Bentley on esitellyt uuden Continental Supersportin, jonka konepellin alla on edelleen kehitetty kuusilitrainen W12-moottori. Sen tehoa on kasvatettu 50 kilowatilla (nyt 523 kW) ja suurin vääntömomentti kirjoitetaan numeroin 1 017 Nm.

Ei liene yllätys, että uusi Continental Supersport on selvällä erolla kaikkien aikojen tehokkain Bentley. Mutta ei siinä kaikki. Brittivalmistaja ilmoittaa samalla, että uutuus on maailman nopein ja tehokkain ylellinen nelipaikkainen sarjavalmisteinen auto.

Supersport on suorituskyvyltään nimensä veroinen. Umpimallilla kiihdytys nollasta sataan vie aikaa vain 3,5 sekuntia ja se saavuttaa 336 km/h huippunopeuden. Avomalli viipyy kiihdytyksessä neljä sekunnin kymmenysosaa kauemmin.

Bentley on nostanut W12-moottorin viritysastetta vaihtamalla sen ahtimet, muuttamalla jäähdytysjärjestelmää ja muutokset kattavat jopa kampiakselin ja laakeroinnin. Alustaan on lisätty yhtiön rata-auton, GT3-R:n, voimanjakojärjestelmä.

Erittäin suuret hiilikuituiset jarrulevyt ovat 21-tuumaisten taottujen vanteiden sisällä ja niiden avulla on pudotettu 20 kiloa jousittamatonta massaa. Ostajat voivat valita lisävarustelistalta titaanisen pakoputkiston, jolla vähennetään omapainoa viidellä kilolla. Kaikkien muutosten avulla Continental Supersport on mallisarjan kevyin, vaikka vaa’an viisari pyörähtääkin osoittamaan 2 280 kiloa.

Ulkoiset muutokset ovat maltillisia ja keskittyvät uuteen etu- ja takapuskuriin, minkä lisäksi autossa on hiilikuituisia osia kuten etusplitteri ja diffuusori takana. Monet Continentalissa normaalisti kromatut osat ovat nyt mustia. Ohjaamossa on kolmesävyinen verhoilu, alcantaraa ja hiilikuitua.