Eurooppalaiset arvostavat täällä valmistettuja autoja. Maailman suurimman valmistajan tittelistä taistelevat Toyota, globaalisti suurten joukkoon kuuluva Honda ja nelivetoisten maailmanykkönen Subaru ovat mantereellamme vain pieniä pelureita.

Maailmanlaajuisesti Subarulla on hallussaan peräti 15 prosentin markkinaosuus maailman nelivetoisten henkilöautojen myynnistä. Japanilainen tilivuosi on huhtikuun alusta seuraavan maaliskuun loppuun ja maaliskuuhun 2016 loppuneena tilivuonna Subaru myi 965 892 nelivetoista henkilöautoa.

Tuo määrä on 245 382 autoa suurempi kuin toisena olevan Audin sinällään vahva Quattrojen myynti. Subarun myynti on keskittynyt vahvasti Yhdysvaltoihin, minne laivattiin 60 prosenttia valmistetuista autoista. Euroopassa myytiin samaan aikaan vain vajaat 50 000 Subarua.

Subarun myynti on vain jatkanut kasvuaan Yhdysvalloissa, joten tämän vuoden maaliskuun lopulla päättyneenä tilivuonna määrät ovat vielä suurempia. Toki kilpailijatkin ovat voineet kasvattaa myyntiään.