Tällä kertaa kyseessä eivät ole kiinalaiset, vaan Toyota toimittaa itse Camryja Daihatsulle Altis-nimisinä.

Daihatsu ei ole enää vuosiin valmistanut suuria perheautoja, eikä sen mallistossa ole tainnut koskaan edes olla Camry-kokoluokan ajokkia. Yhteistyö Toyotan kanssa on kuitenkin ollut läheistä, joten apu on löytynyt sieltä. Muutama kuukausi sitten esitelty uusi Camry-sukupolvi on nyt ehtinyt myös Japanin Daihatsu-myymälöihin.

Muusta maailmasta poiketen Japanissa on myynnissä vain Toyota Camryn hybridiversio, eivätkä asiat ole sen kummemmin myöskään Daihatsu Altisin kohdalla. Siinä on 2,5-litrainen 118 kW kehittävä bensiinimoottori ja 105 kW tehoinen sähkömoottori. Parasta sähkömoottorissa on sen 270 Nm vääntömomentti, joka auttaa rivakoissa kiihdytyksissä.

Altis kulkee pelkän sähkön avulla 40 km/h nopeuteen saakka ja portaaton CVT-automaattivaihteisto lisää mukavuutta. Yhdistetty kulutus on Japanin standardin mukaan vain 4,2 l/100 km eli pikkuautoluokkaa. Daihatsun “Camry” on hyvin varustettu, minkä takia sen hinnat alkavat noin 33 000 eurosta.