Monet luksusautomerkit sisältävät teknologiaa, jotka ovat käyttäjän kannalta täysin tarpeettomia, sanoo Hyundai Motor Groupin johtaja Albert Biermann Drive-verkkosivustolla.

Biermann sanoo Drive-sivustolla, että BMW:n ja Mercedes-Benzin kaltaiset luksusautoyhtiöt käyttävät aivan liikaa aikaa rajaa sellaisten asioiden kehittämiseen, joista ei ole autoilijoille paljonkaan hyötyä.

”Se on ennen kaikkea pelkkää markkinointia”, Biermann sanoo. ”Suuri osa siitä on olemassa mediahypetystä varten teknologian esittelemiseksi. Mutta kuinka monet ihmiset oikeasti käyttävät niitä myöhemmin?”

Yksi esimerkki tällaisesta kyseenalaisesta teknologiasta ovat autoissa olevat kamerat, jotka kuvaavat tien tasaisuutta ja säätävät sitten auton jousitusta sen mukaan. Tällainen ominaisuus on Biermannin mukaan yksinkertaisesti ”typerä”.

”Meidän G90-autossa ei ole ilmajousitusta tai aktiivijousitusta tai aktiivista mitään. Tietä kuvaavat kamerat ja sellaiset ovat typeriä. Meillä on vankka Hyundain teräsalusta, tonneittain vahvaa terästä – okei, se on vähän raskaampi kuin muissa autoissa – ja meillä on säädettävät iskunvaimentimet, ja siinä se”, Biermann sanoo.

”Jos haluan myydä G90-auton yhdysvaltalaisasiakkaalle, muut autovalmistajat kilpailevat viemällä huippuautonsa kilparadalle”, Biermann sanoo. ”Mitä 2,2-tonnista luksusautoa ajetaan koskaan oikeasti kilparadalla?”