Yhteistyön ensimmäiset hedelmät nähdään ensi vuonna, mutta automalleja ei vielä Detroitissa Fordin tulevaisuusseminaarin yhteydessä pidetyssä julkistustilaisuudessa yksilöity. Joka tapauksessa kyseessä ovat ympäri maailmaa myytävät tuotteet, ja todennäköisesti kyseessä ovat ainakin Mondeo/Fusion-mallit.

Bang & Olufsen on tehnyt ja yhä tekee yhteistyötä autonvalmistajien kanssa. Tällä hetkellä Aston Martiniin, Audiin ja Mercedes-Benziin saa lisävarusteena Bang & Olufsenin äänentoistojärjestelmän.

B&O Playn apuna on amerikkalainen Harman, jolla on enemmän, yhteensä noin 25 miljoonan auton verran, kokemusta yhteistyöstä autonvalmistajien kanssa.

Markkinatutkimuslaitos Ipsosin kyselyn mukaan USA:ssa kolmasosalle uuden auton ostajista audiolaitteiston merkki vaikuttaa ostopäätökseen. B&O Playstä vastaavan Henrik Taudorf Lorensenin mukaan laadukkaan autoäänentoiston merkitys kasvaa, kun suurkaupunkialueilla autossa ruuhkissa vietetty aika lisääntyy, ja tulevaisuuden autonomisten autojen ohjaamoista vähenevät hallintalaitteet antavat lisää tilaa äänentoistolaitteille.