Mercedes-Benz E-sarjan Coupén koeajotilaisuudessa korostettiin muotoilua ja sen pyöristynyttä linjaa. Puheille lyötyy katetta, sillä Coupén ulkonäössä on teemaan sopivaa sulavuutta ja voimaa.

Tähän on päästy karsimalla teräviä kulmia ja pintoja jakavia pokkauksia. Sivusta katsoen sopusuhtaisuutta luo kaareva ja laaja ikkunapinta, sillä b-pilari on poistettu.

Ulkomitat ovat osin jopa sedania isommat. Matkustamossa onkin hyvin tilaa neljälle aikuiselle.

Voimalähdevalikoimassa on kaksi bensiinimoottoria, joista kaksilitraisen saa 135- tai 185-kilowattisena versiona. 3,0-litraisesta otetaan tehoa 245 kilowattia.

Suomalaisittain kiinnostavimmaksi noussee nelisylinterinen 2,0-litrainen diesel, josta povataan erityisesti työsuhdeautoilijoiden suosikkia. Kaikkien moottoreiden jatkeena on 9-pykäläinen automaatti.

Moottorissa on riittävästi vääntöä autoluokan luonteeseen nähden.

Ohjauksen säädöt ja tunto ovat kohdillaan. Kuljettajalle välittyy kaikki oleellinen tieto, ja ajaminen on luontevaa.

Mercedes-Benz E-sarjan Coupén myynti alkaa Suomessa huhtikuun puolessä välissä.

Lisää aiheesta Tekniikan Maailmassa 6/17 (ilm. 15.3.)