Vuosimallin 2011 Nissan GT-R on saanut lisää voimaa, eivätkä parannukset tietenkään pääty siihen.

Moottori on ainakin Nissan GT-R:ssä ehdottomasti sen sydän, sillä 3,8-litrainen kahdella ahtimella varustettu voimanlähde kehittää nyt 390 kW ja 612 Nm väännön. Suurin vääntömomentti on käytettävissä laajalla alueella 3 200 r/min – 6 000 r/min. Ja mikä parasta, kasvaneesta tehosta huolimatta polttoaineenkulutusta on saatu pienennettyä.

Elektroniikkaan on liitetty järjestelmä, jonka avulla liikkeellelähdöt ovat tehokkaampia, ja se onkin tarpeen, sillä aiemmin voimansiirto ei aina kestänyt rajuimpia lähtöjä. Nyt GT-R:llä voi kiihdyttää nollasta sataan tasan kolmessa sekunnissa, mikä on puoli sekuntia nopeammin kuin edellisellä vuosimallilla. Toinen lisäys on hetkellisesti käytettävissä oleva pelkkä takapyöräveto, joka on hyödyllinen jyrkissä kaarteissa ja joissakin kaarrejarrutuksissa.

Ulkoisesti suurin muutos on keulan alaosassa, jossa uudelleen muotoillussa puskurissa on ledeillä toteutetut huomiovalot ja samantyyliset muutokset on tehty myös taakse. Auton ilmanvastusta on saatu pienennettyä kymmenyksellä 0,26:een ja alas painava voima on kasvanut. Sisällä kojelautaa on uusittu varsinkin navigaattorin osalta ja istuimet antavat aiempaa paremman sivuttaistuen.

Näkymättömissä on paljon muun muassa koria vahvistavia ja ajettavuutta parantavia muutoksia. Uutena on aivan uusi Egoist-versio, joka on muita ylellisempi. Ostaja voi yksilöidä sisustuksen laajan värivalikoiman avulla, minkä lisäksi on hienoja yksityiskohtia, kuten titaanista tehty pakoputkisto ja taotut vanteet.

Valitettavasti Egoist ei kuulu Euroopassa myytäviin malleihin. Vuosimallin 2011 Nissan GT-R:n hinnat alkavat 144 500 eurosta ja autoja on tilattu jo kaksi kappaletta. Ensimmäinen saadaan maahamme maaliskuussa. Autoja tuodaan vain tilauksesta ja toimitusaika on 4-5 kuukautta.