Kaupunkien poliisit eivät kuitenkaan olleet innostuneita trendistä, vaan määrittelivät uudet jättiavolavat kuorma-autoksi, joilla ei ole asiaa kaupunkien keskustaan. Innostus täysikokoisia pick-upeja kohtaan hävisi nopeasti, sillä kukapa haluaisi ajaa autolla, jota ei pääse esittelemään muille.

Shanghailainen GMC:n myyjä yrittää saada autoja kaupaksi lupaamalla ostajalle 5 000 kiloa 97-oktaanista bensiiniä kaupan päälle. Se tarkoittaa Kiinassa noin 100 000 euron autosta liki 10 000 euron alennusta. On kuitenkin hienompaa mainostaa valtavaa määrää bensiiniä kuin suurta alennusta.