Hyundai on ollut etulinjassa polttokennoautojen kehityksessä ja tiettävästi ainoa Suomessa liikenteessä oleva polttokennoauto on sen valmistama ix35 FCEV. Maaliskuussa Hyundai esitteli Geneven autonäyttelyssä FE Fuel Cell koemallin, jonka tuotantoversio näytettiin Soulissa.

Tuotantoon tullessaan uusi Next Generation FCEV, joka saa toivottavasti vähän järkevämmän nimen, korvaa nykyisen ix35:een perustuvan polttokennoauton. Uuden mallin parhaisiin puoliin kuuluu sen toimintamatka, sillä tavoitteena on, että yhdellä vetytankillisella voi ajaa 800 kilometriä. Uusi sähkömoottori kehittää 120 kilowattia ja 400 Nm, jotka ohjataan etupyörille.

Muotoilultaan Next Generation FCEV jatkaa Hyundain uutta muotoilulinjaa, joka aloitettiin Konan myötä. Autossa on paljon kaarevia linjoja ja kapeat päävalot on erotettu päiväajovaloista ja sumuvaloista. Sisällä kojelaudassa on kaksi suurta digitaalinäyttöä ja leveä keskikonsoli, johon kaikki katkaisimet on keskitetty.

Uuden polttokennoauton Hyundai tuo markkinoille ensi vuonna, minkä lisäksi seuraavien viiden vuoden aikana on tulossa kymmenen hybridiä, yksitoista lataushybridiä ja kahdeksan sähköautoa. Niiden joukossa ovat niin keskikokoinen kuin suuri katumaasturi ja Konaan perustuva sähköauto, jonka toimintamatka on lähes neljäsataa kilometriä. Myös Genesikseltä tulee sähköauto vuonna 2021.