Kawein W1 katumaasturi tehdään samalle perusrakenteelle kuin yhtiön avolava, ja jopa autojen keula on yhteinen. Kun etuosa on katumaasturissa, sitä ei osaa yhdistää yhtä helposti Fordiin kuin pickupissa. Nyt Kawein katumaasturia on uudistettu ja se on saanut uuden moottorin.

Monen muun kiinalaisvalmistajan tapaan moottori on kotoisin Mitsubishilta. Uusi moottori kehittä 140 kilowattia ja 250 Nm, jotka välitetään pyörille kuusivaihteisen käsivalintaisen tai nelivaihteisen (!) automaattivaihteiston kautta.

Sama moottori löytyy Landwind X7:stä (Range Rover Evoquen kopio) ja Zotye SR9:stä (Porsche Macanin kopio). Kawei on tehnyt konehuoneesta houkuttelevamman lisäämällä sinne punaisia johtoja ja punaisen venttiilikoneistoon kannen.

Muutos on merkittävä, sillä aiemmin moottoreina olivat vapaasti hengittävät kaksilitrainen (95 kW) ja 2,4-litrainen (105 kW). Dieseliä ei ole tulossa, mutta Kawei lupaa esitellä pian W1-sähköauton.

Ohjaamossa on uusi kojelauta ja keskikonsoli, joihin on asennettu runsaasti huonolaatuista puujäljitelmää. Kiinalaisen lähteen mukaan tuon tasoisia materiaaleja käytettiin kymmenen vuotta sitten halvimmissa pikkuautoissa.

Ulkonäköön ei yllättävää kyllä ole tehty muutoksia, ellei sellaiseksi lasketa auton mallimerkintää 2,0 T, jossa turboa korostetaan punaisella kirjaimella. Perusrakenne ja korin mittasuhteet ovat peräisin ensimmäisestä Kia Sorentosta 2000-luvun alusta. Vanhat muodot on tunnistettavissa parhaiten takaovesta ja taaimmaisesta sivuikkunasta.

Ensi kuussa Kiinassa myyntiin tulevan Kawei W1 2,0t:n hinta on sadantuhannen juanin eli 14 000 euron paikkeilla.

Asiasta uutisoi CarNewsChina.