Brittiläisten autonvalmistajien ajauduttua vaikeuksiin ne ajautuivat ulkomaalaisten omistuksiin, mikä tarkoitti MG:n tapauksessa kiinalaista SAIC:ta (Shanghai Automotive Industry Corporation). Se on kehittänyt kokonaisen MG-mallien perheen, josta MG6 siirtyy nyt toiseen sukupolveen.

Uusi MG6 jakaa perusrakenteensa porrasperäisen, hyvin linjakkaan Roewe i6:n kanssa.

Autoilla on sama 2,715 metrin akseliväli eli uusi MG6 asettuu alemman ja ylemmän keskiluokan välimaastoon. Korin mitat ovat 4,695/1,848/1,462 metriä. Toisin sanoen auto on kooltaan hyvin lähellä uutta neliovista Honda Civiciä.

MG6:n voimanlähteistä tiedetään toistaiseksi, että sen keulalle asennetaan 1,5-litrainen 125 kilowatin tehoinen moottori. Sen kanssa voi valita kuusivaihteisen käsivalintaisen tai 7-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston.

Roewessa ovat vaihtoehtoina lisäksi kolmesylinteirnen 1,0-litrainen, joka kehittää 92 kilowattia sekä lataushybridi, jossa litraisen moottorin kanssa on 60 kilowatin tehoinen sähkömoottori. Ne otetaan käyttöön myös MG6:ssa, josta tulee merkin ensimmäinen hybridi.

Auton linjoissa on aavistus edeltäjää, mutta niitä on hiottu huomattavasti aiempaa kauniimmiksi. Myös sisustus näyttää hyvältä, sillä ainakin huippumalleihin saa punaisen nahkaverhoillun ja sähkösäätöiset etuistuimet. Nykytyyliin katkaisimien määrää kojelaudassa on vähennetty, sillä osa on siirretty ohjauspyörään ja osa kosketusnäytön valikoihin.

MG6 esitellään Kiinassa virallisesti myöhemmin tänä vuonna ja sen hinnat alkavat siellä noin 16 000 eurosta. Auto tulee myyntiin myös Iso-Britanniassa vuoden 2018 loppupuolella.