Moni tekninen termi, kuten Quattro tai e-tron liitetään Audiin, minkä lisäksi moottori on TFSI tai TDI.

Audi jatkaa kilpailemista LMP1-luokassa, jossa ajetaan prototyypeillä pitkiä matkoja – parhaimmillaan vuorokauden ympäri. Audi on menestynyt R18 -mallillaan loistavasti, mutta yhtiö ei ole jäänyt paikalleen. Tällä kaudella kilpa-autoon liitetään vielä neliveto.

Audille R18 on ollut mainio tapa vakuuttaa yhdysvaltalaiset dieselmoottorin hyvistä ominaisuuksista. Uusikin kilpa auto, R 18 e-tron Quattro, on tulevaisuuden tekniikan näyteikkuna. Siinä on samanlainen energian talteenottojärjestelmä kuin formula 1 -autoissa (KERS), josta saadaan voimaa vauhtipyörälle ja siitä kiihdytyksissä etupyörille. Voimaa voidaan käyttää yli 120 km/h nopeuksissa

Hybriditekniikan tuoma lisäpaino on saatu hävitettyä vaihtamalla vaihteiston kotelo hiilikuituiseen. Takapyörille saadaan voimaa edelleen 3,7-litraisesta V6-TDI-moottorista, joka kehittää yli 375 kW. Tuo moottori on toiminut jo aiemmin loistavasti hybridinä, mutta nyt järjestelmään on lisätty siis vielä neliveto. Uuden kilpa-auton lisäksi Audi jatkaa vanhalla kilpailemista.