Useimmat autotehtaat ovat käyttäneet periaatteessa samanlaista langatonta lukitusjärjestelmää 1990-luvun puolivälistä lähtien. Ajoneuvolukitsimien koodijärjestelmää ja salausta on vuosien varrella paranneltu lähinnä …

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

TilaaKirjaudu

Tekniikan maailma

Keskustelu

Pääset kommentoimaan juttua kun olet kirjautunut.

Rekisteröidy

3 vastausta artikkeliin “Autonomistajan uusi päänsärky: Näin varas digitiirikoi autosi halvalla rakennussarjalla”

  1. Sokea-Reetta sanoo:

    Mitähän uutta tuossa on? Volkswagen edelläkävijä tuonkin asian piilottelemisessa:
    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000976949.html

  2. Sokea-Reetta sanoo:

    http://www.theregister.co.uk/2016/08/11/car_lock_hack/

    Viimeistään 2012 lähtien VWG on ollut tietoinen ongelmasta, edelleenkin tänä vuonna on valmistettu noita olemattomalla salauksella varustettuja VWG-tuotteita.
    http://www.theregister.co.uk/2016/08/11/car_lock_hack/

  3. Sokea-Reetta sanoo:

    ”There’s no quick fix for the problem – the RFID chips in the keys and transponders inside the cars must be replaced, incurring significant labor costs.”

    Näinköhän VWG tekee takaisinkutsun 100 miljoonalle tuotteelleen? Mitähän mieltä vakuutusyhtiöt ovat ellei autonvalmistaja laita tikkuakaan ristiin?

Vastaa