Kesäkuun ensimmäisenä päivänä Alfa Romeo järjestää FCA:n konsernin testiradalla Baloccossa tilaisuuden, jossa se tarkentaa tulevaisuuden suunnitelmiaan. Tärkein uutuus on lähitulevaisuudessa uusi iso katumaasturi Stelvion yläpuolelle. Toinen odotettavissa oleva malli on Giulia Coupé, joka esitellään sekä perinteisenä kaksiovisena että viisiovisena muodikkaana viistoperänä.

Tekniikkapuolella Alfa Romeon tärkein mullistus ovat uudet ERS-voimalinjat (Energy Recovery System). Niissä käytetään samaa HY-KERS -tekniikkaa kuin Ferrarin LaFerrarissa ja joka löytyy vielä edistyksellisempänä formula 1 -autoista.

Alfa Romeo kehittää myös kahta hybridiä. Ensimmäisessä käytetään lähtökohtana Giulia Velocen kaksilitraista 206 kilowattia kehittävää bensiinimoottori. Väkevämmässä on perustana Giulia ja Stelvio Quadrifoglion 2,9-litrainen V6-moottori. Kesymmän odotetaan kehittävän 250 kilowattia ja hurjemman tehoksi arvioidaan yli 470 kilowattia, mikä tekee siitä kaikkien aikojen tehokkaimman ja nopeimman Alfa Romeon.

Uuden kookkaan katumaasturin tärkein kohde ovat Yhdysvallat, missä Alfa Romeolle haetaan edelleen melkoista kasvua. Kooltaan suurempi katumaasturi tehdään Stelvion perusrakenteelle, jonka akseliväliä pidennetään. Tarjolle tulee nykytyyliin 48-voltin arkkitehtuuriin perustuva kevythybridi.

Baloccon tilaisuudessa paljastetaan myös konsernin kaikkien muiden merkkien tulevaisuus.

Kuvassa Alfa Romeo Stelvio.