DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) on ollut vuosikausien ajan sarja, jossa Audi, BMW ja Mercedes-Benz ovat ottaneet mittaa toisistaan. Siksi tuntuu todella yllättävältä, miksi brittiläinen urheiluautovalmistaja Aston Martin on yhtäkkiä päättänyt liittyä sarjaan.

Hieman tarkemmin ajatelleen asiaan löytyy aivan selvä syy. Mercedes-AMG ei ole enää kaudella 2019 mukana sarjassa. Aston Martinilla ja Mercedes-AMG:llä puolestaan on paljon yhteistä, sillä saksalaiset toimittavat moottoreita brittiurheiluautoihin asennettavaksi. Niinpä Aston Martin sopii mainiosti jatkamaan Mercedes-AMG:n jalanjäljissä.

Tietä tasoittaa sekin, että Aston Martinia käyttävät ensi kaudella R-Motorsport ja HWA-tiimit, joista jälkimmäinen on Mercedes-Benzin pitkäaikainen kumppani. Ensi vuodesta alkaen HWA kehittää ja rakentaa Aston Martinin DTM-autot ja kilpailee niillä. Kilpa-auto perustuu uuteen Vantageen, jonka Aston Martin haluaa nostaa merkittäväksi tekijäksi urheiluautomarkkinoilla.

DTM-sarjan johtaja Gerhard Berger (kyllä, entinen F1-kuljettaja) pitää Aston Martinin tuloa historiallisena tapahtumana ja uskoo sen lisäävän kansainvälistä kiinnostusta sarjaa kohtaan. Kansainvälistymisessä auttaa myös se, että kaudella 2019 puolet kilpailuista ajetaan Saksan ulkopuolella.