Jiangling valmistaa yhteistyössä Fordin kanssa Kiinassa Transitia, mutta nyt se pyrkii avolavamarkkinoille omalla mallillaan.

Moneen muuhun kehittyvään maahan verrattuna Kiinan avolavamarkkinat ovat hyvin pienet. Kiinassa suositaan porrasperäisten henkilöautojen ohella erikokoisia pikkubusseja, jotka muuntuvat nopeasti tavaran tai henkilöiden kuljetukseen.

Yhtenä syynä pick-upien vähäiseen menestykseen ovat säännöt, joilla monet kaupungit luokittelevat ne kuorma-autoiksi. Ja kuorma-autoilla ei ole asiaa kaupunkien keskustaan aamuyhdeksän ja iltapäivän kello viiden välillä.

Nyt avolavamarkkinat ovat kuitenkin kehittymässä Kiinassa, kun Foton esitteli viime vuoden lopulla Tunlandinsa. Jianglingin vastaus on kuvamme Tiger, johon on asennettu Fordin diesel. Vaihtoehtona moottoriksi on Mitsubishin 2,4-litrainen bensiinimoottori.

Tigerin hinta on kiinalaismarkkinoille korkea 110 000 – 144 800 juania (15 – 20 000 euroa), kun yleensä avolavojen hinta jää alle 13 000 euron. Mutta Jiangling ei ole suunnitellut “Tiikeriä” kotimarkkinoille, vaan vietäväksi Lähi-Itään ja Etelä-Amerikkaan, missä kiinalaisilla avolavoilla on hyvä menekki.