Nissan elvytti uudelleen henkiin Datsunin, joka oli vuosien ajan Suomen rekisteröintitilaston ykkönen 1970-1980-luvuilla. Yhteistyössä Dacian kanssa kehitetylle perusrakenteelle tehty auto on tarkoitettu ns. kasvaville markkinoille, kuten Intiaan ja Afrikkaan. Suomalainen toimittaja Vesa Eskola kävi kokeilemassa Datsunia kolmessa eri maanosassa ja totesi sen käypäseksi perusautoksi.

Nyt Datsun yrittää luoda nahkansa esittelemässä Go Live Conceptin indonesialaisille nuorille, autoista innostuneille ostajille. Lähtökohtana on Datsun Go, johon tehdyt muutokset ovat pikemminkin lankomiehen kanssa perustetusta virityspajasta kotoisin kuin autonvalmistajan muotoiluosastolta.

Koemalli on saanut katteekseen naamiovärityksen ja keltaista koristelua. Jäähdyttäjän säleikkö on kasvanut ja saanut reunoilleen uudet valot. Vakiota leveämpien lokasuojien sisään on sijoitettu 17-tuumaiset pyörät ja urheilullisuutta korostetaan uusilla puskureilla sekä kattospoilerilla.

Datsunin muotoilusta vastaava Kei Kyu on ylpeä Go Live Conceptista: ”Emme halunneet tehdä perinteistä urheilullista autoa, joka olisi hyvin leveä ja pudotettu kiinni tiehen, sillä se olisi tavallinen ratkaisu. Halusimme osoittaa, että Gon perusmuodot ovat vahvat, ja niillä asiakkaamme voivat korostaa persoonallisuuttaan.”